جاباما
۳۷۶۹۵۸
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

اشک جهانگیری از وضعیت آبرسانی روستاها

وزیر نیرو گفت: آبرسانی تانکری به ۶۵۰۰ روستا مایه شرمساری دولت است اما امروز در سومین سال از خدمت دولت یازدهم ۶۶ روستای آذربایجان غربی به‌صورت همزمان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

خبرگزاری تسنیم: حمید چیت‌چیان عصر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۶۶ پروژه آبرسانی روستایی آذربایجان غربی که با حضور جمعی از مردم در مسجد روستای "یورقانلو" در حومه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امسال طرح‌های متعددی در حوزه وزارت نیرو در استانهای مختلف کشور در هفته دولت به بهره‌برداری رسید که از جمله آنها افتتاح ۱۰ تصفه‌خانه در کل کشور بود که یکی از مدرن‌ترین آنها امروز در نقده افتتاح شد.

وی گفت: من به شخصه انتظار نداشتم بعد از ۳۵ سال از انقلاب اسلامی در روستای یورقانلو که در نزدیکی شهرستان ارومیه قرار دارد هنوز آبرسانی نشده باشد اما امروز جای خوشحالی‌ است که این روستا نیز از آب آشامیدنی سالم برخوردار شده است.

وزیر نیرو گفت: امروز با افتتاح ۶۶ پروژه آبرسانی روستایی تعداد ۶ هزار و ۹۶۹ خانوار جمعاً با جمعیتی افزون بر ۲۷ هزار نفر از آب شرب سالم برخوردار شدند.

وی گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۹۲ هزار و ۸۶۹ میلیون ریال هزینه شده است.

چیت‌چیان افزود: از جمله مشکلاتی که باعث شرمساری دولت است آبرسانی به ۶۵۰۰ روستا به وسیله تانکر است که باید فکر عاجلی برای آن کرد.

وی تصریح کرد: چندی پیش در جلسه شورای آب که به همین منظور تشکیل شده بود هنگام مشاهده فیلم وضعیت آب این روستاها حضار جلسه به ویژه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شروع به گریه کردند.

وزیر نیرو گفت: ۱۵ سال خشکسالی پیاپی منجر به تشدید وضعیت بد آب و خشک شدن قنات‌ها و آب چاه‌ها در کشور شده است و به همین منظور سال گذشته با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۵۰۰ میلیون دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی به آب روستایی اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو در سال ۹۵ متعهد شد که آب ۲ هزار و ۷۰۰ روستا در سطح کشور را تأمین کند که در هفته دولت امسال ۸۷۶ مورد از آنها آبرسانی می‌شوند و سهم استان آذربایجان غربی از این رقم ۶۶ روستا است.

چیت چیان با اشاره به وظایف وزارت نیرو در برق‌رسانی به روستاها گفت: تأمین برق مصرفی تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار در سال ۹۵ در دستور کار وزراتخانه قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای جهانگیری واقای وزیر نیرو .مردم جنوب شرق کشور مشکل شدید اب و امکانات رفاهی دارن .خواهشن به مردم جنوب غرب کشور رسیدگی بیشتری کنید....باتشکر سید امیر ازاهواز.

    • اکبری

      ای اقا کجای کارید در فاصله هشتاد کیاومتری شرق اصفهان روستای جبل دو سال است لوله گذاری اب شده ولی از اب خبری نیست کسی هم جوابگوی مردم نیست

    • بدون نام

      اين دولت به فكر اين باشه كه سد زيردان واقع در چابهار ساخته شده الان پر آب هست اما روستاهاي پائين دست سد آب خوردن ندارن بخاطر اينكه پول نيست كه پروژه خط انتقال آب تكميل بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج