۳۷۷۰۰
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

درخواست استعفای وزیر آموزش و پرورش

نماینده پیرانشهر با اشاره به حادثه آتش سوزی مدرسه ای در شین آباد پیرانشهر با تاکید بر اینکه تامین هزینه های جراحی حادثه دیدگان باید در هیات دولت به تصویب برسد به وزیر آموزش و پرورش توصیه کرد به دلیل رخداد این حادثه استعفا دهد.

خبرگزاری مهر : نماینده پیرانشهر با اشاره به حادثه آتش سوزی مدرسه ای در شین آباد پیرانشهر با تاکید بر اینکه تامین هزینه های جراحی حادثه دیدگان باید در هیات دولت به تصویب برسد به وزیر آموزش و پرورش توصیه کرد به دلیل رخداد این حادثه استعفا دهد.

رسول خضری نماینده پیرانشهر در جلسه علنی روز یکشنبه در خصوص حادثه پیش آمده در یکی از مدارس شین آباد از توابع پیرانشهر طی سخنانی با تسلیت به ملت ایران و مردم حوزه انتخابیه خود، اظهار داشت: فاجعه ای که شاهد آن هستیم جزو فجایع ملی کشور ماست.

وی ادامه داد: اگر در زمان حادثه تصادف دانش آموزان بروجن و اردوهای راهیان نور با جدیت ورود پیدا می کردیم امروز شاهد این حادثه دلخراش نبودیم.

خضری گفت: در مدرسه ای که ۵۰۰ متر دورتر از مرکز شهر است سیستم گرمایشی شوفاژ است در حالیکه در این مدرسه با کمال تاسف بخاری نفتی که مقرون به صرفه هم نیست استفاده می شود حتی بر اساس نظام مهندسی ساختمان نیز استفاده از بخاری نفتی ممنوع شده است. ۱۰ سال است که این منطقه گازرسانی شده چرا نباید سیستم حرارت مرکزی داشته باشد؟ اگر این موضوع در هنگام ساخت مدرسه جدی گرفته می شد شاهد این حادثه نبودیم.

نماینده پیرانشهر با بیان اینکه این دختران فرزندان ایران و سرمایه های کشور هستند، گفت: از اعتباراتی که برای مدارس و مقاوم سازی آنها تخصیص داده شده است یک ریال هم به مدارس پیرانشهر پرداخت نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقشه ساختمان و نحوه ساخت و ساز آن اشاره کرد و گفت: چرا مانند زندان از نرده های آهنی در این محل آموزشی استفاده شده است که دانش آموزان در هنگام حادثه نتوانند جان خود را نجات دهند. آیا به خدمه و پرسنل آموزش و پرورش برای مواجهه با حوادث آموزش داده نمی شود؟ پس چرا اینقدر عدد و ارقام در این رابطه می دهیم؟ اگر معلم قبل از انتقال بخاری به خارج از فضای حادثه دانش آموزان را منتقل می کرد چنین حادثه ای پیش نمی آمد. کپسول آتش نشانی هم در این حادثه استفاده شده اما متاسفانه تاثیری نداشته است این حادثه از آن دست حوادثی است که خطای بشری در آن نقش مستقیم دارد.

وی در سخنانی خواسته های خود از دولت را در این رابطه مطرح کرد و گفت: درمان مصدومان تا لحظه بازگشت به زندگی عادی و بازگشت به اجتماع آنها باید مد نظر قرار گیرد همچنین از نظر زیبایی این دختران دچار مشکلاتی شده اند و دست و صورتشان سوخته است که نیاز به جراحی های متعدد دارد و من چون پزشک هستم می دانم این جراحی ها مستلزم هزینه های زیادی است و هزینه آن باید به تصویب هیات وزیران برسد.

خضری گفت: همچنین باید از ملت ایران برای این حادثه عذرخواهی شود. هر جای دنیا این اتفاق رخ می داد وزیر مربوطه استفعا می کرد من همین توصیه را به حاجی بابایی دارم.

وی گفت: بحث اشتغال آنان در آینده و مباحث مربوط به اقتصاد و اجتماع آنان و همچنین مسائل روحی و روانی آنها باید مد نظر قرار گیرد. در این خصوص باید با تمام قدرت ظاهر شویم.

خضری در پایان سخنانش قطعه شعری را با صدای بغض آلود برای کودکان آسیب دیده در این حادثه خواند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اینهمه اتفاق توکشور رخ میده هیچکس خودشو مقصر نمیدانه،الان هرکشور دیگری رخ میداد همه وزیران استعفاء داده بودن

    • هما

      وزير مربوطه ككشم نميگزه كجاي كاري بابا :(

    • بدون نام

      این حرف های زیبا یک هفته عمره مفیدشه. خیلی زود فراموش میشه!

    • سیران یگانه

      اگه این اتفاق برای فرزند هر کدام از مسئولین افتاده بود، الان در بهترین بیمارستان دنیا، زیر نظر بهترین پزشک سوختگی و بهترین پزشک جراحی پلاستیک داشت درمان می شد. خیلی هم زیباتر و بهتر از روز اولش می شد.
      اما اینا باید با گذشت چندین روز به یه بیمارستان بهتر تو تبریز منتقل بشن...
      انصافو می بینی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج