۳۷۷۷۳۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

سفر به سیاره‌ تازه کشف شده

در ماه آوریل، «یوری میلنر»، میلیاردر روسی وعده داد که ۱۰۰ میلیون دلار برای رفتن به یک سامانه ستاره‌ای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: در ماه آوریل، «یوری میلنر»، میلیاردر روسی وعده داد که ۱۰۰ میلیون دلار برای رفتن به یک سامانه ستاره‌ای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند.
سفر به سیاره‌ تازه کشف شده

این ماموریت که «استارشات» (Starshot) نام دارد با استفاده از فضاپیماهای بسیار کوچک انجام می‌شود. این فضاپیما به کمک لیزرهای قدرتمندی با ۲۰ درصد سرعت نور حرکت می‌کنند.

میلنر و فیزیک‌دان مشهور، استیون هاوکینگ گفتند که مقصدشان منظومه آلفا قنطورس خواهد بود. این منظومه ۴٫۳۷ سال نوری با زمین فاصله دارد.

اما کشف اخیر یک سیاره نزدیک می‌تواند می‌تواند به پروژه استارشیپ سرعت بخشد. روز چهارشنبه ستاره‌شناسان خبر دادند که یک سیاره شبیه به زمین به نام پروکسما b پیدا کردند که در آن امکان پیدایش حیات وجود دارد.

«آوی لیب»، یک فیزیک‌دان در دانشگاه هاروارد و رییس کمیته شورای ماموریت استارشات می‌گوید: «این اکتشاف هدف ما را برای یک ماموریت گذر مشخص می‌کند.»

این تیم امیدوار است که در دو تا سه دهه‌ی آینده به مرحله پرتاب برسد و حدود ۲۰ سال دیگر به پروکسیما قنطورس برسد. در این میان حداقل ۴٫۲۴ سال طول می‌کشد تا تصاویر به زمین برسند.

فضاپیمایی که به دوربین و چند فیلتر مجهز باشد می‌تواند تصاویری رنگی از این سیاره بگیرد تا مشخص شود که آیا سبز است یا آبی یا قهوه‌ای. در این میان، تیم استارشیپ فکر می‌کند تا سال ۲۰۶۰ می‌تواند تصاویری از پروکسیما b به دست آورد.

میلنر قبلا هم گفته بود که قصد دارد فضاپیمایی بسازد که در عرض ۲۰ سال به نزدیک‌ترین ستاره می‌رود. در این باب مقاله‌ای مفصل با عنوان «آیا می‌توان فضاپیمایی برای سفرهای میان‌ستاره‌ای ساخت؟» منتشر کرده‌ایم. که با خواندن آن می‌توانید اطلاعاتی درباره نحوه پرواز به این سامانه ستاره‌ای به دست بیاورید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالب بود، من عاشق این پژوهشهای علمیم

    • حسام

      من از اینجور پروژه ها و ماجراجویی‌ها خیلی دوست دارم ولی این که میگه تا سال 2060 تصاویر ی رنگی چهار سال طول میکشه تا یه عکس بفرستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !~!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج