جاباما
۳۷۹۷۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

توصیه وزیر به مدیران پس از حادثه پیرانشهر

حاجی بابایی با بیان اینکه در موقع رخداد چنین حوادثی خیلی‌ها وارد میدان می‌شوند به مدیران مدارس توصیه کرد، برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث دلخراشی اول صبح‌ها از کلاس‌های درس بازدید کنند.

خبرگزاری مهر: وزیر آموزش و پروش با تأکید بر اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: روند موجود کشور باید با نیازها تغییر کند.

حمیدرضا جاجی بابایی در دیدار جمعی از فرهنگیان استان قم که غروب سه شنبه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد با بیان اینکه اساس خلقت بر تربیت است، اظهار داشت: تربیت برای تمام لحظات است و هیچ لحظه‌ای وجود ندارد که در آن تربیت صورت نگیرد و تربیت عصاره هستی است.

وی در تشریح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند می خواهد آموزش و پرورش را به سمتی ببرد که انسان تربیت شده تحویل جامعه بدهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی قانون دگرگونی دائمی آموزش و پرورش با نگاهی جدید به مدرسه، علم، دانش آموز، کتاب، روش تدریس و هچنین نگاه مردم به آموزش و پرورش.

حاجی بابایی با بیان اینکه این یک فرایند سخت اما بسیار شیرین است بیان داشت: قدم های گوناگونی در این راه برداشته شده که یکی از آنها ایجاد دانشگاه فرهنگیان است که در این دانشگاه برای معلمی که وارد این دانشگاه می‌شود باید از ابتدای ورود به آموزش و پرورش تا خروج با یک تعریف مشخص و مبتنی بر تعلیم و تربیت برنامه وجود داشته باشد.

وی افزود: معلم نباید جز به آموزش و تعلیم و تربیت به چیز دیگری فکر کند و نخبگان و برترین‌ها و کسانی که از قدرت نقل و انتقال بالاتری برخوردارند باید وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وزیر آموزش و پرورش به برخی از ایرادات وارده به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: ما تازه این کار را شروع کرده‌ایم و باید سال به سال جلوتر برویم و ایرادات آن را برطرف کنیم.

ارائه لایحه جذب و بکارگیری و نظام رتبه بندی معلمان

حاجی بابایی در ادامه از ارائه ۲ لایحه و پیشنهاد جدید به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: یکی از این پیشنهادات مربوط به جذب و بکارگیری معلمان و دیگری نظام رتبه بندی معلمان است.

وی اضافه کرد: در نظام رتبه بندی معلمان باید شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف مشخصی از معلم داشته باشد و بگوید آیا معلم کارمند است و اگر نیست به اندازه مقدار انتظاری که از این قشر فرهنگی دارد اعتبار اختصاص یابد.

معلم باید سمت و جایگاه استادی داشته باشد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه جایگاه آموزش و پرورش خیلی مهمتر از آموزش عالی است گفت: من آموزش و پرورشی را مد نظر دارم که معلمش باید به سمت و جایگاه استادی برسد.

حاجی بابایی گفت: در نقشه جامع علمی کشور بر ارتقاء جایگاه علمی معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران تاکید شده است و این ۴ گروه با هم تعریف شده اند.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین فقط در مورد معلم ۱۰۰ اقدام وجود دارد، افزود: ما به مدرسه ای فکر می کنیم که معلم آن مدرسه را دوست داشته باشد یعنی معلم ابتدایی دوست داشته باشد در مدرسه ابتدایی بماند و به راهنمایی و دبیرستان فکر نکند.

اعتقاد به دوره ابتدایی ۷ ساله

این عضو کابینه دهم با دفاع کامل از نظام جدید آموزش و پرورش گفت: تمامی تغییرات صورت گرفته بر اساس کارهای کارشناسی بوده است و من حتی به دوره ابتدایی ۷ ساله اعتقاد دارم یعنی پیش دبستانی باید به دوره دبستان اضافه شود.

هوشمند سازی مدارس در راس برنامه های آموزش و پرورش

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه باید نگاه مردم را نسبت به آموزش و پرورش تغییر دهیم، بیان داشت: کلاسی که هوشمند است زمین تا آسمان نسبت به کلاس غیرهوشمند تفاوت دارد و هیچ کاری واجب تر از هوشمند سازی مدارس برای دانش آموزان وجود ندارد و ما در این زمینه مشارکت مردم و اولیا دانش آموزان را نیاز داریم.

وی به هوشمند سازی ۲۶ هزار مدرسه طی ۲ سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: هر کمکی دارید به سمت هوشمند سازی مدارس ببرید زیرا که در هوشمند سازی مدارس معلم ۱۰۰ مرتبه بالاتر می رود و امسال نیز ۴۰ میلیارد تومان بودجه هوشمند سازی مدارس داشتیم که متاسفانه محقق نشد.

وزیر آموزش و پروش در ادامه با تاکید بر اجرای کامل سند تحول بنیادی آموزش و پرورش گفت: روند موجود کشور باید با نیازها تغییر کند.

وی نگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را همه جانبه عنوان کرد و افزود: تحول بنیادین یعنی اینکه پزشک و خلبان و هر متخصص دیگری را تربیت کنیم که به اسلام و ایران و پدر و مادر خود افتخار کند.

حاجی بابایی بیان داشت: امروز یکسال از رونمایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می گذرد سندی که ۲ سال تمام روی آن کار صورت گرفت و آنچه را که فکر می کردیم درست است در این سند آوردیم.

وزیر آموزش و پرورش اداره تشکیلات عظیم آموزش و پرورش کشور با ۵۶۰ هزار کلاس درس، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز و حدود یک میلیون معلم و کادر اداری را دشوار دانست و گفت: ما حدود ۲۰۰ هزار کلاس و اتاق های همجوار در کشور داریم که نیاز به پکیج دارند و این نیازمند بودجه بالایی است و با توجه به وضعیتی که دشمن برای ما ایجاد کرده است شرایط سختی برای اداره این وزارتخانه وجود دارد.

حادثه پیرانشهر واقعاَ یک اتفاق بوده است

حاجی بابایی در پایان سخنان خود به حادثه دلخراش پیرانشهر اشاره کرد و ضمن اظهار تاسف از رخداد این حادثه بیان داشت: طی بررسی های که صورت گرفته این مدرسه دارای ۱۷۸ دانش آموز و ۶ کلاس درس بوده است و کلاس چهارم این مدرسه که این حادثه در آن رخ داده است ۳۶ دانش آموز داشته که در آن روز ۶ نفر از آنان غایب و یک نفر در حیات مدرسه بوده است و ۲۹ دانش آموز سر کلاس درس حاضر بوده‌اند.

وی ادامه داد: بخاری کلاس هم یک بخاری استاندارد بوده و زمانی که خدمتگذار مدرسه نفت به بخاری می‌ریخته مقداری از آن به بدنه بخاری می‌ریزد و یک آتش سوزی جزئی رخ می دهد و وقتی این خدمتگذار در حال خروج بخاری از کلاس بوده بخاری جلوی درب کلاس زمین افتاده و راه خروج را مسدود می‌کند و واقعاَ این یک اتفاق بوده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه در موقع رخداد چنین حوادثی خیلی‌ها وارد میدان می‌شوند به مدیران مدارس توصیه کرد، برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث دلخراشی اول صبح‌ها از کلاس‌های درس بازدید کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • می می

      خوب دیگه همه چی حل شد. پیرانشهر و جاهای دیگه حالا بریم سر موضوع اصلی که آموزش هست خوب میخوایم امسال دوران ابتدایی رو چند ساله کنیم ؟ 7 ساله ؟ 8 ساله ؟ شایدم 10 ساله؟ هنوز این تحولاتی که به پا کردید جواب نداده فکر تحولات جدید هستید؟ واقعا که نوبریدشما. مجله جان تو هم حق داری سانسور کنی چون خیلی عصبانی ام از کارها و برنامه های کارشناسی نشده که به راحتی اجراش میکنن

    • مجتبی

      فقط بلدن تاسف بخورن ... تاسف خوردن که جونشون برنمیگردونه

    • علیرضا

      چقدر امید به ماندن در وزارت ایشان زیاد است همین کارهای پیش پا افتاده که هیچ وزیری به فکرش نبوده را درست کن دانشگاه و فلان .... پیش کش ما جناب وزیر شش ماه دیگه بیشتر از وزارتت نمونده؟؟؟!!!

    • معلم

      وزیر محترم به جای شعار امکانات بده نه کلاس36 نفر داشته باشی >!استاندار کلاس دنیا چندتاس ؟؟بچه خودت اگه میسوخت اتفاق بود وتاسف لفظی میخوردی ؟؟مردانه فکرکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج