۳۷۹۶۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نامه اطمینان‌ بخش و آثار اقتصادی برجام

بر اساس توافق وین ایران متعهد شده که فناوری هسته‌ای خود را براساس چارچوب‌های بین المللی تحت کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قراردهد. همچنین غنی سازی خود را کنترل شده ادامه داده و آب سنگین خود را به فروش رساند. غربی‌ها هم متعهد شده‌اند تحریم‌هایی را که درارتباط با برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرده بودند بر اساس توافق وین و طبق برجام لغو کنند.

روزنامه آرمان - داود هرمیداس باوند: بر اساس توافق وین ایران متعهد شده که فناوری هسته‌ای خود را براساس چارچوب‌های بین المللی تحت کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قراردهد. همچنین غنی سازی خود را کنترل شده ادامه داده و آب سنگین خود را به فروش رساند. غربی‌ها هم متعهد شده‌اند تحریم‌هایی را که درارتباط با برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرده بودند بر اساس توافق وین و طبق برجام لغو کنند.

اما درعمل شاهد هستیم که در آن سوی توافق در آمریکا تردید هایی برای برقراری تعاملات بانکی بعد از توافق با ایران به وجود آمده است. ازسوی دیگر اروپایی‌ها هم از برجام حمایت کردند، زیرا برجام سندی بین‌المللی است که پنج عضو دائم شورای امنیت به عنوان حفظ منافع بین‌المللی آن را امضا کرده اند وکشورهای عضو سازمان ملل هم ملزم هستند که به تصمیمات شورای امنیت براساس منشور سازمان پایبند باشند.

براساس شنیده‌ها قراراست نامه اطمینان بخشی ازسوی آمریکا به اروپایی‌ها نوشته شود تا آنها از برقراری رابطه مالی با ایران مطمئن شوند، زیرا از ابتدا نیز دراعمال تحریم‌ها علیه ایران وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌ها را علیه ایران وضع نموده بود. بنابراین شرکت‌ها و دولت‌های اروپایی که برای عقدقرارداد به ایران سفر کرده بودند با ارسال این نامه نگرانی‌هایشان رفته رفته در ارتباط با رابطه مالی با ایران برطرف خواهد شد.

کشورهای اروپایی به دو علت از برقراری رابطه مالی با ایران نگران بودند. اولین علت موضع آمریکا بود. چون شرکت‌های اروپایی با سهام آمریکایی‌ها اداره می‌شوند، به توصیه آنها توجه می‌کنند و لذا با ارسال این نامه با انگیزه بیشتری برای برقراری رابطه مالی با ایران تلاش خواهند کرد. دوم اینکه بعد از برجام دربعد داخلی نیز مشکلاتی به وجود آمده که برخی سعی کردند درمسیر سرمایه‌گذاری در ایران با بزرگ جلوه دادن مخالفت داخلی با برجام ، سنگ‌اندازی کنند.

اگر این نامه از سوی وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شده باشد شرکت‌های اروپایی برای اجرای قراردادهای خود با ایران دیگر نگران نخواهند بود و با شرکت‌های ایرانی و دولت ایران با خیال راحت تری وارد معامله می‌شود. البته جریان هایی هم وجود دارند که اجازه نمی دهند ایران از آثار برجام بهره‌مند شود. یکی از این جریان‌ها گروهی هستند که به رهبری عربستان سعودی درعرصه‌های مختلف علیه ایران درحال ایجاد اختلاف هستند تا سرمایه‌گذاران خارجی رامجاب کنند که درایران سرمایه گذاری نکنند.

دوم درکنگره آمریکا، جمهوریخواهان قصد دارند از این مساله سوء استفاده کرده و با به شکست کشاندن برجام جلو پیروزی دموکرات‌ها را درانتخابات آتی بگیرند. سوم مخالفان دولت درایران هم به جای این که بیشتردرفکر تامین منافع ملی باشند. درفکر منافع جناحی خود هستند و به هر طریق قصد دارند برجام را بی حاصل معرفی کرده تا مانع تحقق فرایندهای حاصل از برجام شوند. درحقیقت این دسته از افراد به صورت ناخواسته با کنگره آمریکا درجهت شکست برجام درحرکت هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج