جاباما
۳۷۵۷۷۷
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

باورنکردنی ترین روش های درمانی در طول تاریخ

به تازگی برخی سایت‌هابه معرفی نمونه‌هایی از روش‌های درمان سنتی در فضای مجازی پرداختند که از سوی بسیاری از مردم جهان بهترین راهکار برای درمان برخی بیماری‌ها تلقی می‌شوند.

وبسایت باشگاه خبرنگاران: به تازگی برخی سایت‌هابه معرفی نمونه‌هایی از روش‌های درمان سنتی در فضای مجازی پرداختند که از سوی بسیاری از مردم جهان بهترین راهکار برای درمان برخی بیماری‌ها تلقی می‌شوند.
علم پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است به طوری که دانشمندان در محیط آزمایشگاه روز به روز ابعاد جدیدتری از بیماری‌ها را کشف و روش‌های درمانی جدیدی را به عموم معرفی می‌کنند. با این حال، عده‌ای هنوز روش‌های سنتی را برای درمان برخی بیماری‌ها ترجیح داده و معتقدند هیچ دارویی نمی تواند جایگزین آنها شود.

وب‌سایت "مدیکال دیلی" در مطلبی به معرفی ۱۰ روش عجیب و غریب و چندش‌آور برای درمان برخی بیماری‌ها پرداخت. این درمان‌های سنتی که در ادامه معرفی شده‌اند، هنوز در برخی نقاط دنیا کاربرد دارند.

۱. کمپوت قورباغه

باورنکردنی ترین روش های درمانی در طول تاریخ

به نقل از انجمن "نشنال جئوگرافی"، مردم کشور پرو از ترکیب قورباغه له شده و انواع ادویه‌جات محلولی بدست می‌آورند که به عقیده‌شان بیماری آسم و مشکلات ناباروری را درمان می‌کند.

گرچه این روش درمان از نظر علمی هنوز تایید نشده است، بسیاری از مردم پرو از این محلول چندش‌آور برای افزایش قدرت باروری استفاده می‌کنند.

۲. خارج کردن امعاء و احشاء از دهان

دانشکده پزشکی دانشگاه یل آمریکا در گزارشی نوشت: برخی اندام‌های شکمی را می‌توان از راه دهان خارج کرد. جراحان توانستند اولین بار با این سبک بدون کوچکترین برش، کیسه صفرای بیمار را از بدنش بیرون بکشند.

۳. زالو درمانی

باورنکردنی ترین روش های درمانی در طول تاریخ

در برخی از کشورها برای خارج کردن خون کثیف از بدن و جلوگیری از انسداد رگ‌ها از زالو استفاده می‌شود. همچنین عده‌ای از متخصصان به منظور جداسازی خون زیر بافت‌های پیوندی فرآیند زالودرمانی را انجام می‌دهند.

۴. کرم و لارو حشرات

باورنکردنی ترین روش های درمانی در طول تاریخ

در برخی نقاط دنیا لارو حشرات را بر روی زخم قرار می‌دهند تا از عفونت و تورم پوستی جلوگیری کنند. این کرم‌های کوچک تنها از بافت‌های مرده پوست تغذیه کرده و بدین طریق به روند ترمیم و بازسازی پوست سرعت می‌بخشند.

۵. ادرار اسب آبستن

ادرار اسب آبستن حاوی نوعی استروژن به نام "پریمرین" (Premarin) است که در گذشته جهت هورمون‌درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این روش درمان در سال ۲۰۰۲ از سوی ۹ میلیون خانم مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه سرانجام آثار منفی آن از قبیل ابتلا به حملات قلبی گزارش شد.

۶. شیر مادر

عده‌ای از دانشمندان بر این باورند مصرف شیر مادر می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد. البته این نظریه هنوز به طور قطع تایید نشده است.

۷. بلعیدن ماهی خام

باورنکردنی ترین روش های درمانی در طول تاریخ

در جنوب هند نوعی درمان سنتی برای درمان آسم و گرفتگی گلو وجود دارد که به موجب آن بیمار باید ماهی‌هایی به طول ۵ سانتیمتر را که با ادویه آمیخته شده به طور کامل ببلعد! این درمان توسط یک خانواده هندی انجام می‌شود و هر سال هزاران نفر به این خانواده مراجعه می‌کنند.

۸. مصرف کرم‌های انگلی

برای درمان بیماری‌های روده و ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) بلعیدن کرم‌های انگلی (که عموماً در روده زندگی می‌کنند) یا قرار دادن آن‌ها بر روی زخم از سوی برخی پیشنهاد می‌شود. عقیده بر آن است که سیستم دفاعی بدن با این روش تقویت می‌شود.

۹. پیوند دندان به چشم

باورنکردنی ترین روش های درمانی در طول تاریخ

این روش که با کشیدن دندان و جایگذاری آن در چشم بیمار صورت می‌گیرد، بینایی را تقویت می‌کند. در این روش، جراحان با ایجاد یک سوراخ در دندان و پیوند آن به چشم نوعی پروتز چشم تولید می‌کنند که می‌تواند زخم‌های قرنیه را ترمیم کند.

۱۰. پیوند باکتری مدفوع

در این روش که از قرن چهارم در چین رایج بوده مدفوع اهدایی به ماده‌ای موسوم به "سوپ زرد" تبدیل می‌شود سپس وارد بدن بیماران مبتلا به نارسایی کلیه و بیماری کرون (نوعی التهاب دیواره روده) می‌شود. هدف از این درمان اضافه کردن باکتری‌های مفیدی است که به صورت طبیعی درون روده‌های برخی افراد وجود ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اه اه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون عکس چشم چیه هرچی نگا کردم نفهمیدم

    • sara

      ای وایییی چه چندش حالم بد شد اه .

    • محدثه

      چقدر مردم نادان وجود داره

    • lili

      اولی داغونم کرد. واااای

    • معین

      یا جد پاستیل خرسی

    • نادیا

      چقده بد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج