۳۷۶۵۹۳
۵۲۸۸
۵۲۸۸
پ

اگر از خشکی، تیرگی و ریش ریش شدن ناخن های‌تان خسته اید، بخوانید

۶ لوسیون خانگی برای زیبایی ناخن‌ها

همه خانم‌ها دوست دارند دست‌هايي زيبا و ناخن‌هايي خوش فرم داشته باشند، به همين دليل است كه هرازگاهي به داروخانه‌ها يا فروشگاه‌هاي كالاهاي بهداشتي سر مي‌زنند تا با جديدترين محصولات و فرآورده‌هاي بهداشتي ناخن و پوست آشنا شده و مناسب‌ترين آنها را انتخاب كنند.

مجله سیب سبز: همه خانم‌ها دوست دارند دست‌هايي زيبا و ناخن‌هايي خوش فرم داشته باشند، به همين دليل است كه هرازگاهي به داروخانه‌ها يا فروشگاه‌هاي كالاهاي بهداشتي سر مي‌زنند تا با جديدترين محصولات و فرآورده‌هاي بهداشتي ناخن و پوست آشنا شده و مناسب‌ترين آنها را انتخاب كنند.

محصولاتي كه غالبا با مواد شيميايي و توسط كارخانه‌هاي صنعتي توليد شده‌اند و اگرچه فوايد زيادي دارند اما بدون عارضه نيز نيستند. خوشبختانه امروز با رشد علم و تكنولوژي تحقيقات وسيعي درباره گياهان دارويي و تاثيرات مثبت آنها بر سلامت جسم به‌ويژه بحث زيبايي صورت گرفته و نتايج مطلوبي در اين زمينه به دست آمده است.

بسياری گياهان دارويي موجود در طبيعت قابليت زيادي براي تهيه انواع ماسك‌ها، لوسيون‌ها و كرم‌هاي طبيعي به‌منظور تغذيه و تقويت ناخن‌ها، پوست و مو دارند. در اين مطلب ساده‌ترين محصولات گياهي را كه مواد اوليه آن قابل دسترس براي تمامي افراد جامعه است را به شما معرفي مي‌كنيم.

6 لوسیون خانگی برای زیبایی ناخن‌ها

۱. لوسيون مرطوب‌كننده پوست و ناخن

اين لوسيون گياهي خانگي تاثير زيادي در نرم كردن پوست دست و مرطوب نگاه داشتن آن دارد. پيش از مانيكور كردن ناخن‌ها مي‌توانيد به‌مدت 10 دقيقه دست‌هاي خود را در اين لوسيون گياهي قرار دهيد و پس از آن راحت‌تر به فرم دادن به ناخن‌ها بپردازيد. اين لوسيون گياهي به‌دليل داشتن موادمغذي طبيعي علاوه بر آن‌كه موجب حفظ رطوبت پوست و ناخن مي‌شود، مي‌تواند مواد مغذي مورد نياز آن‌ها را نيز تهيه كند.

مواد لازم

2قاشق غذاخوري گل هميشه بهار، 2 قاشق غذاخوري گل بابونه، يك قاشق غذاخوري روغن بادام، 5 قطره روغن گياه اسطوخودس و 5 قطره روغن گياه كندر.

طرز تهيه

براي تهيه اين لوسيون ابتدا لازم است 2 قاشق غذاخوري از هر 2 گياه «گل هميشه بهار» و «گل بابونه» را با 4 فنجان آب دم كنيد. براي تهيه اين جوشانده بهتر است آن را روي دماي ملايم قرار دهيد تا به آرامي آماده شود.

پس از آن‌كه اين جوشانده آماده شد و چاي گياهي به‌اصطلاح دم آمد، آن را صاف كرده و درون ظرف مناسبي مي‌ريزيم تا خنك شود. پس از آن‌كه جوشانده حرارت خود را از دست داد به‌ترتيب ۱ قاشق غذاخوري روغن بادام، ۵ قطره روغن گياه اسطوخودس و ۵ قطره روغن گياه كندر را به محلول اضافه كرده و دست‌ها را به‌طور كامل به‌مدت ۱۰ دقيقه درون اين لوسيون گياهي قرار مي‌دهيم.

در اين مرحله مي‌توانيد به آرامي ناخن‌ها را با لوسيون گياهي ماساژ دهيد تا جذب بهتري انجام شود. پس از تكرار اين شيوه 2 تا 3 بار در هفته خواهيد ديد كه تا چه حد پوستي نرم، مرطوب و ناخن‌هاي زيبا و خوش فرم خواهيد داشت.

2. درمان شكنندگي ناخن با تونيك گياهي

بسياري از خانم‌ها به‌دليل گرفتن رژيم‌هاي غذايي يا عدم‌مصرف موادمغذي و مفيد به اندازه كافي دچار سستي و شكنندگي ناخن‌ها مي‌شوند. براي از بين بردن اين مسئله علاوه بر اصلاح رژيم غذايي و دريافت مواد مغذي كه درلبنيات، سبزيجات و ميوه‌هاي تازه موجود است، مي‌توان از تونيك و روغن گياهي نيز براي تقويت و از بين بردن شكنندگي ناخن‌ها استفاده كرد. تهيه اين تونيك بسيار ساده و راحت است و خانم‌ها مي‌توانند به راحتي آن را در منزل تهيه كرده و از آن استفاده كنند.

مواد لازم

۶ قاشق غذاخوري ساقه خشك شده گياه دم اسب و روغن گل آفتابگردان به ميزان لازم

طرزتهيه

براي تهيه اين تونيك كه تاثير بسيار زيادي در شادابي و تقويت ناخن‌ها دارد كافي است ۶ قاشق غذاخوري ساقه خشك شده گياه دم اسب را با ۲ تا ۳ فنجان آب مخلوط كرده و به‌مدت نيم ساعت روي حرارت ملايم قرار دهيد. بهتر است اين مخلوط را درون ظرف‌هاي استيل حرارت دهيد. پس از آن‌كه مخلوط به جوش آمد و نيم ساعت زمان مشخص شده سپري شد، اجازه دهيد تا مخلوط به‌مدت نيم ساعت به مرور حرارت خود را از دست دهد. سپس آن را صاف كرده و در ظرفي در بسته نگهداري كنيد.
براي استفاده از اين محلول لازم است آن را درون ظرفي گود ريخته و ناخن‌هاي خود را به‌مدت ۱۵ دقيقه در آن قرار دهيد. پس از اين كار و طي شدن مدت زمان ذكر شده، ناخن‌ها را درون روغن ولرم شده گل آفتابگردان قرار دهند. اين شيوه تاثير بسيار زيادي در درمان شكنندگي و سستي ناخن‌ها داشته و آن‌ها را مستحكم مي‌كند. بنابراين استفاده از اين تونيك هر ۲ روز يك بار به همراه روغن گل آفتابگردان به افرادي كه دچار سستي و شكنندگي ناخن هستند، توصيه مي‌شود.

۳. شفافيت و درخشندگي ناخن با پرتقال

بسياري از خانم‌ها به اين نكته اشاره مي‌كنند كه پس از استفاده از لاك تا حد زيادي ناخن‌هاي‌شان تيره مي‌شود و شفافيت و درخشندگي خود را از دست مي‌دهد. حتي در مواردي ديده شده كه افرادي استفاده بيش از حد از لاك را موجب تغيير رنگ ناخن‌ها مي‌دانند. براي رفع اين مشكل كافي است تا هر روز مقدار 3 قاشق غذاخوري از عصاره يا جوشانده گل درخت پرتقال را با يك قاشق غذاخوري آب ليموي تازه مخلوط كرده و براي ماساژ دادن ناخن‌ها از آن استفاده كنيد. پس از 10 روز خواهيد ديد كه اين تركيب تا چه حد ناخن‌هاي شما را شفاف، درخشنده و سفيد كرده است.
۴. محافظ روزانه ناخن‌ها با منشا گياهي

استفاده از محافظ روزانه ناخن كمك زيادي به حفظ سلامت و نشاط ناخن‌ها كرده و مواد مغذي مورد نياز آن‌ها را نيز تامين مي‌كند. اين محلول به‌دليل خواص فوق‌العاده گياهان موجود در آن يكي از بهترين محصولات گياهي محسوب مي‌شود كه به‌صورت صنعتي نيز توسط كارخانه‌هاي توليد فرآورده‌هاي گياهي در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.
6 لوسیون خانگی برای زیبایی ناخن‌ها

مواد لازم
10 قطره از اسانس يا عصاره صندل و 5 قطره عصاره گياه كندر.

طرز تهيه

براي تهيه اين محلول بايد ميزان ذكر شده از هر 2 عصاره گياهي را به‌خوبي با يكديگر تركيب كرده و با كمك قطره چكان، از اين محلول روي ناخن‌ها بريزيد و به آرامي ناخن‌ها را با كمك اين تركيب گياهي ماساژ دهيد. تكرار و مداومت در انجام اين كار به‌صورت روزانه تاثير فوق العاده‌اي در نشاط، سلامت، خوش رنگي و خوش فرمي ناخن‌ها خواهد داشت.
5. استون‌ را ویتامینه كنيد

بسياري از خانم‌ها براي پاك كردن لاك ناخن خود از استون استفاده مي‌كنند. امروزه بسياري از استون‌هايي كه توسط كارخانه‌هاي صنعتي در بازار كالاهاي بهداشتي عرضه مي‌شود، اگر چه موجب از بين رفتن لاك و پاكسازي آن از روي ناخن مي‌شود اما تاثيرات مخربي همچون خشكي ناخن‌ها، سفيدي و در مواردي پوسته شدن ناخن‌ها را به همراه دارند. براي پيشگيري از اين عارضه پس از تهيه استون مورد نظر خود يك تا ۳ قاشق چاي‌خوري گليسيرين به آن اضافه كنيد تا از ميزان عوارض جانبي آن كاسته شود.

۶. محلول گياهي از بين برنده نيكوتين سيگار از ناخن
بسياري از زنان و مرداني كه سيگار استعمال مي‌كنند يا در معرض دود سيگار قرار دارند ممكن است دچار تيرگي ناخن‌ها به‌دليل تماس بيش از حد با نيكوتين سيگار شوند. براي درمان اين عارضه علاوه بر آن‌كه توصيه مي‌كنيم مصرف سيگار را ترك كنيد مي‌توانيد از يك لوسيون گياهي قدرتمند براي از بين بردن اين تيرگي كمك بگيريد.
6 لوسیون خانگی برای زیبایی ناخن‌ها

موارد لازم

يك قاشق غذاخوري گليسيرين، ۴ قاشق غذاخوري پراكسيدهيدروژن و ۵ قاشق غذاخوري عصاره گل رز.

طرز تهيه

براي تهيه اين لوسيون لازم است مواد ذكر شده را درون ظرفي ريخته و به‌خوبي آن‌ها را با يكديگر تركيب كنيد. پس از تركيب با كمك پنبه يا پدي كتاني اين لوسيون را روي ناخن‌هاي دست ماساژ دهيد. استفاده از اين محلول ۲ تا ۳ بار در هفته توصيه مي‌شود.
نکته هایی که شاید به کارتان آید
  • خشکی ناخن بعد از استفاده از استون
براي پيشگيري از اين عارضه بهتر است پس از تهيه استون مورد نظر خود يك تا ۳ قاشق چاي‌خوري گليسيرين به آن اضافه كنيد.
  • تغییر رنگ ناخن
در مواردي ديده شده كه افرادي استفاده بيش از حد از لاك را موجب تغيير رنگ ناخن‌ها مي‌دانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج