۳۷۹۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

قیمت آب تا پایان امسال گران نمی‌شود

سوم شهریور بود که بهارستان‌نشین‌ها در روند بررسی اصلاحیه بودجه مجوز گرانی آب را صادر کردند؛ اما در حالی براساس قانون بودجه ٩٥، وزارت نیرو مکلف شده به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب مبلغ ١٥٠ ریال از مشترکان دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند که معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اطمینان می‌دهد که تا پایان امسال قیمت‌ها تغییری نمی‌کند.

روزنامه شهروند: سوم شهریور بود که بهارستان‌نشین‌ها در روند بررسی اصلاحیه بودجه مجوز گرانی آب را صادر کردند؛ اما در حالی براساس قانون بودجه ٩٥، وزارت نیرو مکلف شده به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب مبلغ ١٥٠ ریال از مشترکان دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند که معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اطمینان می‌دهد که تا پایان امسال قیمت‌ها تغییری نمی‌کند.

علیرضا دایمی با بیان این‌که هیچ تغییری در تعرفه و قیمت آب در ‌سال ٩٥ داده نشده، هرگونه افزایش بها را منوط به مجوز دولت و شورای اقتصاد دانست و گفت: آخرین‌بار در اواسط ‌سال ١٣٩٤ پس از یک‌ سال و نیم که تعرفه‌های آب ثابت مانده بود، شاهد افزایش در قیمت آب‌بها بودیم. به گفته این مقام مسئول، مجلس شورای اسلامی با تغییر جزیی در قانون براساس اصلاحیه بند «ج» تبصره ٦ لایحه اصلاح قانون بودجه ‌سال ١٣٩٥، سقف منابعی که برای آبفای روستایی هزینه می‌شد را از ٣٩٠ به ٧٠٠‌میلیارد ریال افزایش داده است. معاون وزیر نیرو یادآور شد: دریافت این مبلغ هیچ ارتباطی به قبض مشترکان ندارد و در آن اعمال نمی‌شود، بلکه آنچه پیش‌تر به خزانه واریز می‌شد، امروز به وزارت نیرو برمی‌گردد؛ موضوعی که بین دولت و وزارت نیرو است و به مصرف‌کنندگان آب ارتباطی ندارد.

قیمت استحصال هر مترمکعب آب از سدها‌ يك‌هزار تومان

او همچنین با اشاره به مابه‌التفاوت زیاد قیمت تمام‌شده آب و تعرفه‌های تکلیفی ادامه داد: امروز هر مترمکعب آب حاصل از نمک‌زدایی آب‌های شور بین ٢٥ تا ٣٠‌هزار ریال و هر مترمکعب آب استحصالی از مخازن سدها دست‌کم ١٠‌هزار ریال تمام می‌شود، اما نرخ متوسط فروش آن یک‌پنجم قیمت تمام‌شده و به میزان چهار‌هزار ریال در هر مترمکعب است که آن هم به صورت پلکانی دریافت می‌شود.

اصلاح الگوی سنتی کشاورزی در برنامه ششم

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از دیگر چهره‌های خبر‌ساز این حوزه در روز گذشته بود که حضورش در مراسم افتتاح سد مخزنی کوچری از لزوم توجه به بحران آب در قوه مقننه حکایت می‌کرد. او با بیان این‌که پروژه احداث سد کوچری پس از پیگیری‌های مستقیم مقام معظم رهبری سرعت خوبی به خود گرفته بود، تصریح کرد: با اجرای این طرح ١٠ شهر و ١٠٠ روستای فلات مرکزی کشور از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.

رئیس قوه مقننه با یادآوری این‌که تا دو ‌سال پیش برای تأمین آب ٦‌هزار روستای کشور از تانکرهای آبرسانی استفاده می‌شد، ادامه داد: طی جلساتی با وزیر نیرو رقمی در حدود ٥٠٠‌میلیون دلار برای حل این مشکل اختصاص پیدا کرده است. لاریجانی در پایان با اشاره به این‌که حدود ٩٠‌درصد منابع آبی کشور صرف امور مرتبط با کشاورزی می‌شود، اظهار کرد: ما باید در تلاش برای سرمایه‌گذاری و اشاعه آبیاری تحت فشار و اصلاح الگوی سنتی کشاورزی خود باشیم که در تلاشیم در برنامه ششم توسعه این موضوع به خوبی مورد پیگیری قرار بگیرد.

نشست ١٠ تا ٣٦ متری زمین در تهران

خسرو ارتقایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز روز پرکاری پشت سر گذاشت. او در آیین افتتاح سد کوچری درخصوص اقدامات صورت گرفته برای احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در استان گفت: بیش از ٧٠٠ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مختلف تحت پوشش فعالیت این شرکت ازجمله دشت ورامین و دشت تهران - کرج - شهریار پر شده است. او در حالی ‌که از کسری ١٥٠‌میلیون مترمکعب مخازن آب‌های زیرزمینی در تهران خبر می‌داد، فرو نشست سالیانه زمین را یکی از عواقب این کسری دانست و افزود: برخی مناطق جنوب شرق، جنوب، جنوب‌غرب، دشت شهریار و ری، محور مواصلاتی آزادگان، قرچک، ورامین و پیشوا پدیده فرونشست سالیانه زمین از ١٠ تا ٣٦ سانتیمتر دارند.

بی‌توجهی شهرداری به هشدارها

خسرو ارتقایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آب منطقه‌ای با منابع آبی شهرداری‌ها کش‌وقوس فراوانی دارد، گفت: در بسیاری از موارد دیده می‌شود که شهرداری برای آبدهی فضای سبز از چاه‌های غیرمجاز استفاده و بعضا از چاه‌های مجاز نیز بیش از اندازه برداشت می‌کند. به گفته او، تاکنون اخطارهای زیادی برای مقابله با این مسأله داده‌ایم و صورتجلسات متعددی را به امضا رسانده‌ایم که آنها خود را موظف به اجرا ندانسته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نکنین این کارو .....
      ما به ارزونی و تثبیت قیمتها عادت نداریم
      والا

    • بدون نام

      مگه بازم میخاید گرون کنید.تو این سه سال دولت ده برابر شده. روحانی .. یه سری به هییت دولت بزن ببین چه خبره

    • شهروند

      اگه خواستیدگرون کنیداولامالکانی که خونه های متراژزیاد،را،دارن جریمه کنیدیااون خونه هایی که استخردارن نه خونه های 50،60چقدره که آب هم توش زیادمصرف بشه لطفاتروخشک راباهم به آتیش جهنم ندازید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج