جاباما
۳۷۷۱۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دلواپسی مشتریان در بازار خودرو

بازار خودرو بعد از تجربه یک دوره کوتاه آرامش و افت خرید و فروش به دلیل ایام محرم، این روزها بار دیگر رونقی اندک گرفته، رونقی که به گفته برخی فعالان بازار، از سر شتابزدگی مشتریان و نگرانی آنها بابت افزایش قیمت‌ها است.

دنیای اقتصاد : بازار خودرو بعد از تجربه یک دوره کوتاه آرامش و افت خرید و فروش به دلیل ایام محرم، این روزها بار دیگر رونقی اندک گرفته، رونقی که به گفته برخی فعالان بازار، از سر شتابزدگی مشتریان و نگرانی آنها بابت افزایش قیمت‌ها است. به گفته فعالان بازار، هر سال با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال بازار خودرو با افزایش تقاضا مواجه می‌شود، اما این بار این افزایش تقاضا زودتر رخ داده و این در حالی است که نه تولید رشد قابل‌توجهی کرده و نه به تبع آن عرضه زیاد شده است.

فعالان بازار خودرو در مورد افزایش محدود تقاضای این روزهای بازار می‌گویند: از اواخر هفته گذشته تقاضا برای خودرو اندکی رشد پیدا کرده، به طوری که تماس‌ها و مراجعات خریداران به نمایشگاه‌ها افزایش یافته است. آنها عنوان می‌کنند دلیل افزایش تقاضا در بازار خودرو آگاهی مردم از وضعیت قیمت است و بیشتر مراجعه‌کنندگان نگران واقعی شدن قیمت خودرو بر اساس نرخ جدید ارز هستند، به طوری که مشتریان بعد از مشخص شدن قیمت تمام شده خودروهای داخلی، نگران این هستند که قیمت خودرو متناسب با نرخ ارز شده و به اصطلاح «واقعی» شود. به گفته آنها، یکی دیگر از دلایلی که تقاضا برای خرید خودرو را کمی بالا برده، نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال است، زیرا تجربه سال‌های گذشته نشان داده معمولا در این برهه زمانی، حجم تقاضا برای خرید خودرو افزایش پیدا می‌کند.

این افزایش تقاضا در ماه‌های پایانی سال معمولا با تقاضای کاذب همراه می‌شود که نتیجه حضور دلال‌ها در بازار است، دلالانی که با هجوم به بازار خودرو فرصت خرید را از خریداران واقعی می‌گیرند. فعالان بازار معتقدند این اتفاق به گران شدن خودرو در بازار دامن می‌زند. گفته‌های آنها در شرایطی است که با توجه به افزایش تقاضا برای خودرو و همچنین عدم افزایش چشمگیر تولیدات خودروسازان، پیش‌بینی می‌شود باز هم شکاف قیمتی کارخانه و بازار خودروها بیشتر شود و باید دید خودروسازان چه فکری برای تامین خودروی مورد نیاز بازار خواهند کرد. البته دسته‌ای دیگر از کارشناسان بر این باورند که بازار همچنان در رکود است و این رکود سبب شده قیمت‌ها در دو سه هفته اخیر کاهش یابند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج