جاباما
۳۷۷۰۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آیفون ۸ نقطه تحول گوشی های اپل!

به طور قطعی، مدل‌های جدید آیفون دارای سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به قبل خواهند بود. با وجود این که کاربران هنوز بی‌صبرانه منتظر معرفی رسمی آیفون ۷ هستند، گزارشی منتشر شده که نشان دهنده‌ی وجود تغییرات و بازطراحی بنیادین آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ است.

zoomit.ir - مرتضی منیری: شمارش معکوس برای معرفی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل چند روز دیگر شروع خواهد شد. به طور قطعی، مدل‌های جدید آیفون دارای سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به قبل خواهند بود. با وجود این که کاربران هنوز بی‌صبرانه منتظر معرفی رسمی آیفون ۷ هستند، گزارشی منتشر شده که نشان دهنده‌ی وجود تغییرات و بازطراحی بنیادین آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ است.

آیفون 8 نقطه تحول گوشی های اپل!
بدون شک آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل که کم‌تر از دو هفته به معرفی رسمی آن باقی مانده، دارای سخت‌افزاری با عملکرد سریع‌تر و دوربین بهبود یافته بوده و به صورت آبرومندانه ارتقا خواهد یافت. با این حال، به پیش بینی بسیاری از کاربران، به احتمال زیاد طراحی آیفون ۷ هنگام معرفی به وسیله‌ی تیم کوک برای بسیاری از علاقه‌مندان گوشی هوشمند آیفون ناامید کننده خواهد بود. مطابق با تعدادی از منابع معتبر و افشاگری‌های مختلف که در طول چند هفته‌ی گذشته پدیدار شده است، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دارای طراحی مشابهی با آیفون ۶ و آیفون ۶ اس شرکت اپل خواهند بود.

اما برای افرادی که تمایل به صبوری دارند، آیفون ۲۰۱۷ اپل یک دستگاه فوق‌العاده جذاب خواهد بود. مطابق با بازتاب شایعات منتشر شده، بلومبرگ گزارش کرده است که آیفون ۸ فاقد دکمه‌ی هوم (home) مکانیکی خواهد بود. طبق گزارش بلومبرگ، ممکن است اپل از نام‌گذاری آیفون ۷ اس در سال ۲۰۱۷ صرف نظر کند. این گزارش ادعا می‌کند که اپل در حال کار بر روی یک طراحی کاملا نو و اساسی برای آیفون ۲۰۱۷ است. طبق گفته‌ی یک شخص آشنا به موضوع، اپل به طور جدی بر روی صفحه نمایش یکپارچه و حذف دکمه‌ی خانگی تمرکز کرده است.

بلومبرگ به طور جدی پیگیر این موضوع نشده اما منابع قبلی نشان می‌دهند که دکمه‌ی هوم در آیفون ۸ با خود نمایشگر یکپارچه شده و با صفحه نمایش تراز خواهد بود. به علاوه، این دکمه‌ی غیر مکانیکی جدید دارای یک سری از حسگرهای حساس به لمسی خواهد بود که هنگام اعمال فشار بر روی آن، لرزش خواهد داشت تا حس بازخورد لمس دکمه‌ی فیزیکی را به کاربر القا کند. با این که احتمالا این کار در نظر برخی از کاربران غیرممکن به نظر برسد، اما بهتر است بدانید که اپل در حال کار بر روی طرح مشابهی برای استفاده در ترک‌پدهای مورد استفاده در خط تولید مک‌بوک‌ها است.

البته اپل بدون داشتن دلیل قانع کننده، اقدام به حذف دکمه‌ی هومی که امتحان خود را پس داده نخواهد کرد. دکمه‌ی هوم غیرمکانیکی جاسازی شده کاملا با ادعاهای قبلی مبتنی‌بر تجهیز شدن آیفون ۸ به یک صفحه نمایش لبه به لبه مطابقت می‌کند. موضوع پر سروصدا درباره‌ی آیفون‌های سال ۲۰۱۷، مربوط به معرفی مدل سوم آیفون ۸ مجهز به نمایشگر OLED خمیده است. با این حال، هنوز تجهیز شدن آیفون ۸ به نمایشگر بدون لبه‌های کناری و وجود یک مدل حرفه‌ای (Pro) که از این نمایشگر بهره می‌برد، مشخص نیست. در مورد شایعه‌ی نمایشگر بدون لبه، نظر شما را به توضیحات سه ماه پیش جان گروبر (John Gruber) که یک ناظر صنعت است جلب می‌کنیم:
«من فکر می‌کنم که مدل ۲۰۱۷ آیفون در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ رونمایی خواهد شد. آنچه که شنیده‌ام، این است که آیفون ۲۰۱۷ دارای شکل کارخانه‌ای (form factor) کاملا جدیدی خواهد بود؛ این شنیده، یک شایعه پراکنی نبوده و صرفا شایعه‌ای است که به گوش من رسیده است.

من گمان می‌کنم که شایعاتی هم در این زمینه وجود داشته است اما چیزی که من می‌گویم به طور مستقل شنیده‌ام. شنیده‌های من حاکی از آن دارند که کاربران از بخش‌های بالایی و پایینی گوشی آیفون خلاص خواهند شد؛ به طوری که کل بخش جلویی گوشی، نمایشگر بوده و به هر طریقی حسگر تاچ آیدی، دوربین سلفی، اسپیکر و موارد دیگر در صفحه نمایش جاسازی خواهند شد. همه‌ی حسگرهای گوشی هر طور که شده در پشت صفحه نمایش قرار خواهند داشت. چیزی که من هیچ اطلاعی از آن نداشته و ایده‌ای برای آن متصور نیستم، دلیل حقیقی اعمال این تغییرات احتمالی و مقصود اپل از انجام این کار است. من واقعا نمی‌دانم!»
آیفون 8 نقطه تحول گوشی های اپل!

نکته‌ی جالب توجه، یک گزارش از نیکی است که مربوط به سال گذشته بوده و ادعا کرده که اپل برای این که پیش‌بینی فروش آیفون خود را جبران کند، به دنبال سرعت بخشیدن به نقشه‌ی راه محصول خود و عرضه‌ی آیفون مجهز به نمایشگر OLED در سال ۲۰۱۸ است.

نکته‌ی قابل توجه دیگر که احتمالا از شنیدن آن بسیار متعجب و شگفت زده خواهید شد، این است که نمونه‌های اولیه‌ی آیفون‌های اورجینال در سال ۲۰۰۶ دارای نمایشگر خمیده بوده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، استفاده از این نمایشگر به خاطر محدودیت‌های طراحی و هزینه‌های سنگین آن، به طور کامل کنار گذاشته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج