جاباما
۳۷۵۸۹۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اعلام دستمزد بازیگران کار خیلی اشتباهی بود

نیما شاهرخ‌شاهی می‌گوید با توجه به شرایط فعلی سینما واقعاً نمی‌داند همکارانش چطور زندگی خود را می‌گذرانند.

هنرآنلاین: نیما شاهرخ‌شاهی می‌گوید با توجه به شرایط فعلی سینما واقعاً نمی‌داند همکارانش چطور زندگی خود را می‌گذرانند.

نیما شاهرخ‌شاهی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با ما درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: به تازگی قرارداد بازی در سریال "نفس شیرین" را امضا کردم که قرار است برای ایام محرم آماده شود. این سریال به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و به تهیه‌کنندگی داریوش بابائیان تولید خواهد شد.

اعلام دستمزد بازیگران کار خیلی اشتباهی بود

وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها در چند فیلم سینمایی مانند "مسلخ"، "بچه‌های جسور ۲"، "تارات"، "من و شارمین" و... را بازی کردم که هنوز اکران نشده‌اند و چند فیلم هم برای سینمای خانگی کار کردم که منتظر پخش آن‌ها هستم.

بازیگر سریال "شمس‌العماره" درباره وضعیت تلویزیون و افق پیش روی آن بیان کرد: تجربه ثابت کرده که سریال خوب همیشه دیده می‌شود. به هر حال محدودیت‌هایی هم وجود دارد، اما ما سریال‌های موفقی چون "دلنوازان"، "پایتخت" و ... را داشتیم که بسیار موفق بودند و مخاطب هم با تلویزیون قهر نکرد و اتفاقاً جزو پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی هم بودند. آنچه مهم است این است که باید به جذابیت‌های سریال‌ها افزود و این میسر نمی‌شود، مگر با نوشتن فیلمنامه خوب و ورود بازیگران سینما به تلویزیون که باعث جذب مخاطب می‌شوند. از سوی دیگر وقتی سرمایه خوب داشته باشید، می‌توانید بازیگران بهتری بیاورید که باعث کشش تماشاگر شود، اما وقتی سریالی ساخته می‌شود که سرمایه آن اندک است و پول مشخصی در آن وجود ندارد، هم باعث دلسرد شدن سرمایه‌گذار شده هم باعث دلسردی من بازیگر، چرا که وقتی من سریالی بازی می‌کنم که باید دو سال برای گرفتن دستمزدم دنبالش بدوم، دلسرد شده و ترجیح می‌دهم دیگر کار نکنم، چرا که کار نکردنم بهتر از کار کردنم خواهد بود.

شاهرخ‌شاهی در ادامه درباره وضعیت فروش فیلم‌های سینمایی نیز اظهار کرد: به نظر من تنها چند فیلم، فروش خوبی دارند و باقی سهمی در گیشه ندارند. چرا که سینما به طور کلی ورشکسته است و تمایل تهیه‌کنندگان بسیار کم شده و خیلی راغب به تولید فیلم سینمایی نیستند. تولیدات سینما و تلویزیون به شدت پایین آمده و اکثر هنرمندان بیکار هستند. خدا را شاکرم که حداقل شغل دیگری دارم و محتاج پول سینما نبوده‌ام، واقعاً با این شرایط نمی‌دانم همکارانم چطور زندگی خود را می‌گذرانند. امیدوارم فروش خوب این چند فیلم روی سینما تأثیر بگذارد و کارگردانان و تهیه‌کنندگان را ترغیب به ساخت کند. این فروش‌ها و این حجم ساخت فیلم در مقایسه با ده سال پیش، قابل مقایسه نیست. آن زمان فروش تضمین‌شده بود و هر فیلم حداقل هزینه تولید و ساخت خود را درمی‌آورد ولی الان کسی از گیشه مطمئن نیست، به نظرم سینما به شدت بیمار است.

بازیگر فیلم "آیینه‌های روبه‌رو" در ادامه با اشاره به اینکه سینماگران جوان سینما را به خوبی می‌شناسند عنوان کرد: همان‌طور که زمانی از ما حمایت کردند تا توانستیم امروز اینجا بایستیم، باید ما هم از این جوانان حمایت کنیم، به این دلیل که سینما متعلق به این جوانان، ایده‌های جدید و کارگردان‌های جدید است. بسیاری از فیلم اولی‌ها سینمای روز دنیا را به خوبی می‌شناسند و با داستان و قصه‌گویی آشنا هستند.

شاهرخ شاهی با اظهار نارضایتی از اعلام رقم دستمزد بازیگران گفت: به شدت اشتباه کردند که دستمزد بازیگران را اعلام کردند. ما این همه شغل داریم که هیچ اشاره‌ای به دستمزدهای کلان آن‌ها نمی‌شود، چرا باید یک بازیگر که مبلغی را برای کل سال دریافت می‌کند و به جز آن کار وقت دیگری ندارد و چند ماه روی آن کار زمان صرف می‌کند، باید دستمزدش تا این اندازه بزرگ شود. او چند دهه تلاش کرده و زحمت کشیده است تا به اینجا رسیده، چرا رقم دستمزدش وقتی اعلام می‌شود تا این اندازه اعتراض پشت آن نهفته است. در تمام دنیا بازیگران سینما رقم دستمزدهایشان بسیار بالا و تضمین شده است، این در حالی است که ما اینجا کار می‌کنیم و تازه باید به سختی بتوانیم پول خودمان را دریافت کنیم و این زشت‌ترین کاری است که انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو چهره ها بارها تصوير اين بازيگر درجه چند رو ديديم كه ايران نيست نكنه با دستمزد كم همه اش مسافرتن دستمزد همه بايد معلوم باشه پزشك و بازيگر هم نداره تازه ببينيد بقيه بازيگرا چطوري زندگي مي كنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج