۳۷۸۳۸۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

برنده گرانترین جایزه سینمایی استرالیا

فیلمی درباره بزرگ شدن ساخته رزمری مه‌یرز نوشته متیو ویتت به عنوان برنده گران‌ترین جایزه سینمایی استرالیا انتخاب شد.

خبرگزاری مهر: فیلمی درباره بزرگ شدن ساخته رزمری مه‌یرز نوشته متیو ویتت به عنوان برنده گران‌ترین جایزه سینمایی استرالیا انتخاب شد.

به نقل از گاردین، «دختر خواب» با دریافت گران‌ترین جایزه فیلم استرالیا موفق شد تا فیلم محبوب جاسپر جونز را در جشنواره سینه‌فست آز پشت سر بگذارد.

برنده گرانترین جایزه سینمایی استرالیا

این فیلم که رزمری مه‌یرز آن را کارگردانی کرده و فیلمنامه‌اش توسط متیو ویتت نوشته شده است، جایزه ۱۰۰ هزار دلاری جشنواره را به خانه برد. این فیلم موفق شد تا ۳۰ مدعی این بخش را پشت سر بگذارد و برنده رقابت سال استرالیا شود.

این فیلم داستان زندگی گرتا دریسکول را روایت می‌کند- که نقش او را بتانی ویتمور بازیگر ۱۶ ساله ملبورنی ایفا کرده - و سفری در دنیا فانتزی و داستان‌های پریان است.

گیلیان آرمسترانگ کارگردان که ریاست گروه داوران را برعهده داشت گفت: هیات داوران متفق‌القول این فیلم را انتخاب کرد. وی این فیلم را خیره‌کننده، شجاع، سرراست، بامزه و دل‌انگیز خواند و بازی‌های آن را ستود.

فیلم دیگری که احتمال زیادی برای موفقیت آن می‌رفت یعنی «جاسپر جونز» نیز ساخته یک کارگردان زن یعنی راشل پرکینز بود.

در آغاز جشنواره امسال، آرمسترانگ گفته بود صنعت فیلم استرالیا هنوز راه زیادی دارد تا بتواند به برابری جنسیتی برسد و با اشاره به وجود کارگردان‌های زن مشهوری چون جین کمپیون و جوسلین مورهاوس گفته بود، هنوز تعداد زنان کارگردان صنعت فیلم استرالیا کافی نیست.

این در حالی است که نسبت جنسیتی در مدرسه‌های فیلمسازی استرالیا ۵۰-۵۰ است، اما تنها ۱۷ درصد زنان به کارگردانی می‌پردازند و موقعیت‌های یکسان برای فارغ‌التحصیلان دختر و پسر وجود ندارد.

آرمسترانگ برای دستاوردهای فوق‌العاده‌اش به عنوان یک کارگردان استرالیایی به عنوان افسانه سینمای ۲۰۱۶ جشنواره فیلم استرالیا معرفی شد.

جشنواره فیلم استرالیا ۹ سال است که ایجاد شده و امسال با رشد ۲۰ درصدی شاهد حضور ۲۳ هزار نفر در آن بود. در این برنامه دولت اعلام کرد که دو سال دیگر به عنوان اسپانسر از این جشنواره حمایت می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج