۳۷۶۳۴۳
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

بهترین فیلم سال ۲۰۱۶ از نظر منتقدان

درام‌کمدی «تونی اردمان» (Toni Erdman) ساخته مارن آده که اولین‌بار با نمایش در بخش مسابقه کن تحسین منتقدان دنیا را برانگیخت، موفق به کسب جایزه بزرگ فیپرشی به عنوان بهترین فیلم ۲۰۱۶ شد.

وب‌سایت آی ‌سینما: درام‌کمدی «تونی اردمان» (Toni Erdman) ساخته مارن آده که اولین‌بار با نمایش در بخش مسابقه کن تحسین منتقدان دنیا را برانگیخت، موفق به کسب جایزه بزرگ فیپرشی به عنوان بهترین فیلم ۲۰۱۶ شد. این اولین‌بار است که جایزه معتبر فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم، به اثری می‌رسد که توسط یک کارگردان زن جلوی دوربین رفته است. این جایزه در تاریخ ۱۶ سپتامبر و همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم سن سباستین به آده فیلمساز آلمانی اهدا می‌شود.

بهترین فیلم سال 2016 از نظر منتقدان

به گزارش ورایتی، با رای ۴۷۵ عضو فیپرشی از میان سه فینالیست شامل «تونی اردمان»، «آنومالیسا» ساخته چارلی کافمن و «پترسن» به کارگردانی جیم جارموش، جدیدترین ساخته مارن آده جایزه بزرگ فیپرشی را به عنوان بهترین فیلم یک‌سال گذشته دریافت خواهد کرد.

درام‌کمدی «تونی اردمان» اولین‌بار در سطح بین‌المللی در جشنواره فیلم کن روی پرده رفت و با وجود این که دست خالی بخش مسابقه این رویداد سینمایی معتبر را ترک گفت، اما استقبال گسترده منتقدان سراسر دنیا جدیدترین ساخته آده را در صف مدعیان جدی جایزه بزرگ فیپرشی قرار داد. از سال ۱۹۹۹ به این سو، جایزه بزرگ فیپرشی هر سال همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم سن سباستین در اسپانیا به بهترین فیلم سال اهدا می‌شود.

خریداری حقوق پخش «تونی اردمان» در امریکای شمالی و لاتین توسط استودیوی «سونی پیکچرز کلاسیکز»، یکی از پرسروصداترین معاملات بازار فیلم جشنواره کن ۲۰۱۶ را رقم زد.

آده فیلمساز ۳۹ ساله آلمانی در واکنش به خبر کسب جایزه بزرگ فیپرشی گفته: «برای من بی‌نهایت باعث افتخار است از سوی کسانی که بیش‌تر فیلم‌های سال را می‌بینند انتخاب شوم. و بسیار ممنونم که باعث شدید «تونی» از همان جشنواره کن، شروعی درخشان را تجربه کند.»

اهدای این جایزه معتبر به «تونی اردمان»، شانس این فیلم را برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان جوایز اسکار ۲۰۱۷ ، بیش از پیش تقویت کرده است. فیلم آده یکی از هشت گزینه مورد نظر آلمانی‌ها برای ارسال به آکادمی اسکار است. بلاک‌باستر موفق «مکس دیوانه: جاده خشم» ساخته جرج میلر به عنوان برنده جایزه بزرگ فیپرشی در سال ۲۰۱۵، موفق به کسب شش جایزه آکادمی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید بزی

      هچی

    • بدون نام

      چرا هیچکس نظری نداده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج