جاباما
۳۷۷۰۴۵
۲ نظر
۵۰۲۵
۲ نظر
۵۰۲۵
پ

شش راهکار موثر برای مراقبت از پوست و مو

وقتی پای مراقبت از پوست و مو به میان می‌آید همه تصور می‌کنند مراقبت از پوست به حرکت‌های خاصی نیاز است؛ از لایه‌برداری پوست با لیزر تا ماساژ ویژه پوست در مراکز درمانی. برای مو هم همین تصور وجود دارد.

وب‌سایت همشهری شش و هفت: وقتی پای مراقبت از پوست و مو به میان می‌آید همه تصور می‌کنند مراقبت از پوست به حرکت‌های خاصی نیاز است؛ از لایه‌برداری پوست با لیزر تا ماساژ ویژه پوست در مراکز درمانی. برای مو هم همین تصور وجود دارد. اگرچه روش‌های درمانی خاص برای رفع مشکلات جدی پوست و مو، روش‌های مناسبی هستند، اما رسیدگی روزانه به پوست و مو بیش از هر كار دیگری می‌تواند آنها را سالم و شاداب نگه دارد. شش راهکاری که در زیر ارائه می‌شود، از روش‌های حفظ سلامت خانگی پوست و مو است.

شش راهکار موثر برای مراقبت از پوست و مو

ماساژ خانگی

برای پوست‌های کدر و اصطلاحا مرده، چرب و مختلط از نظر ساختار، یکی از بهترین شیوه‌های شاداب‌سازی، ماساژ آنها با مخلوط ماست و شکر دانه نرم است. علاوه براین ماساژ پوست با گوشت پرتقال، لیموترش، نارنج و مرکبات ترش و سپس شست‌وشو با آب سرد، مناسب است.

رفع خستگی
بعد از یک روز کاری، پوست هم مانند هر اندام دیگری خسته و آسیب‌دیده است.برای آن که خستگی پوست را برطرف کنید، بهترین کار ماساژ دادن پوست با آب انبه تازه یا گذاشتن حلقه‌ای انبه روی پوست است. گذاشتن مخلوط جوی پوست کنده، عسل و کمی شیر سرد روی پوست هم راهکار دیگری برای رفع خستگی آن است. بعد از آن پوست را با آب سرد بشویید.
شش راهکار موثر برای مراقبت از پوست و مو

آرامش‌ مو

به خانه برگشته‌اید. چند ساعت دیگر مهمان دارید، اما وضعیت موهای‌تان خوب نیست. انگار به موهای‌تان برق وصل کرده‌اند. حالا باید چه کار کنید؟ آب دو عدد لیموترش را داخل دو فنجان آب بریزید. بعد از صاف کردن محلول آن را داخل ظرف اسپری مو بریزید. این محلول دست‌ساز را روی موهای‌تان اسپری کنید. موها را به آرامی ماساژ دهید تا این محلول با پوست سر هم تماس پیدا کند.نیم ساعت بعد موها را بشویید.

شادابی رنگ مو

اگر موها‌ی‌تان را رنگ نکرده‌اید، اما دوست دارید رنگ موی‌تان کمی تغییر کند، اما این تغییر به موهای‌تان هم آسیب نرساند، از این محلول دست‌ساز استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری حنا را با یک قاشق چای‌خوری رزماری مخلوط کنید. دو فنجان آب ولرم و دو قاشق چای‌خوری چای به آن اضافه کنید. بعد از این که این مواد را خوب هم زدید به آن یک چهارم فنجان شامپو اضافه کرده و محلول را خوب به هم بزنید. آن را داخل ظرف مناسب بریزید. حمام که رفتید، موهای‌تان را با این شامپو آغشته کرده و بگذارید ۱۵ دقیقه روی موهای‌تان بماند. بعد از این مدت موها را بشویید. تغییر رنگ و بهبود کیفیت مو را خواهید دید.

لایه برداری سریع

دوست دارید پوست‌تان شفاف، شاداب و درخشان شود تا وقتی خودتان را در آینه می‌بینید از دیدن زیبایی و لطافت پوست صورت‌تان لذت ببرید؟ برای این منظور بهترین کار استفاده از یک لایه‌بردار خوب است،لایه‌برداری که هم سریع آماده شده و سریع هم اثرگذار باشد. صورت‌تان را با آب سرد بشویید. سفیده یک عدد تخم‌مرغ را با یک قاشق عسل که کمی گرم شده مخلوط کنید. آن را روی پوست صورت گذاشته و کاملا روی پوست یک لایه با این ماسک ایجاد کنید. نیم ساعت استراحت کنید. احساس کشش روی پوست خواهید داشت که کاملا طبیعی است. صورت را با آب سرد بشویید و بعد با کمک یک کیسه یخ که به آرامی روی بخش‌های مختلف صورت می‌گذارید، پوست را کاملا سرحال بیاورید.
شش راهکار موثر برای مراقبت از پوست و مو

چربی‌زدایی از پوست

در فصل گرما طبیعی است که پوست کمی بیشترعرق می‌کند. برای کنترل چربی پوست بهترین راهکار استفاده از آب لیموترش تازه است. برای ایجاد لطافت و چربی‌زدایی از پوست، آب یک عدد لیموترش تازه را گرفته و آن را با کمک پنبه روی پوست صورت بمالید. نیم ساعت صبر کنید و صورت را با آب سرد بشویید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الگانت مو

      ممنون بابت مطالب مفیدتون

    • علي حاجي زاده

      کاشت مو به صورت چک
      کلینیک ایران نوین
      مشاوره انلاین ۰۹۱۲۷۲۹۸۸۴۷
      برای مشاوره عکس کامل از( سر )به شماره09127298847 بفرستید تا جزییات کاشت رو توضیح بدم
      شهرک غرب بلوار دریا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج