جاباما
۳۷۶۲۴۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

احداث پنجمین بوستان ویژه بانوان در پایتخت

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: طبق بررسی های انجام شده تا پایان سال۱۳۹۴، حدود ۳۳۰ کیلومتر از مسیر رفت و برگشت حاشیه بزرگراه های شهرتهران سبز شده است.

خبرگزاری میزان: مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: طبق بررسی های انجام شده تا پایان سال۱۳۹۴، حدود ۳۳۰ کیلومتر از مسیر رفت و برگشت حاشیه بزرگراه های شهرتهران سبز شده است.

علی محمد مختاری گفت: طی برنامه های اجرایی تا پایان سال ۹۴ حدود ۳۳۰ کیلومتر از مسیر رفت و برگشت حاشیه بزرگراه های شهر تهران سبز شده است.

وی افزود: در این بین می توان به بزرگراه های شهید مدرس، شهیدچمران، شهیدهمت، شهید بابایی، بعثت، آزادگان، شهید شوشتری، امام رضا(ع)، امام علی(ع)، شهید صدر، شهید زین الدین، شهید صیاد شیرازی، خاوران، شهید باکری و ... اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در سال جاری نیز فاز دوم پروژه فضای سبز حاشیه بزرگراه شهید حکیم به طول 20کیلومتر آغاز شده که تا پایان مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: گونه‎های گیاهی مورد استفاده در بدنه بزرگراه ها تماماً از گونه‎های مقاوم و با نیاز آبی حداقل و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران و قابل کاشت در زمین های شیب دار انتخاب می‎شوند.

وی در خصوص استفاده از گونه های سازگار با شرایط آب و هوای پایتخت اذعان کرد: با توجه به کمبود منابع آب، جایگزینی چمن کاری ها با گیاهان پوششی با نیاز آبی کم و درختان و درختچه های مقاوم و ماندگار همچنان ادامه دارد.

مختاری با اشاره به جنگلکاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران که تا پایان سال 83 حدود 22هزارهکتار از اراضی دامنه جنوبی البرز و پیرامون شهر تهران در قالب این طرح تحت پوشش عملیات جنگلکاری قرار گرفته است، افزود: از سال 84 تاکنون، حدود 16هزارهکتار جنگلکاری ایجاد و مساحت تحت پوشش این طرح در حال حاضر به بیش از 38 هزارهکتار رسیده و این سازمان براساس احکام برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران سالانه توسعه 1000 هکتار جنگلکاری را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به ساخت بوستان‌های بانوان در تهران از سال 87 که براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران آغاز و تا تیرماه سال 90 چهار مجموعه از آن احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: بهشت مادران در منطقه3 به مساحت 17 هکتار، پردیس بانوان در منطقه 15به مساحت 27 هکتار، نرگس در منطقه 18 به مساحت 24 هکتار و شهربانو واقع در بوستان بزرگ ولایت به مساحت 6هکتار در این طرح است.

مختاری در خصوص احداث پنجمین بوستان بانوان در پایتخت اظهار کرد: به منظور ایجاد بوستانی اختصاصی برای بانوان در پهنه‌ شرقی تهران نیز طراحی و احداث پنجمین بوستان ویژه بانوان با نام بوستان بانوان لویزان، در منطقه 4 به وسعت 30 هکتار آغاز شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج