جاباما
۳۷۶۶۱۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نوسازی ۲۰۰ خانه تاریخی توسط شهرداری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مرمت و نوسازی ۲۰۰ خانه تاریخی در کشور تا پایان سال توسط شهرداری‌ها خبر داد.

خبرگزاری فارس: مسعود سلطانی‎فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران همدان از انعقاد تفاهمنامه با شهرداری شیراز به منظور مرمت، نوسازی و نجات ۲۸ خانه تاریخی در این شهر خبر داد و اظهار کرد: قرار شده برای این کار اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان هزینه شود.

وی با بیان اینکه بهره‎برداری از این خانه‎ها به مدت ۲۰سال در اختیار شهرداری شیراز خواهد بود، گفت: شنبه هفته آینده هفت مورد از خانه‌های تاریخی که توسط شهرداری کرمان مرمت شده نیز در این شهر افتتاح می‎شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اجرای عملیات مرمت، نوسازی و نجات‎بخشی ۲۰۰ خانه تاریخی دیگر در کشور تا پایان سال افزود: این اقدامات با استفاده از توان بخش خصوصی و نهادهای عمومی در حال انجام است.

وی قدمت این بناهای تاریخی را ۲۰۰ تا ۴۰۰ سال دانست و ادامه داد: با مرمت و نوسازی آنها خیال ما نیز راحت می‎شود.

سلطانی‎فر با بیان اینکه با واگذاری این بناها به بخش خصوصی و نهادهای عمومی ماندگاری آن‌ها تا ابد تضمین خواهد شد، گفت: در کنار این اماکن فعالیت‌های اقتصادی مانند راه‌اندازی هتل‌ها و رستوران‌ها و... مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی اصفهان و یزد را از استان‎ها موفق در حیطه اجرای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: این طرح در استان‌های دیگر مانند شیراز، کرمان، قزوین، گیلان و سمنان در حال اجراست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص وضعیت همدان و کرمانشاه در این زمینه اظهار داشت: این دو استان نیز دارای شرایط مشابه با استان‌هایی چون فارس هستند که امیدواریم رونق بیشتری داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضایی ازیزد

      بسیار کار پسندیده عالی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج