جاباما
۳۷۹۵۱۴
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

پزشکیان: نمی‌شود ممکلت را «خان خانی» کرد

نایب رییس مجلس با بیان اینکه نمی‌شود در مقابل قانون ایستاد و اسم این رفتار را ولایت‌مداری و مسلمانی گذاشت، تصریح کرد: قانون‌شکنی هرج‌ومرج به دنبال دارد و تنش‌هایی که بر اثر آن ایجاد می‌شود، به ضرر دین، باورها و ممکلت است.

پایگاه خبری انتخاب: نایب رییس مجلس با بیان اینکه نمی‌شود در مقابل قانون ایستاد و اسم این رفتار را ولایت‌مداری و مسلمانی گذاشت، تصریح کرد: قانون‌شکنی هرج‌ومرج به دنبال دارد و تنش‌هایی که بر اثر آن ایجاد می‌شود، به ضرر دین، باورها و ممکلت است.

مسعود پزشکیان با بیان اینکه رفتار سلیقه‌ای در برابر قانون از طرف هر فردی خلاف قانون است و افراد در هر جایگاهی که باشند حق موضع‌گیری در مقابل قانون را ندارند، گفت: مخالفان قانون فعلی در رابطه با مکان‌های برگزاری موسیقی باید مخالفت خود را در قالب قانون دنبال کنند؛ درواقع اگر حرفی دارند ابتدا به قانون تبدیل کرده و سپس آن را دنبال کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه برخی از طرف خود می‌گویند؛ نباید در حریم امام رضا(ع) کنسرت برگزار شود، باید حرف‌ خود را در قالب قانون بیاورند تا قدرت اجرایی شدن پیدا کند، نه آنکه در مقابل قانون بایستند و اسم رفتار خود را ولایت‌مداری، اسلام‌گرایی و مسلمانی بگذارند؛ چراکه این رفتار خلاف بیان صریح حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و مدیریت ساده یک جامعه است.

به نوشته خانه ملت، وی ادامه داد: اگر برگزاری کنسرت در جوار حرم امام رضا(ع) خلاف شرع و دین بود، شورای نگهبان که مسئولیت تطبیق قوانین مصوب با دین و شرع و قانون اساسی را دارد، با آن مخالفت می‌کرد؛ لذا نمی‌شود ممکلت را «خان خانی» کرد و هر کس، «خان»‌گونه قوانین را اجرا کند یا نکند زیرا در این صورت دیگر سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد و حضرت امام(ره) صراحتا گفته‌اند؛ "کسی‌که در مقابل قانون بایستد، در مقابل اسلام ایستاده" و نتیجه این رفتار خودسرانه، دریافت و بازخورد عکس از جامعه است.

نایب رییس مجلس تاکید کرد: اگر قرار است برنامه‌های موسیقی در کشور وجود داشته باشد باید از یک چارچوب قانونی تبعیت کند و هیچکس هم نباید به این چارچوب قانونی مداخله کند، اما اگر قرار است وجود نداشته باشد پس کلا آن را جمع کنند و حتی از صدا وسیما نیز پخش نشود!

عضو هیأت رییسه مجلس گفت: قوانین فعلی از فیلترهای بسیاری گذشته‌ و ایده‌‎آل‌های ذهنی ما نیز نیستند، لذا باید رعایت شود و خود آقایان، قوانینی را که این همه از فیلتر گذشته، زیر پا نگذارند.

مخالفان قانون به جز برهم زدن نظم کشور چیز دیگری به دست نمی‌آورند

وی قانون‌شکنی را ضدعقل، اخلاق و جامعه‌ متمدن خواند و گفت: قانون شکنی هرج و مرج به دنبال دارد و تنش‌هایی که بر اثر آن ایجاد می‌شود، به ضرر دین، باورها و ممکلت است و مخالفان قانون بجز برهم زدن نظم کشور چیز دیگری به دست نمی‌آورند.

وی به نقل از حضرت امام خمینی گفت: "همه جا محضر خداست"؛ لذا مگر می‌شود در محضر خدا خلاف کرد اما در حریم امام رضا(ع)، خیر؟! اگر کاری مخالف خواست خدا است، نباید در هیچ جای مملکت انجام شود. حضرت امام(ره) همچنین معتقد بود خلاف قانون عمل کردن یعنی دیکتاتوری؛ لذا نمی‌شود هر وقت دلمان خواست از امام خرج کنیم و هر زمان نخواستیم مقابل آن بایستیم.

پزشکیان با بیان اینکه به‌یقین درست نیست هر گروهی تصور این را داشته باشد که حق با آن‌هاست، گفت: قرآن می‌فرماید؛ «کلُّ حزبٍ بَما لَدَیهِمْ فَرِحُونَ»؛ (هر گروه به آنچه نزد خود دارند خوشحالند) و از دیگران بیزار، درواقع هر کس می‌گوید؛ حق با من است.

حتی اگر قانون در رابطه با موسیقی ناقص باشد، کسی حق قانون‌شکنی ندارد

وی با بیان اینکه تشخیص موسیقی بد یا خوب را باید به کارشناس سپرد، افزود: حتی اگر قانون در رابطه با موسیقی ناقص باشد، کسی حق قانون‌شکنی ندارد چراکه آنچه که در حرم امام رضا(ع) باعنوان "نقاره" نواخته می‌شود، نیز نوعی موسیقی است.

پزشکیان ادامه داد: خداوند در جایی دیگر می‌فرمایند؛ «وَلَوْ شَاءَ رَبُّکَ لَآمَنَ مَنْ فِی الْأَرْضِ کُلُّهُمْ جَمِیعًا أَفَأَنْتَ تُکْرِهُ النَّاسَ حَتَّى یَکُونُوا مُؤْمِنِ» به این معنا که اگر بعضی از مردم ایمان نمی آورند به جهت آنست که خدا چنین نخواسته، زیرا اگر اراده می‌کرد هر آینه همه مردم روی زمین ایمان می‌آوردند. پس ای پیامبر سزاوار نیست که تو چنین توقع و چشمداشتی را داشته باشی و نباید خودت را به تعب بیافکنی، چون ابدا قادر نیستی که مردم را وادار به ایمان نمایی، و خدا چنین ایمانی را نمی‌خواهد، بلکه آن ایمانی مطلوبست که از روی اختیار باشد.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه باید راه درست را جلوی پای مردم گذاشت چراکه رفتار سلبی صرف مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: تقابل دیدگاه‌های سیاسی مخالفان برگزاری کنسرت با دولت فعلی نیز می‌تواند یکی از علل رفتارهایی باشد که آنها در پیش گرفته‌اند؛ با این وجود حق ممانعت از اجرای قانون را ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      درود برشرفت جناب پزشکیان، حرف قانونی زدی، ولی کو گوش شنوا........... اگر همه مردم وهمه نهادها ومسئولین ازقانون تبعیت کنند بالاترین میزان رضایتمندی وپیشرفت درهمه ابعاد بدست میاد

    • روح الله

      درست گفته اقای پزشکیان من که اصلا ندیدمش ولی کاملا منطقی عالی

    • بدون نام

      انصافا حرف حق رو زدی زنده باد پزشکیان ومطهری

    • بدون نام

      زنده باد پزشکیان تمام حرفهای شما بجا و درست است درود بر شما ایکاش همه بفهمند و عمل کنند در حد حرف و سخن نمونه عالی بود ممنون

    • بدون نام

      خداییش بیایید حرفا و اعمال دکتر پزشکیان و با اون قاصی پور مقایسه کنید..دمت گرم جناب پزشکیان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج