۳۷۶۴۸۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۱۴۰ شهر اورژانس اجتماعی ندارند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سودجویی برخی افراد از کوکان کار در مراکز زیرزمینی، گفت: با همکاری نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی با اینگونه افراد که کوکان را به استثمار بگیرند شدیدا برخورد خواهیم کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سودجویی برخی افراد از کوکان کار در مراکز زیرزمینی، گفت: با همکاری نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی با اینگونه افراد که کوکان را به استثمار بگیرند شدیدا برخورد خواهیم کرد.

مسعودی‌فرید در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه اتوماسیون ثبت و کاهش طلاق خراسان رضوی در مشهد با اشاره به گسترش آسیب‌های اجتماعی در این کلان‌شهر، گفت: مشهد به عنوان یک کلان‌شهر تمام مسائل اجتماعی کلان‌شهرها را دارد و علاوه بر آن مهاجرپذیر بودن و ورود زائران نیز در افزایش آسیب‌های اجتماعی آن موثر بوده و امیدواریم با افزایش تخصیص اعتبارات به بهزیستی استان، فعالیت‌های بیشتری برای کاهش مسائل اجتماعی این شهر انجام شود.

وی حل مسائل و مشکلات حاشیه شهر مشهد را جزو تاکیدات مقام معظم رهبری و اولویت‌های بهزیستی خواند و افزود: کارگروهی در شورای اجتماعی کشور وجود دارد و چندین بار نیز به مشهد سفر کردند، بهزیستی و وزارت کار و رفاه اجتماعی هم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مشهد کاملا در خدمت‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۱۹۱ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: با این وجود حدود ۱۴۰ شهر کشور فاقد اورژانس اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی هر مرکز سطح "سه" اورژانس اجتماعی به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که در صورت تأمین اعتبار اقدام به راه‌اندازی و افزایش این مراکز خواهیم کرد.

مسعودی‌فرید دیگر مشکل در گسترش اورژانس اجتماعی در سطح کشور را استخدام برشمرد و گفت: برای استخدام همکاران، مکاتباتی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته‌ایم و پیگیر این موضوع هستیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به ساماندهی ۶۰۰۰ کودک کار در ۳۷ مرکز شبانه‌روزی کشور گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد بیش از ۹۰ درصد این کودکان با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند و مابقی نیز با اقوام خود هستند. بنابراین به سمت افزایش مراکز روزانه رفتیم و طرح مراکز کودک و خانواده را با همکاری سازمان‌های غیر دولتی راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: امسال اولویت ما گسترش این طرح در کلان‌شهرهایی نظیر مشهد و تهران بوده و قرار است تا پایان سال ۱۷ مرکز در تهران راه‌اندازی کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج