جاباما
۳۷۷۵۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گزارشی از رفت و آمد های مربیان در نیم فصل

نیم فصل اول لیگ دوازدهم در حالی به پایان رسید که تب برکناری یا کناره‌گیری مربیان تا هفته یازدهم به اوج خود رسید و هفت مربی راه خروج از باشگاه خود را در پیش گرفتند. این در حالی است که سرمربی پرسپولیس هم در لیست انتظار قرار دارد.

خبرگزاری مهر: نیم فصل اول لیگ دوازدهم در حالی به پایان رسید که تب برکناری یا کناره‌گیری مربیان تا هفته یازدهم به اوج خود رسید و هفت مربی راه خروج از باشگاه خود را در پیش گرفتند. این در حالی است که سرمربی پرسپولیس هم در لیست انتظار قرار دارد.

چند سالی است که برکناری مربیان در فوتبال ایران به یکی از ویژگی‌های اصلی آن تبدیل شده است و به خاطر تمایل شدید مدیران به نتیجه گیری، آمار قربانی کردن مربیان به اوج خود رسیده است. این در حالی است که لیگ دوازدهم هم از این مسئله مستثنی نبود و نیمکت مربیان در نیم فصل اول شاهد جابجایی‌های زیادی بود.

گزارشی از رفت و آمد های مربیان در نیم فصل


در مجموع از 17 هفته نیم فصل اول لیگ برتر، هفت مربی یا از کارشان برکنار شدند یا عطای کار کردن را به لقایش بخشیدند و از سمت خود کناره‌گیری کردند. راه خروج از باشگاه ابتدا به امید هرندی (داماش گیلان)، ژوزه آلبرتو کاستا (صنعت نفت آبادان) و رسول کربکندی (ذوب آهن اصفهان) نشان داده شد.

آنها به خاطر کسب نتایج ضعیف، توسط مدیران باشگاه‌هایشان از نشستن روی نیمکت منع شدند. مسئله‌ای که باعث شد حمید درخشان، آلفردو کاسیمیرو و فرهاد کاظمی به ترتیب به عنوان جانشین آنها وارد گود شوند و یکبار دیگر طعم مربیگری در لیگ برتر را بچشند.

علاوه بر این، یحیی گل محمدی و مهدی تارتار با میل خود از حضور در صبا و گهر دورود کناره‌گیری کردند تا اولی کارش را در پرسپولیس پیگیری و دومی به خاطر نداشتن پیشنهاد، خانه نشینی را تجربه کند. البته فرهاد پورغلامی هم در اقدامی عجیب و پس از انتخاب احمدزاده به عنوان مدیرفنی باشگاه، استعفا کرد تا محمد احمدزاده جای او را بگیرد که البته این تغییر ملوان را به سمت بالای جدول سوق داد.

همه این اتفاقات در حالی پیش از هفته یازدهم رخ داد که با رفتن تارتار، پرویز مظلومی هدایت گهر را برای زمانی کوتاه در اختیار گرفت. با این حال به خاطر اتفاقاتی که در 24 ساعت رخ داد، مظلومی انصرافش را از سرمربیگری گهر اعلام کرد تا علیرضا پورمند به طور موقت روی نیمکت گهر بنشیند. نتایج پورمند با گهر با همه مشکلاتی که این تیم داشت چندان رضایتبخش نبود و در نهایت محمد مایلی‌کهن هفته پانزدهم به نیمکت این تیم رسید.

نکته جالب اینکه گهر، ذوب‌آهن و صنعت نفت با وجود تغییر سرمربیان خود نتایج بهتری کسب نکرده‌اند و این تغییرات به قیمت مستحکم‌تر شدن جایگاه این سه تیم در قعر جدول تمام شده است!

در حال حاضر فعالیت "مانوئل ژوزه" با تیم فوتبال پرسپولیس به حالت تعلیق در آمده و به نوعی باشگاه با این اقدام مربی پرتغالی خود را در لیست انتظار قرار داده تا کمیته فنی تکلیف او را در جلسه روز دوشنبه به صورت قطعی مشخص کند.

این در حالی است که دامنه تغییرات به هفت مربی یاد شده محدود نمی‌ماند و به خاطر رقابت شدید تیم‌ها برای ماندن در لیگ برتر در نیم فصل دوم شیب این تغییرات تندتر خواهد شد.

علاوه بر ژوزه، عملکرد مربیانی همچون فرهاد کاظمی، آلفردو کاسیمیرو و حتی محمد مایلی‌کهن که اواسط فصل سرمربیگری را در لیگ دوازدهم آغاز کردند، راضی کننده نبوده است. البته آنها تا به امروز با حمایت کامل مدیران باشگاه‌های خود مواجه شده‌اند اما به نظر می‌رسد در صورت تداوم نتایج هفته‌های گذشته، این مربیان هم خطر جدا شدن از تیم خود را احساس می‌کنند. در چنین شرایطی باید منتظر موج دوم برکناری‌ها در نیم فصل دوم باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج