۳۷۹۷۶۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اعتراف مرکل به اشتباه در قبال بحران پناهجویان

صدراعظم آلمان می‌گوید، کشورش به همراه سایر کشورهای اتحادیه اروپا چشمانشان را مدت زیادی است که روی بحران پناهجویان که در مرزهای خارجی اروپا ساخته شده، بسته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: صدراعظم آلمان می‌گوید، کشورش به همراه سایر کشورهای اتحادیه اروپا چشمانشان را مدت زیادی است که روی بحران پناهجویان که در مرزهای خارجی اروپا ساخته شده، بسته‌اند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که به دلیل سیاست‌هایش در استقبال از پناهجویان با انتقادات گسترده‌ای در کشورش مواجه است در مصاحبه با روزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ گفته است که آلمان و اتحادیه اروپا در مواجهه با مردمی که به اروپا مهاجرت می‌کنند باید صبر و حوصله بیشتری به خرج دهند.

مرکل در این باره توضیح می‌دهد: مشکلات سیاسی هست که ممکن است برخی آنها را پیش بینی کنند اما در حال حاضر این مشکلات احتمالی واقعا ارتباطی با پناهجویان ندارد. در آلمان ما مدتی طولانی این مساله را نادیده گرفتیم و ضرورت یافتن راه حلی در حمایت از اروپا را کنار گذاشتیم.

مرکل این اظهارات را در حالی با تحلیل خود انتقادگرایانه بی‌سابقه مطرح می‌کند که تقریبا یک سال از طرح شعار "ما می‌توانیم" او که در مقابل بحران پناهجویان مطرح است، می‌گذرد.

در این میان حزب محافظه کار وی انتظار می‌رود در انتخابات منطقه‌ای ماه آینده به دلیل سیاست‌های حامی پناهجویان‌اش شکست‌هایی را متحمل شود.

صدراعظم آلمان در ادامه اظهاراتش می‌گوید، آلمان که با پذیرش بیش از یک میلیون پناهجو در سال گذشته بزرگترین جمعیت مهاجران را در میان کشورهای اروپایی در خود جای داده، به اسپانیا و سایر کشورهای مرزی اروپا اجازه داد تا سیاست‌های خود را در قبال این مساله داشته باشند.

وی خاطرنشان می‌کند، آن زمان "ما هم طرح سهمیه بندی پناهجویان را رد کردیم".

مرکل ادامه می‌دهد: آلمان از مدل‌هایی چون طرح آزمایش مرزی اروپایی فرانتکس که به نوعی استقلال کشورهای عضو اتحادیه اروپا را زیر سوال می‌برد حمایت نمی‌کند بلکه ما گفتیم از آنجایی که مرزهای خارج از اتحادیه نداریم در فرودگاه‌هایمان به این مشکل رسیدگی می‌کنیم که خوب نتیجه نداد.

قدرتمندترین بانوی سیاستمدار جهان اذعان کرد که بحران پناهجویان مساله‌ای طولانی مدت خواهد بود.

وی افزود: ما با روشی مناسب به این مشکل رسیدگی نکردیم و همین اشتباه را در حفاظت از مرزهای خارجی حوزه شینگن تکرار کردیم.

صدر اعظم قوی‌ترین اقتصاد اروپا بر ضرورت بهبود همکاری‌ها و افزایش بسیار زیاد کمکهای کشورهای توسعه یافته به کشورهای آفریقایی و ترکیه و سایر مناطق فلاکت زده تاکید و عنوان کرد: آلمان پس از سال‌ها استقبال از پناهجویان از زمان جنگ یوگوسلاوی سابق در دهه ۱۹۹۰ اکنون مدت‌هاست که بر مشکلات دیگر متمرکز شده است و من نمی‌توانم این را رد کنم.

مرکل همچنین به سیاستمداران آلمانی توصیه کرد که خود را با روش‌ها و الفاظ میانه‌رو تر ابراز کنند و در فضای کنونی که بحث درباره تهدیدات بالا گرفته مشارکت نکنند.

وی اذعان کرد، تعدادی از آلمانی‌ها همواره یک حسن نژادپرستی در قبال خارجی‌ها داشته‌اند و به این دلیل دست به اقدامات خشونت آمیزی می‌زدند اما این تمایلات طی یک سال گذشته متاسفانه افزایش یافته است.

این رهبر آلمانی علاوه بر این نسبت به تروریست دانستن مهاجران هشدار داد: کاملا اشتباه است که بگوییم تروریسم تنها از پناهجویان می‌آید. تروریسم پیش از این هم در ده‌ها هزار نوع و عوامل بالقوه متعدد در کشور آنچنان که بارها شاهدش بودیم، وجود داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج