۳۷۸۱۴
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

کفاشیان: تمام شد، دیگر نمی مانم!

رئیس فدراسیون گفت در روزهای آینده مجمع فوق العاده می گذارد و می رود

کفاشیان: تمام شد، دیگر نمی مانم!

تماشا: رئیس فدراسیون گفت در روزهای آینده مجمع فوق العاده می گذارد و می رود

علی کفاشیان تصمیم گرفته برود. می گوید به زودی همه را صدا می کند و خبر می دهد که مجمع فوق العاده برگزار خواهد کرد. مجمعی برای پذیرش استعفای خودش، تعیین سرپرست فدراسیون و البته مشخص کردن زمان انتخابات رئیس آینده اصرار دارد همه کارها با دقت انجام شود که مشکلی برای فوتبال پیش نیاید، می گوید نمی خواهد این کشتی را با خودش پایین بکشد.

تقریبا با دقت به همه جزئیاتی که باید انجام دهد، فکر کرده. اینکه بماند و مجمع را هم برگزار کند تا بیرون از ایران تصور نشود که برای رفتن زیر فشار بوده و البته کیست که نداند اتفاقات اخیر چه اندازه در تصمیمش تاثیر گذاشته.

می گوید بخشی از فشارهای خارج از فوتبال ناگهان کم شده و حتی به دلایلی کسانی که تلاش می کردند در خروجی فدراسیون را به او نشان دهند، حالا اصرار می کنند که محکم بماند و به کارش ادامه دهد اما آیا پالس های جدید، تصمیم او را تغییر خواهد داد؟

دیروز ظهر اتاق کارش در طبقه چهارم فدراسیون فوتبال مثل همیشه بود. شلوغ و پر رفت و آمد. اگر پیشگویی صادق درودگر، درست درمی آمد باید او را در حال جمع کردن وسایل شخصی اش می دیدیم یا شاید وسط گودبای پارتی! خبری اما نبود.

کفاشیان: تمام شد، دیگر نمی مانم!

خیلی دل و دماغ شوخی کردن هم نداشت: «می خواستم بعد از انتخابات بروم پیش رئیس جمهور بعدی و بگویم اگر می خواهید من به کارم ادامه دهم، حمایت کنید وگرنه کنار می روم تا رئیس بعدی با نظر خود شما بیاید و حمایت دولت را داشته باشد. واقعا نگرانی ام فوتبال بود ولی کار را به جایی رساندند که دیگر نمی خواهم بمانم.»

علی کفاشیان حالا تنهاتر از همیشه است. مردی که روزگاری سازگاری اش با مدیران بالایی و حرف شنویی اش از آنها، زبانزد بود، حالا نماد اعتراض شده است. نماد سرکشی یا به قولی بعضی از منتقدانش زاویه پیدا کردن با نظام.

خودش اما این تحلیل را نادرست می داند: «کسی نمی تواند بگوید من با مملکتم یا نظام مشکل دارم. تقصیر من نیست اگر امروز وزارت ورزش نمی خواهد حمایت کند، من اگر مشکلی داشتم کاری می کردم که با رفتنم فوتبال ضربه بخورد اما خدا را گواه می گیرم که هیچ وقت این کار را نخواهم کرد. شما خواهید دید که هیچ وقت بعد از رفتنم حرفی نخواهم زد که به ضرر فوتبال مملکتم باشد. حتی اگر لازم باشد کنار رئیس فدراسیون بعدی خواهم ماند و کمک خواهم کرد. اگر هم اصرار دارم که مجمع را خودم برگزار کنم به خاطر این است که فردا از استعفایم بیرون از ایران تعبیر دیگری نشود. می خواهم همه چیز روال قانونی اش را طی کند. مجمع بیاید و رأی بدهد و رئیس بعدی را انتخاب کند اما مطمئن باشید اجازه نخواهم داد روند کار به سمتی برود که خدای نکرده فوتبال به خطر بیفتد. همه اش دنبال این هستم که پروسه انتقال را خودم طراحی کنم و همه چیز آرام و بدون مشکل شود.»

اما این پروسه آرام چگونه طی خواهد شد؟ کفاشیان اینگونه توضیح می دهد: «هفته آینده احتمالا به بهانه انتخاب مجمع لیگ، باشگاه ها را دعوت میکنیم تا از بین خودشان نفر معرفی کنند. هیئت ها هم همینطور برای انتخاب اعضای مجمع. تقریبا باید پانزده نفر را انتخاب کنند برای تشکیل مجمع لیگ. اینها می نشینند رئیس سازمان لیگ را انتخاب می کنند. بر اساس اساسنامه رئیس سازمان لیگ می تواند نایب رئیس دوم فدراسیون نباشد. در همین جلسه ماجرای کناره گیری ام را توضیح خواهم داد و از آنها خواهم خواست برای انتخابات زودرس در مجمع فوق العاده آماده شوند. مطمئن باشید مجوز برگزاری مجمع فوق العاده را از فیفا و AFC هم خواهم گرفت که بحث تعلیق پیش نیاید. سفت و محکم. حتی می گویم نفر بعدی هم که بیاید خودم کمکش می کنم چون هم در فیفا و هم در AFC کرسی دارم.»

بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال از اعلام به اعضا تا برگزاری مجمع فوق العاده فقط ۲۱ روز زمان لازم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملي

      زودتر. برو و ديگه پشت سرت رو هم نگاه نكن

    • شمالی

      خدا رو شکر
      بری که دیگه برنگردی

    • محسن

      نه توروخدا بیا بمون!

    • سپیر

      نه تورو خدا همچنان به مقاومتت ادامه بده!

    • محمد

      آقای کفاشیان آرزوی موفقیت و شادکامی و دارم براتون . شما و فدراسیون فوتبال به درد همدیگه نخوردید
      باشد که در سایر کارها حدمتگزار مملکتتون باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج