جاباما
۳۷۶۱۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تصویری از فکر نکردن در مغز ما!

تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که فکر نکردن چه شکلی است؟ اگر پاسخ منفی است باید به مشاهده طرحی که یک هنرمند از ذهن خالی خود به صورت جسمانی تهیه کرده نگاهی بیاندازید.

خبرگزاری مهر: تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که فکر نکردن چه شکلی است؟ اگر پاسخ منفی است باید به مشاهده طرحی که یک هنرمند از ذهن خالی خود به صورت جسمانی تهیه کرده نگاهی بیاندازید.

گوستاو متزگر به عنوان یک هنرمند با شهرت چندان با فکر کردن به این که فکر نکردن چه شکلی دارد تصویر ذهن خالی خود را به صورت جسمانی و عینی ارائه کرده است.

وی برای پی بردن به این موضوع خود را به یک اسنکر الکتروانسفالوگرافی متصل کرده و این اسکنر نیز به یک ماشین حکاکی رباتی متصل شد، سپس متزگر تلاش کرد که به هیچ چیز فکر نکند.

تصویری از فکر نکردن در مغز ما!

فکر نکردن شبیه چیست: گروه هنر و فناوری لندن فیلدورکس از تلاش گوستاو متزگر برای ارائه این مجسمه با استفاده از اسکنر الکتروانسفالوگرافی مورد تقدیر قرار دادند

نتیجه این تلاش یک فضای خالی در میانه یک قطعه سنگ پورتلندی بود که اکنون در گالری آثار هنری لندن به نمایش گذاشته شده است.

این پروژه ایده گروه هنر و فعالیت لندن فیلدورکس بود که اعضای آنها نرم افزار سفارشی را برای تبدیل امواج مغزی متزگر به شکل اطلاعات سه بعدی طراحی کرده بودند.

این اطلاعات برای یک ربات صنعتی ترجمه شد تا این ربات آن را به شکل عملی ارائه کند و اشکال دریافتی را در یک قطعه سنگ اجرا کرده تا این مجسمه عجیب و غریب حاصل شود.

این پروژه از یک پایگاه داده ای رابطه ای استفاده کرده که دربرگیرنده چند صد دستگاه الکروانسفالوگرافی بوده که امواج مغزی افراد از اروپا، بریتانیا و ایالات متحده را به صورت داوطلبانه ثبت کرده و در اختیار محققان این پروژه گذاشتند.

این امواج مغزی درحالی ثبت می شد که شرکت کنندگان اطلاعات عمیق سه بعدی را در دستگاه "خود برجسته ‌نما" (autostereograms) دریافت می کردند.


تصویری از فکر نکردن در مغز ما!

تصویر فضای خالی داخل قطعه سنگ

این مجسمه همانطور که نشان دهنده تفکر گوستاو متزگر درباره هیچ چیز بوده، دربرگیرنده فیلمی از حکاکی این سنگ و سایر اسناد درباره نحوه ارائه این اثر است.

این پروژه با حمایت مالی شورای هنرهای انگلستان و انجمن هنرهای رایانه ای این کشور انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Bibi

      Maulmeh ke fekr nakardan mesle ye GAP ya hofreh ya fazaye khali darmiad behtar bud ke shekle 3 bodie fekr kardano darmiavordan

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج