۳۷۷۲۵۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شکایت دیوید فرَنکِل از کمپانی واینستین

دیوید فرنکل ادعا کرده که استودیوی معروف هالیوودی سر قول خود مبنی بر اکران فیلم او در ۸۰۰ پرده سینما نایستاده است.

روزنامه بانی فیلم: دیوید فرنکل ادعا کرده که استودیوی معروف هالیوودی سر قول خود مبنی بر اکران فیلم او در ۸۰۰ پرده سینما نایستاده است.

به نقل از د رپ، دیوید فرَنکِل «یک شانس» داشت تا با فیلمش دل مخاطبان را ببرد و حالا او ادعا کرده که کمپانی واینستین این شانس را برای او از بین برده است.

شکایت دیوید فرَنکِل از کمپانی واینستین

این کارگردان و کمپانی تهیه کننده‌اش یعنی لوژ کلاب پروداکشنز یک دعوی قضایی علیه این استودیوی واقع در نیویورک شکل داده‌اند و علاوه بر شکایت از کلاهبرداری و فروگذاری، ادعا کرده‌اند که این استودیو سر اندازه و گستره اکران اکتبر ۲۰۱۴ این فیلم هم تخلف کرده است.

فرنکل که از دیگر آثارش می توان به «شیطان پرادا می پوشد» و «من و مارلی» اشاره کرد، ادعا می‌کند که در ماه دسامبر ۲۰۱۰ قراردادی برای فیلم «یک شانس» با واینستین امضا کرده و دستمزد ثابتش برای کارگردانی آن شش میلیون دلار بوده است. با این حال واینستین مبلغی کمتر به او پرداخت کرده، برای همین آن‌ها یک تفاهم نامه جبران اختلاف بر پایه درصدی از فروش نقدی اولیه فیلم امضا کردند.

آنطور که در دعوی قضایی آمده، وکیل واینستین تعهد داده بود که این استودیو پنج میلیون دلار و ۵۰ درصد از درآمد نقدی اولیه فیلم را بین فرنکل و تهیه کنندگان توزیع خواهد کرد، البته در صورتی که فیلم در ۸۰۰ پرده سینما اکران نشود. اما این فیلم که در آن جیمز کوردن نقش پل پاتس، یک خواننده اپرای آماتور واقعی را بازی کرده که در شوی «بریتانیا استعداد دارد» ۲۰۰۷ برنده شد، در ماه اکتبر ۲۰۱۴ تنها در ۴۳ پرده سینما در آمریکای شمالی پخش شد و توانست مبلغ ناچیز ۱۰۰ هزار دلار به دست بیاورد.

به این ترتیب فرنکل به خاطر نقض قرارداد شکایت کرد. وکلای او، مارتی سینگر و الیسون هارت حالا ادعا می‌کنند مدارکی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد واینستین می‌خواست با اکران فیلم در شمار پرده‌های پایین، مبلغی به عنوان جبران مافات به کارگردان و تهیه کنندگان پرداخت نکند. در مدارک دادگاهی آمده: «استودیوی واینستین به ندرت در قالب خسارت پول نقد پرداخت می کند.»

فرنکل همچنین ادعا کرده که دیوید گلسر، مدیر امور مالی واینستین به او هشدار داده که این دعوی قانونی را «دفن» کند وگرنه برایش گران تمام خواهد شد. این کارگردان خواستار دریافت ۴٫۸ میلیون دلار شده است. نمایندگان واینستین هنوز نظری در این مورد نداده‌اند.

این فیلم که بر مبای فیلمنامه جاستین زاکهام ساخته شده و جیمز کوردن و جولی والترز بازیگران آن بودند، در بخش ویژه جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو در سال ۲۰۱۳ نیز به نمایش درآمد. زندگی خواننده اپرا پل پاتس شخصیت مرکزی این فیلم را تشکیل می‌دهد و فیلم از محصولات سینمای بریتانیاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج