جاباما
۳۷۶۹۱
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

ورود دوباره به اتاق شماره ۶

کتاب «اتاق شماره ۶» پیش‌تر با ترجمه‌ کاظم انصاری و سروژ استپانیان، به فارسی منتشر شده است و مترجم هم به اعتبار این‌که مدتی از آن‌ ترجمه‌ها گذشته، به ترجمه‌ دوباره‌ این متن پرداخته است.

خبر گزاری ایسنا : ترجمه‌ دیگری از «اتاق شماره ۶» آنتوان چخوف این‌بار به قلم آبتین گلکار از سوی انتشارات هرمس منتشر شد.

کتاب «اتاق شماره ۶» پیش‌تر با ترجمه‌ کاظم انصاری و سروژ استپانیان، به فارسی منتشر شده است و مترجم هم به اعتبار این‌که مدتی از آن‌ ترجمه‌ها گذشته، به ترجمه‌ دوباره‌ این متن پرداخته است. البته علاقه‌ گلکار به این نویسنده‌ مطرح روس و همچنین «اتاق شماره‌ ۶» در ترجمه‌ آن مؤثر بوده است.

ترجمه‌ کاظم انصاری از این اثر در سال‌های قبل از انقلاب از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شد که به تازگی نیز بعد از ۳۰ سال تجدید چاپ شده است. سروژ استپانیان هم این اثر را در ترجمه‌ی دوره هفت‌جلدی آثار چخوف به فارسی برگرداند.

ورود دوباره به اتاق شماره 6

ترجمه‌ نمایش‌نامه‌های چخوف به قلم این مترجم به سال ۱۳۷۶ به عنوان اثر برگزیده در جایزه کتاب سال معرفی شد.

«اتاق شماره‌ ۶» ماجرای دکتر و پنج بیماری است که در اتاق شماره ۶ بیمارستانی قرار دارند که فقط یکی از آن‌ها از طبقه‌ ممتاز و بقیه پیشه‌ور و کاسب‌کارند. در یکی از روزهای اوایل بهار که برف سنگینی آمده بود، در گودال واقع در کنار گورستان دو جنازه‌ کهنه پیدا می‌شود.

یکی از آن‌ها جسد یک پیرزن و دیگری جسد بچه‌ای است که آثار مرگ غیرطبیعی در آن‌ها مشاهده می‌شود. شایعه‌ کشف این دو جنازه و وجود قاتل ناشناسی در شهر ورد زبان‌ها می‌شود و... .

آنتوان چخوف ۲۹ ژانویه‌ ۱۸۶۰ در «تاگانروک» روسیه به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات متوسطه در ۱۹سالگی، به دانشگاه مسکو راه یافت. چخوف که مجبور بود هزینه‌ی خانواده را هم تقبل کند، به نوشتن داستان‌های کوتاه و طنز از زندگی روزمره در روسیه رو آورد و این راه توانست شهرتی به‌عنوان «روایت‌گر طنزآمیز زندگی خیابانی روسیه» برای او به‌ همراه بیاورد.

چخوف در سال ۱۸۸۴ در رشته‌ پزشکی فارغ‌التحصیل شد و توانست از طریق این حرفه، درآمد قابل توجهی برای خود به ‌دست آورد. او در سال ۱۸۸۶ به یکی از معتبرترین روزنامه‌های سن‌پترزبورگ به نام «دوران جدید» دعوت شد. به سال ۱۸۸۷ با داستان کوتاه «در تاریکی»، جایزه‌ معتبر «پوشکین» را برای بهترین اثر ادبی متمایز از جهت ارزش هنری کسب کرد.

در سال ۱۸۹۴ نوشتن نمایش‌نامه‌ «مرغ دریایی» را آغاز کرد. موفقیت این نمایش‌نامه به حدی بود که در سال ۱۸۹۸ در تئاتر هنر مسکو به نمایش درآمد. چخوف بیش از ۷۰۰ داستان کوتاه نوشت و از دیگر آثار مهم او به «سه خواهر»، «دایی وانیا» و «دوئل» می‌توان اشاره کرد.

آنتوان چخوف ۱۵ ژوئیه ۱۹۰۴ از دنیا رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بیکران بر تو آنتوان چخوف. قهرمان بی نظیر. مرد بزرگ هنر همه اعصار و قرون...

      و یادی از سروژ استپانیان و ترجمه هایی که بعد از گذشت سالها هنوز بی نظیر مانده اند

    • بدون نام

      به جرئت میتونم بگم که این کتاب بینظیر، یکی از بهترین تجربه های مطالعه تمام عمرم بود...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج