۳۷۵۷۹۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گفت و گو با سیما خضرآبادی؛

«آسپرین» سلیقه مردم را تغییر می‏دهد

سریال «آسپرین» یکی از متفاوت ترین کارهایی است که مدتی است وارد شبکه نمایش خانگی شده است و با یک داستان نو و فیلمنامه متفاوت توانسته مورد توجه قرار بگیرد. گرچه دارای پیچیدگی هایی نیز برای مخاطب عام هست، اما از جذابیت آن کاسته نشده است.

روزنامه بانی فیلم: سریال «آسپرین» یکی از متفاوت ترین کارهایی است که مدتی است وارد شبکه نمایش خانگی شده است و با یک داستان نو و فیلمنامه متفاوت توانسته مورد توجه قرار بگیرد. گرچه دارای پیچیدگی هایی نیز برای مخاطب عام هست، اما از جذابیت آن کاسته نشده است.

سیما خضرآبادی بازیگر سریال هایی چون «وضعیت سفید»، «جاده چالوس»، «چک برگشتی» و «حانیه» در این سریال نقش آیدا را بازی می کند که او نیز مانند سایر کاراکترهای این سریال، شخصیت پیچیده و داستان مجزایی دارد. بانی فیلم با او که این روزها دومین همکاری اش را با سیروس مقدم در سریال «علی البدل» تجربه می کند، گفت و گویی داشته که در ادامه می خوانید:

«آسپرین» سلیقه مردم را تغییر می‏دهد

خانم خضرآبادی گویا این روزها سخت مشغول بازی در سریال «علی البدل» هستید؟

- بله در حال حاضر در روستایی در همدان مشغول کار هستیم و خوشحالم که با بازیگران خوبی افتخار همکاری دارم. به خصوص با آقای مقدم که پیش از این هم تجربه همکاری داشتم. خیلی سعی می کنم از این بازیگران بیشتر یاد بگیرم.

درباره نقشی که در این سریال بازی می کنید، کمی توضیح می دهید؟

- من نقش آناهیتا یک دختر دانشجو را در این کار بازی می کنم که برای تحقیقات وارد یک روستایی می شود که اهالی روستا منتظر یک اتفاقی هستند و درباره این شخصیت دچار سوءتفاهماتی می شوند. فقط در همین حد می توانم توضیح بدهم.

تا به حال تجربه بازی در مجموعه کمدی و طنز را داشتید؟

- اگر منظورتان «علی البدل» است، این سریال بیشتر طنز موقعیت است. اما من پیش از این تجربه بازی در کار طنز را با آقای مقدم در سریال «چک برگشتی» داشتم.

بازی شما تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ همچنان تا پایان حضور دارید؟

- از همان قسمت های ابتدایی آناهیتا وارد داستان می شود و تا پایان در داستان حضور دارد.

گویا فرهاد نجفی در تدارک ساخت فصل دوم سریال «آسپرین» است. شما هم در فصل دوم حضور دارید؟

- هنوز مشخص نیست. به خصوص با فیلمنامه پیچیده ای که این کار دارد، فکر می کنم هنوز سرنوشت شخصیت ها مشخص نشده و در فصل دوم به آنها پرداخته می شود. اما درباره حضور آیدا در سریال، هنوز صحبتی نشده است. چون فیلمنامه فصل دوم هنوز به نگارش درنیامده است.

یکی از ویژگی های این سریال، فیلمنامه و شخصیت های پیچیده ای است که فرهاد نجفی برای مخاطب تعریف می کند. به نظر شما با این ویژگی این سریال برای مخاطب خاص ساخته شده؟

- معمولا سریال های خارجی هم چنین پیچیدگی هایی دارند. به عنوان مثال سریال «بازی تاج و تخت» که مخاطبان جهانی دارد. بنابراین من فکر می کنم چنین سریال هایی باید ساخته شود تا سلیقه مردم تغییر کند. به نظر من کمی سلیقه مخاطبان بد شده و آن هم به دلیل برخی سریال های سخیف و ضعیفی است که ساخته می شوند. از این رو ساخت سریال هایی از جنس «آسپرین» باعث می شود تا مخاطبان خاصی به این سریال جذب شوند و همان مخاطبان خاص نیز باعث جذب مخاطبان بیشتری می شوند. از طرفی سطح سلیقه مردم هم بالا می رود. البته زمان بسیاری طول می کشد تا این اتفاق بیفتد.

به خصوص اینکه در هر قسمت ما با کاراکترهای جدیدی آشنا می شویم که هر کدام قصه خودشان را دارند و همین باعث گیج شدن مخاطب می شود.

- البته از یک جایی به بعد این اتفاق نمی افتد و اتفاقاتی که برای این شخصیت ها در داستان می افتد را دنبال می کنیم.

بازی در چنین سریالی برای شما سخت بود؟

- تا یک جایی از داستان آیدا خیلی شبیه به خود من بود. اما از یک جایی به بعد که بیشتر این شخصیت را می شناسیم، از من فاصله می گیرد و بازی در این نقش هم به مراتب سخت می شود. اما تجربه بسیار متفاوتی برای من بود. اصلا یکی از دلایلی که باعث شد در این کار حضور داشته باشم، متفاوت بودن نقش و کلیت کار بود که مرا جذب و ترغیب کرد که بازی کنم.

چقدر با نوع کارگردانی فرهاد نجفی آشنایی داشتید؟

- این سریال اولین تجربه همکاری من با ایشان است. اما کارهایشان را تقریبا دیده بودم و فضای کارشان را دوست داشتم.

چقدر به عنوان بازیگر این سریال، با کارگردان تعامل داشتید؟

- من در این کار بیشتر با علیرام نورایی بازی داشتم و به شدت بازیگر خوب و پر انرژی هستند. خود کارگردان هم راهنمایی های بجا و درستی در کار داشتند و از این نظر فضای خوب و مثبتی در کار حکمفرما بود. برای من هم تجربه خوب و جذابی بود. البته درباره یک سری چیزها که در بازی آیدا وجود دارد، با کارگردان صحبت می کردیم و به نتیجه می رسیدیم.

اینکه خود کارگردان، نویسنده فیلمنامه هم بود، چه تاثیری روی کار داشت؟

- به نظر من اینکه کارگردان، خودش هم نویسنده باشد خیلی اتفاق مثبتی برای کار است تا اینکه کارگردان بخواهد با متن کسی دیگر با بازیگر کار کند.

اینکه سریال در شیکه نمایش خانگی توزیع شد، برای شما به عنوان بازیگر تفاوتی با تلویزیون داشت؟ چون برخی از بازیگران به دلیل فضای بازتری که وجود دارد، حضور در شبکه نمایش خانگی را به دلایلی بیشتر دوست دارند.

- خب کار در تلویزیون کمی سخت تر شده است و دست بازیگر بسته است. اما نمایش خانگی شبیه به سینماست و همین باعث جذابیت کار برای بازیگر می شود.

و اینکه در «آسپرین» همه کاراکترها به نوعی نقش اصلی داستان هستند و فکر می کنم برای بازیگران از این نظر جذابیت دارد.

- بله. در این سریال به جز نیما هیچ کاراکتری نقش اول نیست و همه به نوعی نقش های اصلی این سریال هستند و داستان خود را دارند و می توانند مورد توجه مخاطب قرار بگیرند.

تلویزیون به نوعی نمایش خانگی را رقیب خود می داند و از طرفی هم هنرمندان بسیاری به این رسانه جذب می شوند و ترجیح می دهند کمتر در تلویزیون کار کنند. به نظر شما که تجربه بازی در هر دو را دارید، چه اتفاقی باید بیفتد تا تلویزیون به روزهای اوج خودش بازگردد و هنرمندان هم رغبت بیشتری برای همکاری با آن پیدا کنند؟

- بله موافقم. من هم سریال های خوبی را که دوران کودکی ام می دیدم به خاطر دارم. به عنوان مثال سریال های آقای مقدم را دنبال می کردم. اما فکر می کنم فیلمنامه های خوب کمتر نوشته می شود، کارگردان ها هم از این وضعیت خسته شده اند. بنابراین باید نیروهای جوان وارد تلویزیون شده و شروع به کار کنند. در صورتی که نیروهای جوان همه جذب سینما شده اند و تلویزیون به نوعی مرده است. شما در جشنواره ها می بینید که در کنار بازیگران، چه کارگردان های جوانی وارد سینما شده و موفق هستند. اما در تلویزیون نمی توانند کار کنند، چون خیلی اذیت می شوند.

شما چند تجربه سینمایی هم دارید. چطور ادامه پیدا نکرد؟

- نمی دانم شاید چون کارهایی که پیشنهاد می شود، درگیرم نمی کند و حرفی برای گفتن نداشتند. وگرنه اگر کار خوبی پیشنهاد شود که فیلمنامه خوبی داشته باشد، بازی می کنم. اما فکر می کنم اتفاقی که بخواهد بیفتد، در زمان خودش می افتد. من اصلا به باند بازی در سینما اعتقادی ندارم. من معتقدم هر اتفاقی که خدا بخواهد برای من می افتد. حتما زمان آن نرسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج