۳۷۵۵۵۷
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

نظر متفاوت استاندار خراسان با علم الهدی: نباید درباره لغو کنسرت ها سلیقه ای تصمیم گرفت

استاندار خراسان رضوی گفت: طی برخی نظرسنجی‌های صورت گرفته دکتر ظریف از محبوب‌ترین چهره‌های استان خراسان رضوی است.

خبرگزاری ایسنا: استاندار خراسان رضوی گفت: طی برخی نظرسنجی‌های صورت گرفته دکتر ظریف از محبوب‌ترین چهره‌های استان خراسان رضوی است.

علیرضا رشیدیان ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت یازدهم و شخص دکتر روحانی نسبت به تبعیت از مقام معظم رهبری و همسویی، همراهی و همگامی با ایشان سابقه‌ای دارند که به دهه قبل از پیروزی انقلاب باز می‌گردد، اظهار کرد: دولت نسبت به برنامه اجرایی و وعده هایی که به مردم داده وفادار است.

وی با تاکید بر اینکه دولت تلاش کرده تا وفاق ملی را گسترش دهد، بیان کرد: دولت یازدهم با شعار اعتدال فضا را برای مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی که به دور از افراطی گری و تبعیت از مقام معظم رهبری و قانون اساسی ملزم هستند فراهم کرده، نمونه آن انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که جدای از نتایج، فضای مناسبی با رعایت عدالت و قانون رقم خورد و همه معتقد بودند که انتخابات به صورت شفاف و قانون‌مند برگزار شده است .

رشیدیان با اشاره به افزایش سطح نشاط سیاسی در کشور خاطرنشان کرد: نسبت حضور همه سلایق سیاسی در جامعه نسبت به گذشته بیشتر شده است، در تهران خانه احزاب تشکیل شده و ما در مشهد خانه احزاب را افتتاح خواهیم کرد که این موفقیت برای دولت خواهد بود.

برخی فتنه را مساوی اصلاح‌طلبی می‌دانستند

استاندار خراسان رضوی همچین ادامه داد: در استان ما قبلا برخی فتنه را مساوی اصلاح طلبی می‌دانستند، با این که مقام معظم رهبری بین این دو مورد تفکیک قائل شده‌اند ولی برخی به این مساله توجه نمی‌کردند اما در دولت یازدهم این فضا تغییر کرد.

وی یادآور شد: شورای نگهبان در استان، تعداد جلساتی که با گروه‌های سیاسی داشته نسبت به من استاندار بیشتر بوده است، بنابراین ما شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم.

رشیدیان با اشاره به این که همیشه بعد از برگزاری انتخابات یک جو ضد امنیتی نسبت به فعالان در این عرصه به وجود می‌آمد، گفت: بعضا دیده می شد انگ هایی به این افراد می‌زنند که ما مشاهده کردیم این انتخابات بدون هیچ عوارض سویی برگزار شد.

تغییر حرکت گروه‌های سیاسی

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که در گروه‌های سیاسی تحولی بزرگ ایجاد شده است، بیان کرد: حرکت گروه‌های سیاسی که قبلا صرفا به سمت قدرت و کسب کرسی های قدرت بود که حالا این روش تغییر پیدا کرده و در حال حاضر مشاهده می‌کنیم احزاب درباره بحران‌ها صحبت کرده و به ارایه راه حل می پردازند.

وی با تقدیر از امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: ایشان در یک ابتکار زیبا با بانوان اصلاح طلب در استان دیدار کردند که این حرکت نشان دهنده فضای مثبت سیاسی و تلاش دولت برای ایجاد این فضا بوده است.

رشیدیان با اشاره به اینکه برخی می‌گویند دولت صرفا به بحث کنسرت و برجام چسبیده است، گفت: مطرح کردن چنین سخنانی اتهام و غوغا سالاری است، در حالی که دولت کارهای خودش را دنبال کرده است، مثلا در خصوص آسیب های اجتماعی اقدام بزرگی که صورت گرفت این بود که یک مطالعه بزرگی در خصوص آسیب های اجتماعی صورت گرفت که تاکنون گزارش آن در سه جلسه خدمت مقام معظم رهبری رسیده است.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به بیست و ششمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، گفت: آیت الله علم الهدی در این جلسه بر این نکته که دولت در انعکاس عملکردش ضعیف بوده تاکید داشتند که این اشکال به امثال بنده بر می‌گردد چرا که در گزارش اقدامات کوتاهی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت تلاش می‌کند امید به آینده را افزایش دهد، تصریح کرد: دولت در عرصه محیط زیست تلاش بسیاری کرده و دکتر روحانی نیز دولت خود را دولت محیط زیست معرفی کرده است که در استان نیز در این رابطه اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

رشیدیان همچنین به اقدامات دولت یازدهم در عرصه فرهنگ اشاره کرد و افزود: دولت در این عرصه بر ارزش ها و مبانی انقلاب اسلامی تاکید دارد، ما در حوزه مسائل فرهنگی دو مبنا داریم، مبنای اول قانون است و دوم مبانی نظری و فقهی رهبر معظم انقلاب که این مساله باید در کل کشور ساری و جاری شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قانون باید اصلاح شود، بیان کرد: برخی از آقایان معتقدند به خاطر حفظ حرمت حرم امام رضا(ع) در مشهد و حرم حضرت معصومه(س) در قم در این دو شهر نباید کنسرت برگزار شود، این نظر باید به صورت قانونی پیگیری شود تا از سلیقه‌ای بودن تصمیمات جلوگیری شود.

رشیدیان ادامه داد: من بارها تاکید کرده‌ام که نباید باعث سردرگمی مردم شویم و مطالب باید در چارچوب قانون روند خود را طی کند، در عرصه فرهنگی دولت تلاش کرده فضای مناسبی برای اصحاب فرهنگ و هنر داشته باشد که ما در استان خراسان رضوی نشست هایی را با اهالی فرهنگ و هنر برگزار کرده و می‌کنیم.

وی تاکید کرد: دولت تلاش می‌کند تا تصدی‌گری را در عرصه فرهنگ کاهش دهد.

وی ادامه داد: رهبری برای داشتن روابط فعال با کشورهای جهانی منهای امریکا و اسرائیل تاکید کرده‌اند، فراموش نکنیم که ما در این دولت بر پروژه ایران‌هراسی فائق آمدیم و حالا آمریکا و هم‌پیمانانش باید پاسخ دهند که چرا علی‌رغم به نتیجه رسیدن مذاکرات به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، اینجا دولت جمهوری اسلامی ایران سربلند است چون به وعده‌هایش عمل کرده و از مواضعش عقب‌نشینی نکرده است.

رشیدیان با اشاره به اینکه در عرصه بین‌المللی عزیزان ما در سیاست خارجه فضا را برای حضور قدرتمند ایران باز کردند، افزود: طی برخی از نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته یکی از محبوب‌ترین چهره‌های دولتی در استان ما دکتر ظریف و دکتر قاضی‌زاده هاشمی بودند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که برخی انتقاد می‌کنند دولت یازدهم دولت پیرمردان شده است، گفت: ما باید تلاش کنیم تا علم، تجربه و ظرفیت کاری را داشته باشیم، در این راستا دولت هم از اصولگرایان و هم از اصلاح‌طلبان معتدل استفاده کرده که این به نفع کشور بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علم الهدی درست میگه! شهر مذهبیی مثل مشهد الرضا حرمت داره! آرامش این شهر مقدس با کنسرت و جوانبش از بین میره...

    • بدون نام

      حالا چه ربطی به ظریف داشت این خبر

    • بدون نام

      بیچاره مردم مشهد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج