۳۷۷۲۵۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

واکنش عزت‌اللهی به بازگشتش به ویسنته کالدرون

هافبک ایرانی تیم فوتبال روستوف پس از هم‌گروهی تیمش با تیم سابق خود و بازی با اتلتیکومادرید ذوق‌زده و شگفت‌زده شده است.

خبرگزاری تسنیم: هافبک جوان تیم ملی فوتبال کشورمان که همزمان با حضورش در تیم فوتبال جوانان ایران راهی فوتبال اروپا شد، کم‌کم خودش را اثبات کرد، با بازی در تیم جوانان اتلتیکومادرید و سپس با بازی در تیم آماتوری این باشگاه. سعید عزت‌اللهی پس از یک سال حضور در فوتبال اسپانیا به لیگ برتر روسیه رفت تا بازیکن روستوف شود و آن زمان انتقادهای زیادی نسبت به این انتخاب او صورت گرفت، اما حالا او می‌گوید که خوشحال است که با انتخابی که داشته سربلند شده است، چراکه عزت‌اللهی توانست با روستوف به لیگ قهرمانان اروپا برسد. حالا این بازیکن در این مسابقات مهم باید با اتلتیکومادریدی روبه‌رو شود که سرآغاز او در فوتبال اروپا بود و مسلماً این مسئله برای خود عزت‌اللهی جذابیت‌های بالایی دارد.

سعید عزت‌اللهی این بار از تمام سختی‌هایی که کشید و انتقادهایی که به جان خرید با خبرگزاری تسنیم مصاحبه کرده است. هافبک جوان تیم ملی فوتبال کشورمان نگاهی هم به تیم‌های بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید و PSV آیندهوون داشته که هم‌گروه‌های روستوف در لیگ قهرمانان اروپا هستند. او بازی در آلیانز آره‌نا و مقابل ستاره‌های بایرن مونیخ را یک اتفاق بسیار خوب برای خودش و سردار آزمون می‌داند که حالا با یکدیگر جزو ستاره‌های روستوف هستند و در مسیر صعود این تیم به لیگ قهرمانان هم با گل‌های خود نقش مهمی ایفا کردند. گفت‌وگوی سعید عزت‌اللهی را در زیر می‌خوانید:

به لیگ قهرمانان اروپا صعود کردید که تو و سردار آزمون با درخششی که در دو بازی مقابل اندرلخت و آژاکس داشتید، نقش مهمی در این زمینه ایفا کردید. از این اتفاقات خوبی که برای شما دو نفر و روستوف افتاده، صحبت کن.

ما واقعاً یک سال خیلی زحمت کشیدیم. کل تیم از بچه‌ها تا کادر مربیان و همه و همه زحمت کشیدند تا به این موفقیت برسیم. وقتی من به روستوف آمدم، تیم فصل قبلش برای سقوط نکردن تلاش می‌کرد و به‌همین دلیل برای همه علامت سؤال به‌وجود آمده بود که چرا من از فوتبال اسپانیا و اتلتیکومادرید به روسیه آمدم و روستوف را انتخاب کردم. همه می‌گفتند چرا به تیمی ضعیف از روسیه رفتی، اما لطف خدا شامل حال من شد که با همین تیم روستوف به لیگ قهرمانان بروم. شاید تیم شناخته شده‌ای در این مسابقات نباشیم، اما تیمی هستیم که با همدلی می‌توانیم راحت به هدفی که داریم برسیم. برای صعود به لیگ قهرمانان هم خیلی تلاش کردیم؛ چه من و چه سردار در خدمت تیم بودیم. ضمن اینکه اینجا انتظارات از ما بالاست و اکنون که به لیگ قهرمانان اروپا رفته‌ایم همه از ما انتظار دارند و ما هم که جوان و اول راه هستیم باید خوب تلاش کنیم که تا به اینجا هم هر چیزی از خدا خواستیم به ما داد. اکنون هم خودمان را آماده می‌کنیم برای بازی با ترک گروزنی که این هفته داریم و بعد از آن باید به تیم ملی بیاییم تا بازی با قطر و چین را پشت سر بگذاریم.

هم‌گروهی با بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید و PSV آیندهوون؛ این قرعه‌کشی چه حسی به خود تو می‌دهد؟

بایرن مونیخ که جزو بهترین تیم‌های اروپاست و جزو چهار تیم برتر اروپا محسوب می‌شود. آنها هر سال بین چهار تیم لیگ قهرمانان هستند و بارها قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند. بایرن مونیخ یک تیم پرافتخار است. هر سه تیم گروه ما به‌نوعی کارخانه بازیکن‌سازی هستند و بازیکنان بزرگی دارند. آنها باتجربه هستند، اما این اولین دوره حضور ما در لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. البته همین مسئله باعث شده انگیزه زیادی داشته باشیم و با تمام وجود خودمان را آماده می‌کنیم تا شایستگی‌هایی که داریم را نشان بدهیم.

بازی در آلیانتس آره‌نا هم اولین بازی‌تان در لیگ قهرمانان خواهد بود. از حالا برای حضور در این ورزشگاه و بازی مقابل بایرن‌مونیخ چه حسی داری؟

فکر می‌کنم این مسئله باعث شده خیلی انگیزه‌مان زیاد شود. هرکسی آرزو دارد روزی مقابل این تیم‌ها بازی کند و شاید حتی خیلی‌ها آرزو داشته باشند بازیکنان این تیم را از نزدیک ببیند. به نظرم خدا ما را دوست داشته و لطف او شامل حال ما شده تا بتوانیم مقابل چنین تیمی و در چنین ورزشگاهی بازی کنیم. با همه قدرت مقابل بایرن‌مونیخ ظاهر خواهیم شد.

باتوجه به پستی هم که داری باید مقابل بازیکنانی مثل ژابی آلونسو، آرتور ویدال و چند بازیکن مطرح دیگر بایرن مونیخ قرار بگیری. فکر می‌کنی بازی مقابل این بازیکنان چقدر برای تو انگیزه باشد؟

بایرن‌مونیخ بازیکن‌های خیلی بزرگی دارد. من خودم به شخصه ژابی آلونسو را خیلی دوست دارم و فوتبال او را می‌پسندم. بازی کردن مقابل چنین بازیکن یا دیدن بازی او از نزدیک، می‌تواند کلاس درس بزرگی برای من باشد. افتخار می‌کنم رو در روی این بازیکن‌ها باشم و مطمئناً اگر در ترکیب قرار بگیرم، با تمام وجود بازی خواهم کرد تا توانایی‌هایم را به نمایش بگذارم. اگر هم ضعفی در بازی ما باشد با بازی کردن روبه‌روی این بازیکن‌ها می‌توانیم ضعف‌های خودمان را پیدا کنیم.

بازی مقابل بایرن‌مونیخ یا اتلتیکومادرید چقدر می‌تواند به پیشرفت تو و سردار و معرفی شدن به تیم‌های بزرگ اروپایی کمک کند؟

مطمئناً این بازی‌ها سکوی پرتاب خیلی خوبی برای ماست. وقتی در این سن و سال طعم حضور در چنین جامی را بچشیم، با تیم‌های مطرح اروپا تقابل کنیم و با بازیکن‌های سطح اول دنیا تنه به تنه بشویم، می‌توانیم محکی جدی بخوریم. محک بخوریم تا ببینیم چقدر باید خودمان را ارتقا بدهیم تا به بازیکن‌های تاپ لول اروپا برسیم. لطف خدا بوده که این فرصت را به ما داده و امیدوارم خود او کمک کند تا به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنیم.

مسلماً خود تو هم جدا از این انگیزه، انگیزه زیادی برای بازی با اتلتیکومادرید داری، جایی که فوتبالت را از آنجا آغاز کردی، اما برای سال دوم فرصت حضور در تیم بزرگسالان این باشگاه را پیدا نکردی که به روستوف آمدی.

خب صددرصد همین‌طور است و انگیزه دارم. من یک سال خوب در اتلتیکومادرید داشتم و استارت فوتبال حرفه‌ای‌ام را در اروپا مدیون این باشگاه هستم که خیلی چیزها به من یاد دادند. خودم دوست داشتم با اتلتیکومادرید ادامه بدهم، اما شرایطی که برای تیم دوم این باشگاه به‌وجود آمد و به دسته سوم اسپانیا سقوط کرد، شرایط را به گونه دیگری رقم زد. آنها از من خواستند از تیم جوانان به این تیم بروم، اما من می‌خواستم یک رده بالاتر بروم و با سنی که داشتیم، بازی در دسته سوم را مناسب ندیدم، چون باید تجربه بیشتری کسب می‌کردم تا زودتر به تیم‌های بزرگ‌تر برسم. خوشحالم که به روستوف آمدم و خدا با این انتخاب سر بلندم کرد.

یک سال و نیم بعد از حضور در روستوف به لیگ قهرمانان اروپا آمدم و این عزت است که خدا به من داد تا با روستوف به سطح اول فوتبال اروپا برسیم. حالا این فرصت را دارم خودم را بیشتر نشان بدهم و خیلی برای این کار انگیزه دارم. وقتی با اتلتیکومادرید هم‌گروه شدیم، خیلی شگفت‌زده و ذوق زده شدم و اینکه قرار است دوباره به ویسنته کالدرون بروم. در اتلتیکومادرید دوستانی دارم که تقابل با آنها هم جذاب است و امیدوارم اگر بازی کردم، بتوانم بازی خوبی انجام بدهم.

کدام بازیکنان اتلتیکومادرید در تیم جوانان این باشگاه و تیمی که بعداً به آن رفتی، با تو همبازی بودند؟

لوکاس هرناندز که سال قبل هم در چمپیونز لیگ برای اتلتیکومادرید و در پست دفاع آخر بازی کرد با من همبازی بود. برادرش هم همبازی‌مان بود که قرضی به تیم آلاوز رفت، اما من در تمرینات اتلتیکومادرید هم شرکت می‌کردم و با تورس و گابی تمرین کردم که با آنها دوست شدم و اینها جزو بازیکنان باتجربه اتلتیکومادرید هستند. بازیکن‌های دیگری که از هم‌تیمی‌های من در تیم اصلی اتلتیکومادرید هستند، کم‌تجربه‌ترند که معمولاً در لیست ۱۸ نفره نیستند، اما برای خودم خیلی جالب است که با این تیم بازی خواهیم کرد. ما به مصاف این تیم قدرتمند می‌رویم تا نشان بدهیم چیزی از آنها کم نداریم.

خودت هم این فصل آماده نشان دادی و هم در پلی‌آف لیگ قهرمانان مقابل اندرلخت و هم در بازی‌های لیگ برتر روسیه گلزنی کردی. البته یک گل به‌خودی هم در بازی زنیت زده بودی که برخی‌ها نسبت به تو هجمه وارد کردند و یک هفته بعد گل زدی تا به نوعی جبران کرده باشی.

فکر می‌کنم این فصل را با روستوف خیلی خوب شروع کردیم. خود من هم در همان بازی اول در لیگ قهرمانان گل زدم و خیلی در روحیه‌ام تأثیر گذاشت. تا به اینجا شرایط خوب بوده و در تمام مسابقه‌ها بازی کردم و این برای من که سن زیادی ندارم خوب است تا بتوانم تجربه کسب کنم. تا بازی زنیت همه چیز خوب بود که ما در نیمه اول یک اخراجی دادیم و به ناچار ۱۰ نفره شدیم. من هم که نیمه دوم وارد بازی شدم، ۱۰ نفره بودیم و با این شرایط مقابل زنیت بازی کردن، آن هم در زمین آنها سخت است که ۴۵ دقیقه دفاع کنیم. در آن بازی و در صحنه‌ای که من گل به خودی زدم، شرایط طور دیگری رقم خورد.

من تا حالا این مسئله را جایی نگفتم و این را هم بگویم که دنبال بهانه نیستم که اگر دنبال بهانه بودم، می‌توانستم همان اول بهانه‌گیری کنم، اما تعادلم در آن صحنه به‌هم خورد. گارسیا با دستش روی گردن من آمد و تعادلم را به‌هم زد که یک دفعه من گل به‌خودی زدم. این مسئله را جایی نگفتم و از این اتفاق خیلی ناراحت شدم. هواداران و مربیان برخورد خوبی با من داشتند که باعث شد از اشتباهات درس بگیرم و سعی کنم دیگر اشتباهم را تکرار نکنم. حمایت آنها از من آنقدر زیاد شد و خدا کمک کرد تا توانستم بازی بعدی جبران کرده و گلزنی کنم و خاطره بد بازی با زنیت را از ذهنم ببرم، اما اتفاقات بعد از آن بازی برای من بیشتر ناراحت‌کننده بود. یکسری آدم‌ها که فقط می‌خواهند تخریب کنند و در کشور خودم هم هستند، دست به تخریب زدند که نمی‌دانم چه سیاستی را دنبال می‌کنند. آنها سعی کردند یک بازیکن جوان را که در تیم ملی است، تخریب کنند، اما عزت را همیشه بالایی داده است. خدا خودش به همه ثابت کرد و نشان داد که برای بالا رفتن به بنده خدا احتیاجی نیست. خداوند جواب آنهایی را داد که می‌خواستند مرا تخریب کنند و نتوانستند به هدف‌شان برسند. حالا هم اشتباهات گذشته و مطمئناً هر اتفاقی که پیش می‌آید، به ما کمک تا شرایط را بهتر درک کنیم.

درباره شرایط تیم ملی هم صحبت کن که باید پنجشنبه با قطر بازی کنیم و البته کار سختی داریم. چون معمولاً بازی‌های اول بسیار حساس و سخت هستند.

قطعا همینطور است و بازی با قطر برای ما سخت خواهد بود. ما یک سال و نیم برای مرحله مقدماتی تلاش کریم و به این مرحله رسیدیم و یک سال خیلی سخت هم پیش‌رو داریم تا به جام جهانی برسیم. همه سرشار از انگیزه هستیم. جوان‌هایی که می‌خواهیم در بالاترین سطح فوتبال، یعنی در جام جهانی شرکت کنیم و از نام ایران و رتبه‌ای که در آسیا داریم، دفاع کنیم. مطمئن باشید بازی مقابل قطر و حساسیت‌های آن انگیزه ما را دو برابر می کند و امیدوارم با حمایت هواداران بتوانیم برنده بازی باشیم. هواداران به ورزشگاه بیایند و آن را پر کنند تا ورزشگاه آزادی برای قطری‌ها جهنم شود. باید به آنها نشان دهیم سطح فوتبال‌مان بالاتر از قطر است و لایق حضور در رتبه اول آسیا هستیم.

بازی با چین را چطور ارزیابی می‌کنی؟

بازی با چین هم بعد از دیدار با قطر و یک سفر طولانی انجام می‌شود. پیش از این بازی باید خوب ریکاوری کنیم تا به خوبی آماده شویم. فوتبال چین هم در این مدت خوب پیشرفت کرده با هزینه‌های زیادی که آنها کردند، تبدیل به تیم خطرناکی شده‌اند. نباید چین را هم دست کم بگیریم و امیدوارم مقابل آنها هم پر قدرت ظاهر شویم تا در دو بازی اول شروع خوبی داشته باشیم. امیدوارم مردم هم ۱۱ شهریورماه به ورزشگاه بیایند و تیم ملی را حمایت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      افرین پسر خوب،افرین برپدرومادرت،خدایا به این جوان وجوانهای باغیرت وباتعصب همچون سردارو سعید کمک کن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج