جاباما
۳۷۶۲۰۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

زلزله ایتالیا، «پاستا آماتریسیانا» را نابود کرد

امروز زلزله ای ۶.۲ ریشتری ایتالیا را لرزاند و منجربه نابودی شهر آماتریش شد، اما این شهر چند تفر جمعیت دارد ؟ چه وسعتی دارد ؟ و چه جاذبه هایی دارد ؟

خبرآنلاین: امروز زلزله ای ۶.۲ ریشتری ایتالیا را لرزاند و منجربه نابودی شهر آماتریش شد، اما این شهر چند تفر جمعیت دارد ؟ چه وسعتی دارد ؟ و چه جاذبه هایی دارد ؟

صبح امروز زلزله ای ۶.۲ ریشتری ایتالیا را لرزاند، در ابتدا اخباری مبنی بر مرگ ۵ نفر خارج شد ولی الان اخبار از مرگ ۳۷ نفر یعنی حدود ۱ درصد جمعیت مردم این شهر خبر می دهند، در کنار مرگ این افراد اتفاق دیگری رخ داد که خبر آن را سخنگوی صلیب سرخ ایتالیا داد " شهر کوچک آماتریس کاملا نابود شده است. "

شهر آماتریس در استان ریتی و در تقریبا در مرکز ایتالیا واقع است، ۱۷۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و ۲۶۵۰ نفر جمعیت دارد. فاصله آماتریس با رم حدودا ۱ ساعت است.

این شهر همچنین تاریخ بسیار قدیمی دارد، بنا های رومی نشان می دهد که آماتریش از زمان های بسیار قدیم وجود داشته است و حکومت های مختلفی از جمله رومی ها این شهر را کنترل کرده اند. از آثار باستانی های رم می توان به کلیسا های قرن چهاردهم این شهر اشاره کرد.

اما محبوبت این شهر به علت چیز دیگری است، نوعی پاستا در این شهر وجود دارد که این شهر به آن معروف است؛ پاستا آماتریسیانا !

این غذا انقدر معروف است که باعث می شد در آن زمان آشپز هایی زیادی از این شهر بیرون بیایند، همچنین قرار است روز یک شنبه یک جشنواره غذا در ایتالیا برگزار شود.

گفتنی است این زلزله اولین چیزی نبود که این شهر را نابود کرده است در سال ۱۵۲۹ این شهر توسط اسپانیایی ها سوزانده شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هیچکس

      عاشق رم و بناهای باستانیش هستم

    • محمد نصیری

      باز دمش گرم روستا باقدمت بالا بودکه نابود شد اگر این زلزله توتهران بیاد اول ازهمه ساختمانهای نوساز ویران میشود چون زیرساختی تهران ندارد.مسولان فقط .....

    • بدون نام

      زلزله جز بلایای آسمانی است خداوند نصیب هیچ شهر یا کشوری نکند چون بعد از زلزله افراد بی خانمان و یتیم بی کس و آواره میشوند خدا نصیب نکند انشاءالله تعالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج