جاباما
۳۷۷۵۸۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

عامل ۷۰ درصد سوانح رانندگی

فرمانده انتظامی شاهرود با بیان اینکه در ارزای هر ۱۰ هزار وسیله نقیله ۱۴.۵ نفر کشته وجود دارد، گفت: نیروی انسانی عامل ۷۰ درصد سوانح رانندگی است.

خبرگزاری مهر: سرهنگ غلامرضا کاظم زاده غروب شنبه همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در مراسم افتتاح پارک ترافیکی شهرستان شاهرود، اظهار داشت: همگام با پیشرفت امکانات در یک جامعه به طبع آن خطرات و تهدیدات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ارزای هر ۱۰هزار وسیله نقیله ۱۴.۵نفر کشته وجود دارد که با کنترل سه عامل انسانی، وسیله نقلیه وجاده ها می توان آمارها را به حداقل برسانیم، افزود: این مهم با همکاری نیروی انتظامی و دولت و مردم می تواند به نحوی نهادینه شود که با کاهش حوادث و سوانح رانندگی در کشور به جایگاه مطلوب برسیم.

کاهش قابل توجه عوامل خطر ساز در رانندگی

فرمانده انتظامی شاهرود همچنین اظهار داشت: در سال های گذشته فقط عامل نیروی انسانی در حوادث رانندگی به عنوان مقصر اعلام می شد و اصلاح قانون راهنمایی و رانندگی و اصلاح تخلفات راهبر باعث شد تا بتوانیم با رعایت قوانین به سمت کاهش حوادث گامی به جلو برداریم چرا که با آشکار شدن نقش راه ها و وسیله نقیله در ایجاد یک حادثه رانندگی و رفع آن می توان به ثبات نظم اجتماعی کمک شایانی کرد.

کاظم زاده با اشاره به اینکه خودروهای معیوب پلاک گذاری نمی شود، تصریح کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز در راه ها و برطرف کردن نواقص و همچنین باکیفیت شدن وسیله نقیله که در گذشته ایربگ و ترمز ای بی اس و کمربند ایمنی جز الزامات وسیله نقلیه منظور نمی شد امروز باعث شد تا بتوانیم آمار تلفات را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی عامل ۷۰درصد سوانح رانندگی است، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری هرچه در میدان آموزش عرق بیشتری ریخته شود در میدان نبرد خون کمتری ریخته می شود که با توجه به این جمله به خوبی می توان دریافت که آموزش فراگیر در حوزه راهنمایی و رانندگی می تواند نقش موثری در ساختن جامعه ای قانون مند ایفا کند.

همیار پلیس طرحی موفق

فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به اقدامات مثبت این نیرو در به حداقل رساندن سوانح رانندگی اظهار داشت: طرح همیار پلیس با همکاری آموزش پرورش توانست مجری اعمال قانون نیروی انتظامی در جاده ها باشد و همچنین اهدای کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران و التزام به بستن کمربند ایمنی مواردی بود که نیروی انتظامی توانست در اجرای آن موفق عمل کند.

کاظم زاده همچنین تصریح کرد: علارغم دوبرابر شدن تعداد خودروها، افراد دارای گواهینامه و همچنین تعریض راه ها، تعداد کشته ها کاهش یافته که امروز معتقدیم حتی یک کشته هم زیاد است.

وی افزود: بررسی ها حاکی از آن است بیشتر کشته شده های سوانح رانندگی افراد غیربومی و زائران امام هشتم(ع) هستند که با توجه به فاصله دور شهرها و کویری بودن منطقه، رانندگان با خواب آلودگی دچار حادثه می شوند که اگر در این گام آموزش قوانین راهنمایی رانندگی را از کودکی شروع کنیم نتیجه این اقدامات فرهنگی دیر بازده درآینده به گونه ای خواهد بود که جامعه را به سوی کاهش تصادفات رانندگی و ثبات نظم و قانون مقررات سوق خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي

      خوبه پيشرفت كرديم
      قبلا مقصر 100 درصدي راننده بوده
      الان 70 درصد شده
      تا زماني كه به اين نتيجه برسيم كه خودروها استاندارد نيستند .
      و استاندارد هاي جاده سازي دنيا در ايران رعايت نمي شود چقدر طول ميكشد ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج