۳۷۷۹۷۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بزرگ‌ترین هرم دنیا از کوهستان مکزیک سربرآورد

محققان به تازگی هرمی را در زیر منطقه کوهستان مکزیک کشف کرده‌اند که آن را بزرگ‌ترین هرم دنیا نامیده‌اند.

خبرگزاری آنا - ندا اظهری: محققان به تازگی هرمی را در زیر منطقه کوهستان مکزیک کشف کرده‌اند که آن را بزرگ‌ترین هرم دنیا نامیده‌اند.

به گزارش Sciencealert، در حالی که تاکنون هرم بزرگ «جیزه» مصر بزرگ‌ترین هرم دنیا شناخته می‌شد، محققان معتقدند که این هرم دیگر این لقب را به خود نمی‌گیرد. محققان معتقدند که هرم بزرگ Cholula که معبد باستانی «آزتک» در «پوئبلا» مکزیک است، بزرگ‌ترین هرم دنیاست؛ به طوری که زیربنای آن چهار برابر و گنجایش آن دو برابر بزرگ‌تر از هرم جیزه است.
بزرگ‌ترین هرم دنیا از کوهستان مکزیک سربرآورد

این هرم باستانی به دلیل پنهان شدن زیر لایه‌های گرد و خاک، تا سال‌ها از چشم‌ها پنهان بود و محققان تصور می‌کردند با یک کوه طبیعی مواجه هستند. اما اکتشافات مشخص کرد که این توده خاکی، مکانی برای عبادت بوده است. پیش از کشف این معبد، روی این توده مشابه کوه یک کلیسا ساخته شده بود.

اطلاعاتی که از این هرم در دست است، کمی ناقص است اما نتایج کلی نشان می‌دهد که این هرم حدود ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و توسط اجتماعات مختلفی به افتخار خدای باستانی Quetzalcoatl ساخته شده است.

این هرم با نوعی آجر تهیه شده از گل پخته ساخته شده است و از شش لایه تشکیل شده که طی نسل‌های متمادی، روی یکدیگر بنا شده‌اند. هرگاه که لایه‌ای تکمیل شده است، گروه جدیدی از کارگران به پروژه پیوسته‌اند.

این رشد افزایشی باعث شده است این هرم تا این اندازه بزرگ شود. زیربنای ۴۵۰ در ۴۵۰ متری هرم Cholula، چهار برابر هرم جیزه است. طول آن ۶۶ متر و حدود ۴/۴۵ میلیون متر مکعب گنجایش دارد. در حالی که گنجایش هرم بزرگ جیزه تنها ۲/۵ میلیون مترمکعب است. در این میان، هرم جیزه با ۱۴۶ متر ارتفاع، بلندتر از هرم Cholula است.
بزرگ‌ترین هرم دنیا از کوهستان مکزیک سربرآورد

مردم آزتک باستان پیش از رفتن به مناطق کوچک‌تر حاشیه‌ای، غریب هزار سال از هرم بزرگ Cholula به عنوان مکانی برای عبادت استفاده می‌کردند. پیش از اینکه این مکان با سازه‌های جدیدتر جایگزین شود، با حشرات قرمز، سیاه و زرد تزئین می‌شد. اما با توجه به بی‌دقتی‌هایی که در نگهداری از آن شده بود، خشت‌های آن به حال خود رها شده بود.

با ورود «کورتس»، فاتح امپراتوری آزتک در قاره آمریکا، و نیروهایش به Cholula در اکتبر 1519 و 1800 سال بعد از ساخت این هرم، حدود 3 هزار نفر را که 10 درصد مردم شهر ار تشکیل می‌دادند، در یک ساعت قتل‌عام کردند اما از آنجا که هرم را پیدا نکرده بودند، آن را دست‌نخورده باقی گذاشتند.

مهاجمان در سال 1594 بعد از استقرار در شهر و اعلام مالکیت، کلیسایی را روی هرم پنهان شده احداث کردند. در واقع، پنهان ماندن این هرم راز پا برجا بودن آن تا این دوران است.

این هرم نه تنها بزرگ‌ترین هرم دنیاست، لقب بزرگ‌ترین بنای تاریخی ساخته‌شده روی کره زمین را نیز از آن خود کرده است. این هرم تا اوایل دهه 1900 که محلی‌های منطقه قصد احداث بخش روانی در نزدیکی آن داشتند، کشف نشده بود. تا سال 1930، باستان‌شناسان آن را کشف کردند و تونل‌هایی به طول هشت کیلومتر ایجاد کردند تا بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

تا کنون بیش از 2300 سال از احداث این هرم می‌گذر و این منطقه اکنون به یکی از مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج