جاباما
۳۷۸۹۷۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

جرم اول در تهران

دادستان تهران در تازه‌ترین اظهار نظر‌های خود بار دیگر به موضوع «آرایش پرستاران» پرداخته و با انتقاد از حواشی ایجاد شده عنوان کرده است: « اظهارات ما شوک‌آور نبود.» جعفری دولت آبادی در نشست دیروز علاوه بر این به موضوعات دیگر از جمله سرقت در کشور اشاره کرده است.

روزنامه آرمان: دادستان تهران در تازه‌ترین اظهار نظر‌های خود بار دیگر به موضوع «آرایش پرستاران» پرداخته و با انتقاد از حواشی ایجاد شده عنوان کرده است: « اظهارات ما شوک‌آور نبود.» جعفری دولت آبادی در نشست دیروز علاوه بر این به موضوعات دیگر از جمله سرقت در کشور اشاره کرده است.

چندی پیش در ادامه انتشار خبر جنجالی حق پرداخت آرایش به پرستاران گفته شد که برخی از بیمارستان‌ های خصوصی در سطح شهر تهران، با دادن مبالغ متفاوت ۸۰، ۱۰۰ و ۱۴۰ هزار تومانی در فیش حقوقی پرستاران، آنها را ترغیب به آرایش می‌کنند. دادستان تهران با اشاره به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه در برخی بیمارستان‌های خصوصی به پرستاران حق آرایش پرداخت می‌شود، از نماینده وزارت بهداشت حاضر در جلسه خواست که با بررسی صحت یا سقم موضوع، نتیجه را اعلام کند.

جعفری دولت‌آبادی با بلاوجه خواندن واکنش برخی مبنی بر اینکه از اظهارات دادستان شوکه شده‌اند، اظهار کرد: اظهارات ما شوک‌آور نبود، بلکه با هدف حمایت از پرستاران و وزارت بهداشت بود و از مسئولان این وزارتخانه درخواست شد که موضوع پرداخت حق آرایش به پرستاران را با اعزام تیم‌های کارشناسی مورد بررسی قرار دهد و اعلام آمادگی شد در صورت نیاز می‌تواند از ظرفیت اعضای حاضر در جلسه نیز استفاده کند.

ضرورت همکاری متقابل پلیس و دادستانی

دادستان تهران همچنین عنوان کرد: در حال حاضر ماهانه ۹۰۰۰ فقره پرونده سرقت به دادسرای تهران وارد می‌شود که اعم از پرونده‌های منتهی به صدور کیفرخواست و پرونده‌هایی است که با صدور قرار منع یا موقوفی تعقیب مختومه می‌شود. او توجه سرپرستان نواحی را به پرونده‌های مهم شامل سرقت‌های باندی و مقرون به آزار جلب کرد و توضیح داد: دستگیری سریع سارقان و رسیدگی دقیق و به موقع به چنین پرونده‌هایی، مستلزم همکاری متقابل پلیس و دادستانی است.

کاهش آمار سرقت

رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: در سال جاری وقوع سرقت با کاهش ۱۵ درصدی همراه بوده است. سردار محمدیان اجرای طرح‌ هایی چون برخورد با کانون‌ های جرم را عامل موثری در کاهش آمار برخی جرایم از جمله سرقت دانست و به عنوان نمونه، به کاهش آمار سرقت قطعات خودرو در نتیجه اجرای طرح برخورد با مالخرها و اوراقچی‌ ها اشاره و اعلام کرد که آمار این گونه سرقت‌ها از ۵۳ درصد در سال گذشته به ۳۸ درصد در سال جاری کاهش یافته است.

اجرای طرح هوشمند برخورد با سارقان در ایستگاه‌های بی‌آرتی

او از اجرای طرح برخورد با سارقان در ایستگاه‌های بی‌آرتی اتوبوس با استفاده از سامانه‌های هوشمند و دوربین‌های منصوب، در آینده‌ای نزدیک خبر داد و با اشاره به ایجاد سامانه مجرمان و سارقان حرفه‌ای در پلیس آگاهی تهران، نصب دوربین‌های هوشمند در ایستگاه‌های مترو را عاملی بازدارنده برای ارتکاب جرم سرقت دانست. در ادامه‌ جلسه، ابوالحسنی سرپرست دادسرای سرقت با اشاره به اهمیت توجه قضات به موضوع رد مال به مالباختگان حین رسیدگی به پرونده و با اعلام اینکه دادسرای سرقت این موضوع را در برنامه کاری خود قرار داده، اظهار کرد: طی این برنامه، اموال زیادی از سارقان کشف شده است که از جمله مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان وجه نقد در حساب بانکی یک سارق و سه ویلا در شمال کشور است که به سارق دیگری تعلق دارد.

همچنین سرهنگ گلزاری، جانشین فرمانده انتظامی غرب تهران با اعلام افزایش۵۴ درصدی کشفیات سرقت و ۲۲ درصدی دستگیری سارقان طی چهار ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ادامه داد: شهریار و اسلامشهر بیشترین آمار جرم سرقت را به خود اختصاص داده‌اند. معاون عملیات فرمانده انتظامی شرق تهران بیان کرد: آمار کشفیات سرقت طی چهار ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد. او شهرهای پاکدشت، ورامین و دماوند را واجد بیش‌ترین آمار سرقت اعلام کرد: جعفری دولت‌آبادی با جمع‌بندی مطالب اعلام کرد: جرم سرقت در شهر تهران رتبه اول جرایم ارتکابی را دارد و از پلیس خواست با پیگیری اجرای مصوبات جلسات سال گذشته، در این راستا با سرپرستان نواحی همکاری لازم را داشته باشد.

اهمیت رد مال و ردیابی در پرونده‌های سرقت

نکته دیگری که مورد تاکید دادستان تهران قرار گرفت، توجه بازپرسان به اهمیت رد مال و ردیابی در پرونده‌های سرقت بود. به گزارش ایسنا، او با اعلام اینکه ردیابی اموال سرقتی در قالب پولشویی هم قابل تعقیب است، از شاخصه‌ های موفقیت در مقابله با جرم سرقت را تمرکز پلیس و قضات دادسرا در کشف اموال مسروقه و استرداد آن به مالباختگان دانست که به ویژه در مراحل آغازین پرونده امکانپذیر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راست میگه حق آرایش میدن,میخوان یه پول اضافه بدن,نمیدونن چیکار کنن,گفتن یه بندی تو فیش اضافه کنن که کلاه قانونی هم سرش گذاشته باشن,بعدشم حق دارن شما یه نگاه به این خانمهای پرستار بندازین,کاری ندارن انجام بدن به جز بی توجهی به بیمار وتوهین,حداقل بذارین موقع توهین کردن یکم خوش رنگ ولعاب باشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج