۳۷۶۷۶
۴ نظر
۶۵۱۹
۴ نظر
۶۵۱۹
پ

پول ساز‌ترين‌ های باليوود چه كسانی هستند؟

ثروتمندان محبوب سینمای هند

ستاره‌هاي باليوود در قياس با هاليوودي‌ها درآمد بسيار كمتري دارند، دقيقا همچون فيلم‌هاي باليوودي كه نسبت به رقباي هاليوودي ارزان‌تر تمام مي‌شوند و كمتر هم مي‌فروشند. اما اين سبب نمي‌شود كه از خير توجه به درآمد ستاره‌هاي باليوود بگذريم.

جام جم آنلاین: ستاره‌هاي باليوود در قياس با هاليوودي‌ها درآمد بسيار كمتري دارند، دقيقا همچون فيلم‌هاي باليوودي كه نسبت به رقباي هاليوودي ارزان‌تر تمام مي‌شوند و كمتر هم مي‌فروشند. اما اين سبب نمي‌شود كه از خير توجه به درآمد ستاره‌هاي باليوود بگذريم.

آنها هر چقدر هم در قياس با ستاره‌هاي بين‌المللي دنيا كمتر بگيرند، باز هم درآمدشان در هند و براي مردم هند سرسام‌آور تلقي مي‌شود. چيزي كه البته براي ما هم صدق مي‌كند و برخي از دريافتي‌هاي اين بازيگران براي بعضي فيلم‌ها، برق از سرمان مي‌پراند. در ادامه مروري كرده‌ايم بر پولسازترين بازيگران باليوود. [اطلاعات از وبسايت‌هاي معتبر سينمايي هند دريافت شده است.

ثروتمندان محبوب سینمای هند
اميرخان

وقتي پنج ساله بود وارد باليوود شد. در آن زمان كوچك‌ترين عضو باليوود به‌حساب مي‌آمد. مدرسه را كه ادامه داد به تنيس علاقه‌مند شد و بعدها نفر اول تنيس «ماهاراشترا» شد. مثل خيلي از هندي‌ها زود عاشق شد، عاشق دختري كه در همسايگي‌شان زندگي مي‌كرد. پيشنهاد ازدواج او از طرف دختر پذيرفته شد، اما مثل همه داستان‌هاي رمانتيك دنيا خانواده‌هاي طرفين، مخالف اين ازدواج بودند. به همين دليل، آنها با هم فرار كردند و زندگي مشترك خود را تشكيل دادند.

زندگي هنري اميرخان بعد از ازدواج جدي‌تر شد. او به واسطه روابطي كه در سينما با دوستانش داشت، هميشه سفارش كار زيادي در دسترسش بود. استعداد او در همه ژانرهاي بازيگري مثل طنز، اكشن و... باعث شد به يكي از بازيگران پولساز باليوود تبديل شود. او از آن دسته بازيگراني است كه برخلاف خيلي از بازيگران هندي، سفارش دو فيلم را به طور همزمان نمي‌پذيرد و اين مشخصه‌اي است كه او را از ديگر پولسازهاي باليوود جدا مي‌كند.

از آنجا كه به وسواس در پذيرفتن پيشنهادها مشهور است، تهيه‌كننده‌ها از پرداخت هيچ مبلغي براي نگهداشتن وي فروگذار نيستند، حتي اگر اين مبلغ 14ـ13 كرور (چيزي حدود دو ميليون دلار) باشد!


ثروتمندان محبوب سینمای هند

آميتا باچان

شايد زماني كه بعد از تحصيل به بمبئي آمد، نمي‌دانست آشنايي او با راجيو گاندي اينچنين زندگي او را تغيير مي‌دهد و باعث ورودش به باليوود مي‌شود. بازيگر مشهور هندي كه در ايران نيز طرفداران بسياري دارد، در اولين كار باليوودي‌اش اصلا ديده نشد و فقط صدايي به عنوان دوبلور از او پخش شد. او پسر شاعر بزرگ هندي «هريوانش‌راي‌باچان» بود، اما خيلي زود سعي كرد از خانواده جدا شود و ازدواج كند. ثمره ازدواج او دو فرزند بود؛ شوتا و آبيشك. استعداد هنري باچان‌ها راه آبيشك را هم تغيير داد و او را هم وارد باليوود كرد.

آبيشك با آيشواريا راي، ديگر بازيگر فوق مشهور باليوودي ازدواج كرد و زايمان جنجالي آيشواريا و چاقي او باعث شد عكس اين بازيگر سرشناس دست به دست شود و باز هم خانواده باچان در صدر خانواده‌هاي جنجالي باليوود قرار بگيرد. آميتا باچان در حال حاضر بعد از گذشت ۷۰ سال از زندگي‌اش، يكي از پرمشغله‌ترين بازيگران و خواننده‌هاي مرد باليوود به حساب مي‌آيد. كسي كه روزنامه ساندي‌تايمز او را تلفيقي از شون كانري، تام كروز و كلينت ايستوود مي‌داند. هر چند مردم هند او را تلفيقي از كرورهاي هند و دلارهاي آمريكا مي‌دانند.


ثروتمندان محبوب سینمای هند

سلمان خان

اغلب به عنوان بدمن باليوود شناخته شده است، درك بالايي از بازيگري دارد و نقش‌هاي منفي را خيلي خوب بازي مي‌كند. خيلي‌ها مي‌گويند او قلبي ساخته‌شده از طلاست. او مي‌تواند نقش‌هاي مخرب، احساسي و طنز را به شكلي هوشمندانه ايفا كند. سلمان‌خان كه پسر سليم‌خان، نويسنده معروف رمان است به شكار علاقه‌مند بود. در سال ۱۹۹۸، پليس محلي در پشت صحنه فيلم «ما متحد مي‌مانيم» او را به جرم شكار حيوانات محافظت‌شده دستگير كرد. سلمان به مدت يك هفته در زندان ماند.

او را پولساز بدشانس سينماي هند لقب داده‌اند، چرا كه در سال ۲۰۰۲ با لندكروزش تصادف كرد و اين تصادف به مرگ يك مرد و صدمه‌ديدن چند نفر منجر شد. سلمان را معجزه فيلم‌ها هم نام مي‌نهند، چرا كه با ورودش به يك صحنه آن را زير و رو مي‌كند. او جزو قهرمان‌هايي است كه گروه پرشماري از زنان هندي طرفدارش هستند. درآمد ۱۰- ۸ كروري اين بازيگر براي هر فيلم باعث نشده است دست از كارهاي خيريه بردارد. سلمان‌خان در حال حاضر در يك NGO براي بيماران ايدزي ‌كارهاي خيريه مي‌كند.


ثروتمندان محبوب سینمای هند

هريتيك روشن

با بيشتر از ده كرور بابت يك فيلم و البته آن چشم‌هاي سبزش، خودش را تا سطح بالاترين‌هاي باليوود بالا كشيده است. روشن حالا با بازي در انواع فيلم‌هاي طنز، اكشن و رمانتيك توانسته قلب طرفداران بسياري را به تسخير درآورد. بازي در چند فيلم پرفروش حتي شايعاتي را در مورد دستمزد رويايي ۳۰ كروري اين بازيگر سر زبان‌ها انداخت. پدربزرگ هريتيك در زمينه موسيقي فيلم‌هاي مختلف فعاليت مي‌كرد، اما كمي بعد با ورود پدرش به صنعت باليوود قرار شد پسر كوچك خانواده هم وارد عرصه بازيگري شود تا ادامه راه پدر را برود. پدر هريتيك بازيگري بود كه صنعت فيلم‌هاي خانوادگي را گسترش داد.

بعد از اتمام دوره ليسانس در رشته بازرگاني، پسر خانواده دوباره به سينما بازگشت و اين بار به دليل خصوصيات فيزيكي‌اش قهرمان دوست‌داشتني باليوود شد. او در اين بين، نقش‌هاي جنجالي زيادي بازي كرد، اما بزرگ‌ترين جنجال زندگي‌اش ازدواج با نامزد چندساله‌اش سوزان‌خان، دكوراتور داخلي و تاجر صنعت فيلمسازي بود.


ثروتمندان محبوب سینمای هند

شاهرخ خان

در قياس با ديگر پولسازهاي باليوود، شاهرخ‌خان شايد دستمزد فضايي نگيرد، اما با احتساب فعاليت‌هاي تجاري غيرسينمايي‌ و درآمدهاي نجومي‌اش حتما مي‌توان او را در زمره ثروتمندترين‌هاي هند به حساب آورد. شاهرخ‌خان در يك خانواده متوسط و البته سياسي به دنيا آمد. او درحال حاضر بابت بازي در هر فيلم چيزي حدود ۱۲ كرور پول مي‌گيرد؛ اما چيزي كه او را در رده ثروتمند‌ترين‌هاي هندوستان قرار داده است، فعاليت‌هاي غيرسينمايي او مانند ايجاد خانه سرگرمي به نام فلفل قرمز و تيم كريكت است.

شايد كمتر كسي بداند كه او قبل از رفتن به دانشگاه و گرفتن مدرك فوق‌ليسانس كارگرداني، كاپيتان تيم ملي كريكت بوده است. آن‌طور كه يكي از نشريات معتبر هندي گزارش كرده، شاهرخ‌خان ثروتي بيش از ۲۳۸ كرور دارد، هر چند به قول همين نشريه هندي، اين البته فقط بخش قابل رويت ثروت‌ شاهرخ‌خان است، ميزان واقعي دارايي او شايد رقم سرسام‌آوري باشد.


ثروتمندان محبوب سینمای هند

آيشواريا راي

در اوايل جواني‌اش وارد دنياي مدلينگ شد. ديده‌شدنش در تبليغات شركت پپسي باعث شد اولين پله‌هاي شهرت را طي كند. در اين بين پيشنهادهاي مختلفي براي بازي داشت، اما هيچ‌كدام را قبول نكرد. بعد از اين كه پايش به دنياي بازيگري و صنعت باليوود باز شد. استعداد عجيبش در بازيگري نشان داد او يك دختر باهوش است كه در كل جهان هم به چهره‌اي شناخته‌شده بدل شده است. آيشواريا راي براي هر فيلمي كه بازي مي‌كند شش كرور دستمزد مي‌گيرد. او ديگر يك دختر بيست ساله و در جستجوي نام نيست.

طبق يك نظرسنجي در هندوستان آيشواريا به عنوان محبوب‌ترين زن شناخته شده است. البته پس از ازدواج با آبيشك باچان، بازيگر مشهور هندي و زايمان جنجالي‌اش ـ كه اين زوج هنرمند را به صدر اخبار نشريات هندي كشاند ـ شايد نظرها كمي عوض شده بود. با اين اوصاف آيا اين زن باز هم مي‌تواند در زمره پولسازهاي باليوود قرار بگيرد؟ آينده به اين سوال پاسخ خواهد داد.


ثروتمندان محبوب سینمای هند

آكشي كومار

هنگامي كه در بانكوك خدمتكار بود، هيچ‌گاه فكر نمي‌كرد وقتي به هند برگردد مي‌تواند باليوود را به هم بريزد و يكي از پولسازترين‌ها شود. او براي تحصيل به بانكوك رفته بود.

پيشنهاد مدلينگ را يكي از شاگردان خصوصي‌اش به او داد. خيلي سريع به دليل چهره خوبي كه داشت در مدلينگ شناخته شد و مدتي نگذشت كه به او پيشنهاد بازيگري دادند. دوستي او با سلمان‌خان باعث شد اين زوج دوست‌داشتني در دو فيلم با هم بازي كنند. ازدواج آكشي كومار از آن دسته ازدواج‌هاي جنجالي هندوستان است كه هر بار به دليلي سر نمي‌گرفت تا اين‌كه آكشي و تونيكل خانا (بازيگر سابق باليوود) با هم آشنا شدند و طولي نكشيد ازدواج كردند.

آكشي كومار در حال حاضر براي هر فيلمي كه بازي مي‌كند، حدود ۱۵ كرور پول مي‌گيرد، خودتان حساب كنيد اين فيلم‌ها احتمالا چقدر فروش دارند! باورپذيري را از مشخصه‌هاي اساسي بازي او دانسته‌اند، او كسي است كه براحتي مي‌تواند در قالب يك كاراكتر با مردم صادق باشد؛ حالا چه كمدي باشد، چه اكشن يا رومانس. اين يكي از چند ويژگي اوست كه باعث مي‌شود تهيه‌كننده‌ها سر كيسه را شل كنند.


ثروتمندان محبوب سینمای هند

بي‌پاشا باشو

اين دختر بنگلادشي به دليل مهارت‌هاي فوق‌العاده‌اش در بازيگري و چهره خاصش خيلي زود شناخته شد. قبل از ورود به عرصه بازيگري در هفده سالگي به عنوان سوپرمدل شركت فورد معرفي شد.

اما بعد از يك دوره به همراه دو خواهر ديگرش تصميم گرفت درس بخواند. بي‌پاشا باشو در رشته بازرگاني درس خود را تمام كرد و خيلي زود به باليوود راه پيدا كرد. زردنويس‌هاي هندي مي‌گويند او در هر فيلمي مانند يك بمب عمل مي‌كند تا جايي كه او را به نام بمب بنگلادشي مي‌شناسند.

بي‌پاشا به سه زبان هندي، بنگلادشي و انگليسي تسلط دارد. شهرت او باعث شده براي هر فيلم خود دو كرور دستمزد بگيرد؛ دستمزدي كه نسبت به بقيه بازيگرهاي پولساز باليوود شايد كم به نظر برسد، اما براي يك زندگي عالي در هندوستان حتما كافي است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرداشون چه قیافه های کج و کوله ای هم دارن

    • بدون نام

      چطور استي

    • AtrinA

      مطالب جالبی بود . مرسی
      اگر میشه از این پست های سینمایی بیشتر به اشتراک بزارید.

    • محمدحسین میرزایی

      بله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج