جاباما
۳۷۶۵۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

واکنش احمدی‌ مقدم به انتشار فیلم زورگیری

حمدی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او در مورد انتشار فیلم زورگیری چند موتورسوار پرسیده بود گفت: من در جریان تمام سرقتهای پایتخت نیستیم چرا که این حوزه دارای مسئول است و رئیسی پلیس پایتخت باید وقوع سرقت را کنترل و با سارقان برخورد کند.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس کشور گفت: ۳۶ درصد سرقتهای کشور در شهر تهران رخ می‌دهد و رئیس پلیس این شهر باید سرقتها را کنترل و با آنها برخورد کند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم پیش از ظهر شنبه در حاشیه همایش مدیریت دانش و پلیس دانش بنیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت کشف جرایم به صورت علمی در نیروی انتظامی اظهار داشت: امروز کیت ژنتیکی برای تشکیل شناسنامه افراد رونمایی شد.

بر این اساس اگر قتلی چند ماه قبل رخ داده باشد بار دیگر ماموران می‌توانند با نمونه برداری از کمترین اثر کشف شده همانند عرق دست یا بزاق باقی مانده مجرم را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات ما تشکیل نشدن بانک دی ان ای است در حالی که در قانون برنامه تشکیل بانک مولکولی دیده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد:‌ هم اکنون هر کیت آزمایشگاهی ۷۵۰۰ دلار است که خوشبختانه محققان پلیس توانستند ‌آن را بومی سازی کنند.

امروز پلیس از روشهای علمی مختلفی به مجرمان دسترسی پیدا می‌کند و نقش ابزار فنی در کشف جرم بسیار تعیین کننده است.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه یک دهه قبل تنها ۵۰ درصد قتلها کشف می‌شد افزود: خوشبختانه امروز با تقویت سامانه‌های پلیس در کشف جرم ۹۵ درصد قتل‌ها کشف می‌شود.

فرمانده نیرو ی انتظامی در خصوص آخرین وضعیت مونیتورینگ پاسگاه و نقاط مرزی اظهار داشت: اگر ۱۰ یا ۲۰ دوربین در کشور وجود داشت من خودم شخصا می‌توانستم آنها را کنترل کنم اما مشاهده دوربین کار آسانی نیست. بازدید دوربینها طبقه بندی می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت وقوع سرقت در کشور گفت: هم اکنون ۳۶ درصد سرقتهای کشور در پایتخت رخ می دهد که امروز نیز شاهد ساخت سامانه‌‌هایی هستیم که می‌تواند میزان وقوع جرم در هر منطقه را بررسی کند تا ما از این طریق بتوانیم بفهمیم تا کدام مناطق دارای بیشترین وقوع جرم است تا با استقرار نیروهای پلیس اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم. باید با بهره وری بالا جلوی وقوع جرم را بگیریم.

احمدی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او در مورد انتشار فیلم زورگیری چند موتورسوار پرسیده بود گفت: من در جریان تمام سرقتهای پایتخت نیستیم چرا که این حوزه دارای مسئول است و رئیسی پلیس پایتخت باید وقوع سرقت را کنترل و با سارقان برخورد کند البته اگر سرقت مهمی رخ دهد به اطلاع من می‌رسد. ضمن اینکه اگر خبرنگاری موضوع را به من اطلاع دهد آن را پیگیری می‌کنم.

فرمانده نیرو ی انتظامی در پایان در خصوص نحوه همکاری مردم با نیروی انتظامی گفت: سامانه‌هایی برای ارتباط مردم با پلیس در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند تصاویر وقوع جرم را حتی بدون نام و نشان برای ما ارسال کنند تا آن را پیگیری کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج