۳۷۷۰۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فیلم محبوب کن، نماینده آلمان در اسکار

آلمان درام‌کمدی «تونی اردمان» (Toni Erdmann) ساخته مارن آده و برنده جایزه بزرگ فیپرشی ۲۰۱۶ را به عنوان نماینده خود برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

وب‌سایت آی ‌سینما: آلمان درام‌کمدی «تونی اردمان» (Toni Erdmann) ساخته مارن آده و برنده جایزه بزرگ فیپرشی ۲۰۱۶ را به عنوان نماینده خود برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد. این کمدی سیاه که رابطه پرماجرای بین یک پدر و دختر را به تصویر می‌کشد، اولین‌بار در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و با واکنش تحسین‌آمیز منتقدان سراسر دنیا روبه‌رو شد.

فیلم محبوب کن، نماینده آلمان در اسکار

به گزارش هالیوود ریپورتر، هیات مستقل داوران آلمانی از انتخاب «تونی اردمان» به عنوان نماینده این کشور برای شرکت در رقابت‌های اسکار ۲۰۱۷ خبر داد. جدیدترین ساخته آده فیلمساز ۳۹ ساله آلمانی از میان هشت عنوان فیلم انتخاب شده که اغلب‌شان در ژانر تاریخی و با مضمون جنایات رژیم نازی و جنگ جهانی دوم تهیه و تولید شده‌اند. با این که احتمال می‌رفت داوران آلمانی گرایش بیش‌تری به انتخاب یکی از گزینه‌های تاریخی داشته باشند اما انتخاب «تونی اردمان» به عنوان فیلمی در ژانر کمدی از سوی این هیات، خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد.

همان‌طور که قبلا نیز اعلام شد فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) ساخته آده را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرده است و با اهدای جایزه بزرگ سال ۲۰۱۶ - همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم سن سباستین در اسپانیا - از سازندگان این کمدی آلمانی تقدیر خواهد شد.

با این حال، طبق پیش‌بینی تحلیلگر «هالیوود ریپورتر» انتخاب یک فیلم امروزی با مضمون کمابیش کمدی برای آلمان خطرناک است. اغلب تولیدات آلمان که در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار موفق به کسب نامزدی شده‌اند در ژانر درام‌های تاریخی دسته‌بندی می‌شوند. تا امروز، سه فیلم آلمانی در این رشته موفق به کسب جایزه معتبر آکادمی شده‌اند: «طبل حلبی» ساخته فولکر اشلوندورف در ۱۹۷۹، «هیچ‌کجا در افریقا» ساخته کارولین لینک در ۲۰۰۲ و «زندگی دیگران» به کارگردانی فلوریان هنکل فون دونرسمارک در سال ۲۰۰۶.

آخرین‌باری که این کشور فیلمی خارج از ژانر تاریخی را به عنوان نماینده خود به آکادمی اسکار معرفی کرد به مستند سه‌بعدی «پینا» ساخته ویم وندرس در سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد. «پینا» نتوانست به جمع نامزدهای اسکار فیلم خارجی زبان راه یابد اما در رشته بهترین فیلم مستند موفق به کسب نامزدی شد.

اما از آخرین‌باری که آلمان موفق به کسب نامزدی اسکار در رشته بهترین فیلم خارجی زبان شد به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد که درام «روبان سفید» ساخته میشاییل هانکه به عنوان نماینده این کشور به آکادمی معرفی شد. «تونی اردمان» دست‌کم هم از حمایت منتقدان سراسر دنیا برخوردار است و هم تا همین‌جا حسابی سروصدا به راه انداخته است.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، فهرست اولیه نامزدهای بخش خارجی زبان را در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۸ دی) اعلام می‌کند و یک هفته بعد (۲۴ ژانویه)، فهرست پنج نامزد نهایی این بخش را در مراسمی رسمی معرفی خواهد کرد. مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۱۷ یکشنبه ۲۶ فوریه (بامداد دوشنبه ۹ اسفند) برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج