۳۷۹۶۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

پایان فرار مرگبار از دست مامور کلانتری

زورگیر حرفه‌ای که هنگام فرار از دست پلیس باعث مرگ یک مأمور شده بود، سرانجام به دام افتاد.

روزنامه شرق: زورگیر حرفه‌ای که هنگام فرار از دست پلیس باعث مرگ یک مأمور شده بود، سرانجام به دام افتاد.

مأموران گشت کلانتری شهرک ولیعصر ساعت ١٦ روز ٢٧ فروردین امسال به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ با پلاک مخدوش مظنون شدند و به آنها دستور ایست دادند.

با توقف موتورسیکلت، ترک‌نشین آن به‌سرعت از موتور پیاده شد و اقدام به فرار کرد. در این میان یکی از مأموران راننده موتور را دستگیر کرد و همکار وی نیز به نام گروهبان یکم محمد رضایی (٢٠ساله) به تعقیب فرد متواری رفت.

در زمان تعقیب و گریز گروهبان محمد رضایی با فرد متواری، متهم به سمت خیابان آیت‌الله سعیدی رفت اما هنگامی که مأمور کلانتری قصد داشت به دنبال او از عرض خیابان آیت‌الله سعیدی عبور کند، پرایدی با رانندگی یک زن به علت بی‌توجهی به جلو و سرعت زیاد با مأمور کلانتری تصادف کرد و گروهبان محمد رضایی به علت شدت ضربه ناشی از تصادف، فوت كرد.

با توجه به طرح شکایت‌های مشابه درباره انجام سرقت‌های به‌عنف توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا در محدوده کلانتری شهرک ولیعصر و احتمال ارتکاب این سرقت‌ها توسط سرنشینان موتورسیکلت توقیف‌شده، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، متهم دستگیرشده همراه پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت‌های به‌عنف» در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان با آغاز تحقیقات، موفق به شناسایی فرد متواری به نام «مهدی.‌ح» (٢٢ساله) شدند و با بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار فهمیدند «مهدی.‌ح» از زورگیران حرفه‌ای است. سوابق مهدی نشان داد او در سال‌های گذشته چندین بار به اتهام زورگیری‌های مقرون به آزار دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی نیز به سال گذشته بازمی‌گردد که در آن پرونده با اخذ رضایت شاکی پرونده و تأمین قرار از زندان آزاد شد.

در ادامه مخفیگاه متهم فراری در خیابان زمزم شناسایی و در تحقیق از این محل مشخص شد مهدی از آنجا متواری شده است. با اقدامات پلیسی، آخرین مخفیگاه «مهدی» در منطقه دهکده المپیک شناسایی و سرانجام او چند روز پیش دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

«مهدی» در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره زورگیری و سرقت‌های خشن به‌ویژه از کارگران ساختمان‌های نیمه‌ساز در جنوب و جنوب غرب تهران به‌ویژه در مناطق شهرک ولیعصر، پاسگاه نعمت‌آباد، خیابان زمزم و... اعتراف کرد و درباره روز فرارش از دست مأموران به کارآگاهان گفت: «آن روز برای زدن بنزین به جایگاه سوخت رفته بودیم. قصد داشتیم پس از زدن بنزین به سرقت برویم و به همین علت یک چاقو همراه خود داشتم که آن را زیر لباس خود پنهان کرده بودم. ناگهان حین خروج از پمپ‌ بنزین مأموران کلانتری به ما دستور ایست دادند.

به راننده موتور گفتم توقف نکند اما دیگر دیر شده بود و امکان فرار با موتور وجود نداشت. از آنجایی ‌که تا آن روز ده‌ها فقره زورگیری و سرقت انجام داده بودم و از سوی دیگر سلاح سرد همراه داشتم و سابقه‌دار نیز هستم، اطمینان داشتم در صورت دستگیری به این زودی‌ از زندان آزاد نخواهم شد؛ به همین دلیل تصمیم به فرار گرفتم و در عرض اتوبان آیت‌الله سعیدی شروع به فرار کردم. یکی از مأموران به تعقیب من پرداخت.

چندین بار به من دستور ایست داد اما من همچنان به فرار خود ادامه دادم. ناگهان صدای بلندی را شنیدم. در یک لحظه به پشت سر خودم نگاه کردم و دیدم یک خودرو سواری پراید با مأموری که مرا تعقیب می‌کرد، تصادف کرده است. به‌سرعت از محل متواری شدم و پس از آن از طریق روزنامه‌ها متوجه شدم که آن مأمور فوت شده است. پس از مدت کوتاهی نیز فیلم تصادف آن مأمور را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کردم. بسیار ترسیده بودم و اطمینان داشتم که مأموران به دنبال من هستند؛ به همین علت از محل سکونت خود در خیابان زمزم متواری اما نهایتا در دهکده المپیک دستگیر شدم».

سرهنگ کارآگاه داوودفـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره زورگیری و تهدید با سلاح سرد و سوابق او در ارتکاب سرقت‌های به‌عنف و به منظور شناسایی مال‌باختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه‌کنند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      هدا لعنت كنه هركسي رو كه آرامش و آسايش مردم را خدشه دار ميكنه! آمين يا رب العالمين

    • موسوی

      اینقدر ناراحت شدم گروهبان شهید شد اخه کی به اون گواهینامه داده دیگه اعصاب ادم خرد میشه از دست این رانندگان بی توجه .خدا به بازماندگانش صبر بده برای همچین انگل هایی از بین رفت

    • بدون نام

      آقای موسوی فکر کن وسط اتوبان یکی جلوت سبز بشه !!!نمیدونم چرا شما ها عادت کردین همین جور بیخودی ایراد بگیرین
      خدا رحمت کنه اون گروهبانو وبه خانواده اش صبر بده

    • mehdi

      خدا اون مامور رو بیامرزه ولی مقصر خودش بوده که بدون دقت پریده وسط اتوبان ،اتوبانم سرعت بالاست کنترل ماشین اونم یهو یکی بپره وسط مشکله احتمالا فیلمای پلیسی خارجی زیاد نگاه میکرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج