جاباما
۳۷۵۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

به بهانه راحت گذاشتن عزیزانتان، آنها را تنها نگذارید!

چگونه از مشاجره بین فرزندان جلوگیری کنیم؟

بحث و مشاجره بین فرزندان، از لحاظ عاطفی و احساسی، یکی از سخت ترین مسائل تربیتی فرزندان است که شما باید با آن برخورد کنید. چگونگی برخورد با بحث و مشاجره فرزندان، مستلزم صرف وقت و داشتن صبر است.

چگونه از مشاجره بین فرزندان جلوگیری کنیم؟

مجله موفقیت : بحث و مشاجره بین فرزندان، از لحاظ عاطفی و احساسی، یکی از سخت ترین مسائل تربیتی فرزندان است که شما باید با آن برخورد کنید. چگونگی برخورد با بحث و مشاجره فرزندان، مستلزم صرف وقت و داشتن صبر است. بسیاری از طرح ها و برنامه ریزی های خانوادگی شما ممکن است حول بازی کردن فرزدانتان با یکدیگر و دوست بودن آنها با هم بچرخد، بنابراین این مساله غیرقابل انتظار و ناخوشایند است که فرزندان، کاری جز بحث و مشاجره با یکدیگر در مورد مسائل کم اهمیت انجام نمی دهند.

چگونه از مشاجره بین فرزندان جلوگیری کنیم؟

دنبال کردن برخی از پیشنهادهای زیر، می تواند برای شما این امکان را فراهم سازد تا به طور آهسته ولی مطمئن، تغییر و تحولاتی را در شیوه ارتباط متقابل فرزندانتان با یکدیگر شاهد باشید:

۱- قوانین ومقرراتی روشن، واقعی و متناسب با سن فرزندانتان، که تمایل دارید از آنها پیروی کنند ایجاد کنید. این قوانین می تواند شامل این موارد باشد: با اسباب بازی های یکدیگر بازی کنند اما آسیب نرسانند و ادعای مالکیت آن را نداشته باشند، در ضمن هنگام بازی، داد و فریاد نزنند.

۲- زمانی که اعضای خانواده برای بحث و گفت و گو در وضعیت آرامی قرار دارند، یک گردهمایی خانوادگی داشته باشید و در مورد مسائل فرزندان حتی اگر خردسال هستند بحث کنید. از اطلاعات و خلاقیت فرزندان و همینطور دلیل بحث و مشاجره آنها با یکدیگر بپرسید و نظرشان را در مورد قوانین خانه جویا شوید. انتظارات و توقعاتی را که از آنها دارید بگویید و تمام اصول و مقرراتی را که با یکدیگر به توافق رسیده اید، یادداشت کنید.

۳- به حرف های فرزندانتان گوش دهید. احساس رنجش آنها را نسبت به یکدیگر تصدیق کنید. این نکته را تایید کنید که همیشه کنار آمدن و تفاهم داشتن با یکدیگر، کار آسانی نیست اما برای اینکه شاد و خشنود باشیم، لازم است.

۴- به حقوق فردی فرزندان خود احترام بگذارید. بهتر است که برای هر یک از فرزندان، امکان داشتن اسباب بازی ها و حتی مکانی را که هر یک از آنها بتوانند به تنهایی از آن استفاده کنند، فراهم آورید، مگر اینکه آنها خود، مایل به شریک شدن در یک مکان باشند. توجه کنید که برگزاری جشن تولد و سایر مراسم برای فرزندان، نباید به طور شراکتی صورت گیرد.

۵- زمان مفیدی را با فرزندانتان وقتی بازی می کنند، بگذرانید. این کار، برای شما فرصتی فراهم می آورد تا خودتان ببینید چه عاملی باعث مشاجره بین آنها می شود و به آنها نشان دهید که چقدر بازی کردن بدون بحث و مشاجره، لذتبخش است. گذراندن وقت با فرزندان، به آنان این فرصت را می دهد تا احساساتشان را ابراز کنند و بدانند مورد مهر و محبت شما قرار گرفته اند.

چگونه از مشاجره بین فرزندان جلوگیری کنیم؟

۶- با برقرار کردن ارتباطی مفید و سازنده سرشار از مهر و محبت با همسر و فرزندان، سرمشق و الگوی آنها باشید. فرزندانی که بر سرشان فریاد زده می شود، هنگام روبرو شدن با یک مشکل، از کوره در می روند.

۷- فرزندانتان را تشویق کنید تا به وقت نیاز از هم کمک بخواهند. پیش از آنکه فرزندتان برای درخواست کمک نزد شما بیاید، میتواند از خواهر یا برادر بزرگترش کمک بخواهد.

۸- از مقایسه کردن فرزندان خود با یکدیگر خودداری کنید. این کار، به طور ناخودآگاه، در بچه ها حس حسادت به وجود می آورد که در ارتباط متقابل فرزندان با یکدیگر، آشکار خواهد شد.

۹- تمام مسوولیت ها را برعهده فرزند بزرگتر نگذارید، فرزندان کوچکتر نیز باید عهده دار بعضی مسوولیت ها باشند.

۱۰- تا جایی که امکان دارد اجازه دهید فرزندان، خودشان بحث و مشاجره ایجاد شده بین خود را حل و فصل کنند. والدین باید زمانی پادرمیانی کنند که بحث و مشاجره بین آنها شدت گرفته باشد. در این حالت، فرزندان را از موقعیت دعوا دور کنید تا به آرامش برسند.

۱۱- از فرزندان خود بخواهید در مقابل تهمت ها، از کلمه «من» استفاده کنند. به عنوان مثال: «من زمانی که جَک، اسباب بازی ام را برداشت، ناراحت شدم.» در این حالت، سعی کنید بی طرف بمانید، به خصوص اگر شاهد اتفاقی که باعث این بحث شده، نبوده اید. این کار به فرزندان کمک خواهد کرد تا به تنهایی و بدون کمک دیگران، مشاجره پیش آمده بین خود را حل و فصل کنند.

۱۲- در صورت لزوم، فرزندان را از یکدیگر جدا کنید. این عمل، تنبیه به شمار نمی آید، بلکه صرفا برای فرزندان، زمانی را فراهم می کند تا در تنهایی، فکر کنند و به حالت عادی برگردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج