۳۷۷۳۳۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هرچه زودتر آیفون خود را آپدیت کنید!

گروه NSO که سرویس‌های هک را برای جاسوسی از خبرنگاران و مخالفان، به دولت‌های مختلف می‌فروشد، این بار استفاده از یک حفره نرم‌افزاری در آی‌‌فون را اساس فعالیت‌های خود قرار داده است.

وب سایت آی تی ایران: گروه NSO که سرویس‌های هک را برای جاسوسی از خبرنگاران و مخالفان، به دولت‌های مختلف می‌فروشد، این بار استفاده از یک حفره نرم‌افزاری در آی‌‌فون را اساس فعالیت‌های خود قرار داده است.
هرچه زودتر آیفون خود را آپدیت کنید!
به گزارش وب‌سایت Gizmodo و به‌ نقل از شرکت امنیتی Lookout Security، نرم‌افزار گروه NSO ایمیل‌ها، پیامک‌ها، تماس‌ها، لیست مخاطبین، گذرواژه‌ها، موقعیت مکانی و میکروفن آی‌فون را هک کرده است.

با این وجود، اپل روز گذشته بسته امنیتی ویژه‌ای را برای برطرف کردن این مشکل عرضه کرد که پیشنهاد می‌کنیم آن‌را سریعا دانلود و نصب کنید. Mike Murray محقق Lookout Security در مصاحبه با وب‌سایت Motherboard این مشکل را اینگونه توضیح داده است: "با مورد جدیدی روبرو شده‌ایم که تا پیش از این با آن برخورد نکرده بودیم. از نظر تئوری، کلیک روی یک لینک آلوده ممکن است به عاملی برای افشای اطلاعات کاربر تبدیل شود".

تا پیش از این، به هیچ وجه بدافزارهایی با این سطح از هوشمندی را مشاهده نکرده بودیم. بنابر گزارش Citizen Lab، به عنوان یک نمونه مشخص، از این بدافزار برای حمله به احمد منصور، فعال حقوق بشر استفاده شده است. منصور که از سال ۲۰۱۱ میلادی هدف سازمان‌های نظارتی بوده است، این بدافزار را با یک لینک آلوده دریافت کرده است.

شرکت‌هایی که در زمینه ارائه خدمات هک کردن دستگاه‌های هوشمند فعالیت می‌کنند، پیش از این هم وجود داشته‌اند اما عرضه سلاحی که می‌تواند کنترل دستگاه مثل آی‌‌فون را به‌طور کامل به نفوذگران واگذار کند، موضوعی جدید و قابل توجه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آیفونمونو به چه نسخه آپدیت کنیم من الان 9.3.4
      یعنی کدوم نسخه مدنظر است میشه راهنمایی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج