۳۷۷۸
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

۶ حقه براي نظافت سريع‌تر منزل

اين ترفندهاي ساده، كار نظافت شما را از يك وظيفه پر زحمت، به يك كار هوشمند، جذاب و سريع تبديل مي‌كنند

6 حقه براي نظافت سريع‌تر منزل


6 حقه براي نظافت سريع‌تر منزل

  • زير سطل زباله ۲ لايه كاغذ خشك‌كن يا روزنامه باطله پهن كنيد. اطراف سطل زباله معمولا كثيف مي‌شود و شما مجبوريد آن را پاك كنيد. اما اين روزنامه يا دستمال‌ها باعث مي‌شوند درصورتي كه كنار سطل كثيف شد بتوانيد به راحتي با تعويض آن‌ها زحمت تميز كردن اطراف سطل را حذف كنيد.
  • صابون‌هاي جامد و قالبي را با صابون‌هاي مايع عوض كنيد. فوم‌هاي دستشويي يا صابون‌هاي مايع هم بهداشتي‌تر هستند و دائم دست كثيف كسي به آنها نمي‌خورد و هم شما را از شر تميز‌كردن جا صابوني و تفاله‌هاي صابون قالبي نجات مي‌دهد.
  • بعد از دوش گرفتن براي ۱۰ دقيقه در حمام را باز بگذاريد و فن آن را روشن كنيد. با اين روش بخار و رطوبت از حمام بيرون مي‌رود و حوله‌ها كپك نمي‌زند.
  • بعد از دوش گرفتن، روي كف‌هاي روي ديوار، در شيشه‌اي، پرده حمام يا وان آب بريزيد و آن‌ها را بشوييد. وقتي اين كف‌ها خشك مي‌شوند منظره بدي براي حمام شما به‌وجود مي‌آورند و به راحتي پاك نخواهند شد.
  • به جاي دستمال سفره، دستمال كاغذي در آشپزخانه كنار دست‌تان بگذاريد. اگر چيزي روي گاز يا در مايكروويو ريخت با آن دستمال بلافاصله آن را تميز كنيد و دستمال را دور بيندازيد. هم از شستن قاب دستمال خلاص مي‌شويد و هم آلودگي روي گاز يا مايكروويو خشك نمي‌شود.
  • براي اين‌كه جلوي ايجاد رسوب و لكه‌هاي سخت در توالت‌‌فرنگي را بگيريد، در ماه يك بار يك فنجان سركه سفيد در توالت بريزيد و بگذاريد يك شب تا صبح بماند. صبح سيفون را بكشيد تا هيچ‌وقت توالت فرنگي منزل شما رسوب نگيرد.


6 حقه براي نظافت سريع‌تر منزل

كتابخانه مخفي بسازيد

فرض كنيد همسرتان عاشق كتاب است اما براي گذاشتن يك كتابخانه در خانه جاي كافي نداريد. مي‌توانيد يك روز كه او خانه نيست، يك كتابخانه برايش درست كنيد. براي اين كار بايد يكي از كمدهاي منزل يا قفسه وسايل دكوري غيرضروري را خالي كنيد. اگر خانه را درست بگرديد يكي از اين جاها را پيدا خواهيد كرد.
بايد چند قفسه براي آن‌ها سفارش دهيد و بعد از اين‌كه حاضر شد، فيلم‌ها و كتاب‌هاي همسرتان را در آن بچينيد. فقط مانده يك صندلي كه كنار كتابخانه بگذاريد، يكي‌، دو لامپ براي روشن كردن كتاب‌ها و يك فرش و گلدان براي تزئين نياز داريد، تا چيدمان كامل شود.


6 حقه براي نظافت سريع‌تر منزل

وقتي كفش و كيف ‌شما ترك مي‌خورد

كفش و كيف چرم بعد از مدتي از جايي كه تا مي‌شود، در معرض تغيير شكل قرار مي‌گيرد، چروك مي‌شود و ترك مي‌خورد. اين ترك‌ها كفش و كيف‌تان را كهنه نشان مي‌دهند و بايد براي رفع آنها فكري كنيد. راه حل ثابتي براي از بين بردن اين ترك‌ها و جود ندارد و تمام اين راه‌ها تجربي است. يكي از بهترين اين راه‌ها اين است كه با يك چيز باريك مثل خلال دندان، ترك‌ها را با سركه سفيد بپوشانيد. بعد از يك ساعت سركه را بشوييد و روي چرم پوليش يا روغن بماليد. يادتان باشد قبل از اينكه اين كار را انجام دهيد، سركه را روي بخشي كوچك و مخفي از كفش يا كيف امتحان كنيد. كيفيت چرم‌ها با هم متفاوت است و امكان دارد سركه بعضي از آنها را خراب كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elham

      kheili aaliiiiiiiiiiiiiiiii booooooooooooooooood

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج