جاباما
۳۷۶۵۸۱
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

همه چیز درباره کاشت ریش و سبیل طبیعی

روی صورت‌تان مو بکارید!

در بسیاری از فرهنگ‌ها در گوشه و کنار دنیا داشتن ریش برای مردان از جمله نشانه‌های مردانگی و قدرت و اقتدار است. نشانه‌ای که با بلوغ پسران نوجوان آغاز می‌شود و حس مردانگی و شجاعت را در آنها تقویت می‌کند. اما امان از روزی که این نشانه‌ها به هر دلیلی سر و کله‌شان روی صورت پسران جوان پیدا نشود. کار از بیخ خراب می‌شود.

مجله سیب سبز - نسرین خسروشاهی: در بسیاری از فرهنگ‌ها در گوشه و کنار دنیا داشتن ریش برای مردان از جمله نشانه‌های مردانگی و قدرت و اقتدار است. نشانه‌ای که با بلوغ پسران نوجوان آغاز می‌شود و حس مردانگی و شجاعت را در آنها تقویت می‌کند. اما امان از روزی که این نشانه‌ها به هر دلیلی سر و کله‌شان روی صورت پسران جوان پیدا نشود. کار از بیخ خراب می‌شود.
روی صورت‌تان مو بکارید!
اما گاهی اوقات به دلایل مختلف مثل مشکلات ژنتیکی ممکن است این رشد اتفاق نیفتد یا بر اثر حادثه‌ای صورت دچار مشکل شده و رشد موهای آن دچار اختلال شود. در موارد زیادی این اتفاق اعتماد به نفس پسران جوان را از آنها می‌گیرد و شاید با خودشان فکر کنند که از نظر دیگران مردان کاملی نیستند؛ در نتیجه آنها را به این فکر بیندازد که مانند کاشت موی سر، ریش و سبیل هم بکارند! اما اینکه چنین کاری چقدر ضروری است و آیا می‌توان نتیجه مساعد از آن گرفت مواردی است که با دکتر سید مهدی داوودی، متخصص پوست و مو مطرح کردیم.
چه افرادی می‌توانند کاشت انجام دهند؟

در مورد کاشت ریش شاید بتوان دو گروه از افراد را به انجام آن توصیه کرد؛ یک گروه آنهایی هستند که در یک حادثه یا سانحه یک اسکار یا جای زخم روی صورت‌شان به جام مانده است. این جای زخم ممکن است مانند یک جای بریدگی یا خط در ناحیه سبیل یا ریش، محدود و با وسعت کم باشد و گاهی هم ممکن است این جای زخم وسیع‌تر باشد؛ به طور مثال فردی که دچار حادثه سوختگی شده و ابعاد ضایعه‌اش وسیع‌تر از یک خط و جای زخم کوچک است.
این اتفاق از لحاظ زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. چون جای زخم باعث از بین رفتن ریشه مو می‌شود و بعد از بهبود زخم دیگر مویی در آن قسمت رشد نمی‌کند. یک گروه دیگر افرادی هستند که به صورت ژنتیکی رشد موی صورت ندارند. این افراد حتی ممکن است رشد کم موی صورت را داشته باشند اما در برخی قسمت‌ها پوست، خالی از موست. این دو گروه کاندیداهای مناسبی برای انجام کاشت هستند.
روی صورت‌تان مو بکارید!

مو از کجا بکاریم؟

برای کاشت ریش تنها می‌توان از موهای خود فرد استفاده کرد. اما نکته مهم اینجاست که ساختار موی سر با موی ریش از نظر قوام و جنس متفاوت است. در این موارد معمولا موهای حاشیه سر مورد مناسبی است چون موهای سر این قدرت دارند که حتی تا۳۰ سانتی‌متر هم بلند شوند.
در حالی که موهای ریش رشدی حدود ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر دارند. علت انتخاب موهای حاشیه سر این است که طول کوتاه‌تری دارند و برای کاشت مناسب تر به نظر می‌رسند. البته باید به این نکته هم توجه داشت، فردی که قرار است این کار برایش انجام شود به اندازه کافی مو برای کاشت داشته باشد. هرچند که در این روش به هیچ عنوان تراکم ریش مانند تراکم ریش طبیعی نیست اما افرادی که موی پرتراکمی دارند انتخاب بهتری هستند.

موی سر و ریش فرق دارد!

موهای سر از نظر خصوصیات ظاهری متفاوت از موهای ریش هستند؛ به طوری که ممکن است کسی موهای سرش صاف داشته باشد و موهای ریش او حالت مجعد و حتی از نظر رنگ هم ممکن است یک ناحیه پررنگ‌تر از ناحیه دیگر باشد؛ بنابراین دوگانگی جنس و ماهیت مو در این دو قسمت باعث می‌شود نتیجه فوق‌العاده‌ای ایجاد نشود و در نهایت مانند پارچه‌ای وصله‌خورده به نظر برسد. علاوه بر این، رشد سریع‌تر و طولانی تری که در موهای سر وجود دارد ممکن است در بلند و کوتاهی موها عدم تناسب ایجاد کند و مرتب کردن ریش را برای فرد سخت کند.
روی صورت‌تان مو بکارید!

سختی‌های کاشت ریش

یکی از مشکلات مهم در کاشت ریش این است که وقتی مو کاشته می‌شود، نمی‌توان مطمئن بود جهت و راستای مو دقیقا شبیه موهای اطراف آن باشد؛ بنابراین وقتی ریش بلند باشد، می‌تواند منظره نامرتبی ایجاد کند که آن هم باب میل نباشد. به همین دلیل اگر فردی بخواهد برای پرپشتی ریش این کار را انجام دهد، نمی‌تواند نتیجه ایده‌آل را به دست آورد. اما همان طور که گفته شد با وجود همه این مشکلات ممکن است از نظر فردی که دچار اسکار شده یا کم‌پشتی مو دارد همه این اشکالات پذیرفتنی باشد و با انجام این کار از نظر روحی آرامش بیشتری به دست آورد.

به چه کسانی توصیه نمی‌شود

در مواردی که فردی دچار طاسی منطقه‌ای می‌شود این نوع کاشت ریش به او توصیه نمی‌شود. همان طور که گفته شد افرادی هم که ریش کم‌پشتی دارند و دوست دارند آن را پرپشت کنند، مناسب انجام این کار نیستند؛ علاوه بر این دو دسته، افرادی که سوختگی وسیعی دارند هم بهتر است این کار را انجام ندهند چون کاشت مو در پوستی که دچار سوختگی شده نتیجه مطلوبی ندارد؛ دلیل آن هم این است که این نواحی خونرسانی مطلوبی ندارند و مانند این است که بخواهید در یک زمین شوره‌زار زراعت و کشاورزی کنید؛ بنابراین در افرادی که اسکار بسیار وسیعی دارند و برای کاشت نیاز به مقدار زیادی مو وجود دارد، انرژی، وقت و هزینه زیادی هدر می‌رود.

برای کاشت صبر کنید

افرادی که به هر دلیل ریش کم‌پشتی دارند و به آن قانع نیستند و می‌خواهند حتما کاشت ریش انجام دهند، بهتر است تا 30 سالگی صبر کنند چون تا این سن موها حداکثر میزان رشدشان را خواهند داشت و لزوم یا عدم لزوم انجام این کار در این سن واضح‌تر می‌شود. چه بسا افرادی که در سنین پایین اقدام به این کار کرده‌‌اند و در ادامه، افزایش مو را شاهد بوده‌اند.

روش انجام کار چیست؟

حالا که فرد به مرحله انجام کاشت ریش رسیده است باید بداند وسعت کاشت در میزان زمان مورد نیاز برای عمل تاثیرگذار است. یکی از روش‌های مناسب برای این کار روش fit است که در آن تارهای مو بدون ریشه از سر برداشته می‌شود و به محل مورد نظر انتقال می‌یابد. مدت عمل حدود ۵-۴ ساعت در موارد محدود و ۸-۷ ساعت برای موارد وسیع‌تر است.
اگر وسعت عمل زیاد باشد گاهی ممکن است چند ماه بعد کاشت مو دوباره تکرار شود تا بتوان به نتیجه مورد نظر رسید. این واقعیت هم وجود دارد که گاهی موهایی که در ابتدا جا به جا شده‌اند به دلیل شوکی که به آنها وارد شده، به طور موقت می‌ریزند و بعد که دوباره این کار انجام شد تازه رشد مو انجام می‌گیرد. حداقل مدتی که بتوان ارزیابی نسبی نسبت به رشد موها داشت، ۶ ماه بعد از عمل است.
روی صورت‌تان مو بکارید!

مراقبت‌های مهم کدامند؟
  • مراقبت‌هایی در این مورد لازم است چون موهایی که هنوز سست هستند ممکن است اثر دستکاری نامناسب از جای‌شان خارج شوند؛ بنابراین باید آنها را از دست رفته تلقی کرد.
  • این احتمال وجود دارد که در محل کاشت عفونت ایجاد شود که در این صورت با نظر پزشک آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود.
  • نحوه باز کردن پانسمان هم باید با نظر پزشک معالج انجام شود.
  • تا چند روز بعد از انجام کاشت ریش و سبیل، پوسته‌هایی اطراف موهای کاشته شده به وجود می‌آیند که باید این ناحیه کاملا خشک بماند.
  • از روز دوم پس از کاشت ریش و سبیل، فرد می‌تواند فعالیت‌های عادی خود را ادامه دهد و نیاز به مراقبت ویژه ندارد.
چقدر هزینه دارد؟

قیمت کاشت ریش و سبیل با توجه به شرایط فرد و همچنین پزشک متفاوت است. این هزینه بسته به زمان لازم برای درمان و همین طور ناحیه و موی کاشته شده متغیر است. اما به طور معمول کاشت مو برای موهای سر ۵ میلیون است و صورت هم تقریبا ناحیه‌ و وسعتی مشابه دارد و در موارد خفیف تا وسیع حدود ۵ میلیون تومان می‌توان برای آن در نظر گرفت. البته کاشت مو برای صورت توصیه نمی‌شود چون نتیجه قابل‌انتظاری ندارد.
عوارض این کار چیست؟
یکی از عوارض مهم انجام این کار احتمال برگشت مو به داخل پوست و رشد آن در داخل پوست است. در این حالت این طور به نظر می‌رسد که تیغی در داخل پوست قرار گرفته و این ناحیه را دردناک می‌کند چون بدن مانند جسم خارجی با آن برخورد می‌کند. این ناحیه مرتب جوش‌های عفونی می‌زند و فوق‌العاده دردناک است. احتمال ایجاد چنین عارضه‌ای در چند هزار پیوند بسیار کم است اما دور از انتظار نیست.
از سوی دیگر ممکن است گاهی این موهای کاشته شده در قسمت‌های حساس پوست قرار بگیرند و تا مدتی موها حساس باشند و فرد با شستن صورت درد غیرعادی را تجربه کند که به مرور زمان از بین می‌رود. یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این است که ممکن است انجام عمل پیوند در محل اسکار رشد مویی را ایجاد نکند و این برای فرد بسیار ناخوشایند است.

هرچند که در این روش به هیچ عنوان تراکم ریش مانند تراکم ریش طبیعی نیست اما افرادی که موی پرتراکمی دارند انتخاب بهتری هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج