جاباما
۳۷۵۸۲
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

رفاه مردم مصرف بنزین را افزایش داد!

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ضمن تشریح دلایل افزایش مصرف سوخت یکی از مهم‌ترین عامل‌های روند صعودی مصرف بنزین در ماه‌های اخیر را بالا‌رفتن سطح رفاه عمومی مردم اعلام کرد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ضمن تشریح دلایل افزایش مصرف سوخت یکی از مهم‌ترین عامل‌های روند صعودی مصرف بنزین در ماه‌های اخیر را بالا‌رفتن سطح رفاه عمومی مردم اعلام کرد.

علی فراهانی - مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که افزایش مصرف بنزین در ماه‌های اخیر غیرطبیعی نیست، گفت: افزایش مصرف سوخت دلایل متفاوتی دارد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن بالا‌رفتن سطح رفاه عمومی مردم است.

وی با اشاره به این‌که مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی در ماه‌های گذشته افزایش یافته است، گفت: افزایش مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی نشان‌دهنده افزایش سطح رفاه عمومی مردم است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران یکی‌دیگر از دلایل افزایش مصرف بنزین را افزایش تعداد خودروها عنوان کرد و افزود: با افزایش تعداد خودروها قطعا مصرف بنزین نیز افزایش می‌یابد که این موضوع بسیار طبیعی است.

فراهانی در پاسخ به این سوال که آیا قاچاق بنزین با توجه به اختلاف قیمت این فرآورده در ایران و کشور‌های همسایه موجب افزایش مصرف بنزین شده است، توضیح داد: قاچاق سوخت نیز در افزایش مصرف بنزین بی‌تاثیر نیست، اما این‌که گفته شود قاچاق عاملی تعیین‌کننده در افزایش مصرف سوخت است، درست نیست.

این مدیر نفتی با طبیعی‌دانستن افزایش پنج درصدی مصرف بنزین در سال جاری گفت: افزایش مصرف بنزین در ماه‌های اخیر عجیب نیست و این موضوع قابل پیش‌بینی بود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآوره‌های نفتی البته یاد‌آور شد که هرچند افزایش مصرف سوخت طبیعی است اما مانع این نمی‌شود که مردم در این زمینه بهینه مصرف نکنند.

البته علی‌رضا ضیغمی - معاون وزیر نفت در امور پالایشی - پیش از این به ایسنا اعلام کرده بود که سال گذشته متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور حدود 60 میلیون لیتر بود اما این رقم امروز به حدود 65 میلیون لیتر رسیده است که اگر حدود دو میلیون لیتر آن به دلیل افزایش تعداد خودروها باشد مابقی آن نشان‌دهنده قاچاق است.

به گفته معاون وزیر نفت پس از افزایش نرخ ارز، قاچاق سوخت که پیش ازاین با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کنترل شده بود دوباره برای سودجویان صرفه اقتصادی یافت؛ به طوری که در حال حاضر هر لیتر گازوییل یا بنزین به طور متوسط در کشورهای همسایه بین پنج تا شش هزار تومان ارزش دارد.

ضیغمی سرلوحه کلیه اقدامات برای مبارزه با قاچاق سوخت را اصلاح قیمت‌ها عنوان کرد و افزود: در غیر این صورت سایر اقدامات هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تولید بنزین ایران روزانه معادل ۵۵ میلیون لیتر است که همراه با سایر افزودنیهای آن به حدود ۶۰ میلیون لیتر در روز رسیده است که این رقم با راه‌اندازی برخی از طرح‌های بنزین‌سازی و توسعه‌ای پالایشگاه‌های کشور تا پایان امسال به حدود ۷۰ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

البته با توجه به پیشی‌گرفتن مصرف از تولید در حال حاضر برخی از واحدهای پتروشیمی روزانه هشت تا 10 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کنند. ضمن این‌که هم‌اکنون حدود هشت میلیون لیتر گازوئیل نیز در روز در واحد‌های پتروشیمی تولید می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • azad

      کدوم رفاه مردم از فرط گشنگی رو به مسافر کشی اورده اند

    • علیرضا

      یکی نیست به این آقای باهوش بگه بیشتر شدن مصرف سوخت آزاد نشان از بالارفتن سطح قیمت هاس نه سطح رفاه . برخی کالا ها تا 3 برابر طی دو سه ماه گران شده اند و دیگر ارزانترین چیز شده بنزین آزاد.

    • بدون نام

      والا سطح رفاه خانواده من بالا که نرفته هیچ پایینم اومده! اصلا شما دارین راجع به چی حرف می زنین؟!

    • بدون نام

      وای مردم از شدت رفاه یکی این رفاه منو کم کنه!

    • محمد خراساني

      انگاري مسولين ما دارن تو يه دنيايي ديگه زندگي ميكنند و عين كبك سرشونو زير برف كردن. كدوم رفاه اجتماعي؟ ولي نظر من درباره افزايش مصرف سوخت افزايش مسافربرهاي شخصي است كه صاحبانشون نميتونن با حقوق كارمندي و كارگري زندگيشونو بچرخونن كه يك نمونه اش خود من هستم.
      مجله جون تا حالا هرچي نظرمو پخش كردي نصفشو سانسور كردي اين دفعه يا نظرمو پخش نكن يا همشو تمام و كمال پخش كن.ممنون

    • سمیرا

      اره واقعا. مردم ازشدت خوشی و رفاه مسافرکشی میکنندو بنزین لیتری هفتصد تومن میزنند اینا چی باخودشون فکر می کنند یعنی اصلا فکر میکنند یا یه چیزی می پرونند؟

    • مجتبی

      مرگ بر دروغگو ...

    • سیاوش

      آره راست می گه، یک عده هستند که توی این مملکت بنزین 10 برابر هم بشه ، ککشون نمی گزه ، چون روی جنساشون می کشن و به اقشار کارگر فشار میارند.

    • میثم

      باسلام --لطفا یکی به این آقای مثلا مسول بگه جوانهای این مملکت از بیکاری رو به مسافرکشی تو سطح شهر آوردن و شاید نه حتما این از مشکلات بزرگ این مملکت هستش و یه چیز دیگه اینکه به این آقا بگید که مگه رفاهی هم مونده یا ایشان بیان رفاه رو واسه ما توضیح بدن چون خیلی دیگه معنی این کلمه رو فراموش کردن ولی یک خبر میتونید تو این سایتتون بزنید که دهخدا قراره این کلمه رو واضحتر دوباره تعریف کنه چون معنی اون واسه ما نامفهوم شده...با تشکر از سایت بسیار خوبتون..موفق باشید

    • بدون نام

      یک دلیل دیگر هم این است که افراد بیکار بیشتر شده اند و به مسافر کشی روی اورده اند

    • بدون نام

      این رفاه نیست که ما بنزین 700تومانی مصرف کنیم بلکه اظطرار است که نتیجه اش هم معلوم است فشار بیشتر بر قشر مردم به علت کم بودن بنزین 400 تومانی با وجود افراد سیر مثل شما در راس امور و ای کیوی بالا تعجب میکنم چرا خداوند اختراع برق را به ادیسون محول کرد

    • gade

      مصرف بنزين 700توماني براي يك قشر خاصه كه وضعشان خوبه البته حسود نيستيم انشاا... بهتر از اين هم بشه و اگر مصرف بنزين بيشتر شده شايد براي اين قشر مرفه است كه درصد كمي از جامعه را شامل ميشه و اين نتيجه گيري اصلا درست نيست

    • رضا

      این آقا به گمونم توهم زده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از يكي مي پرسند خوش ميگذره . ميگه خوش ميگذره مال قديم بود الان خوشيم كه ميگذره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج