۳۷۹۷۷
۱ نظر
۵۰۳۹
۱ نظر
۵۰۳۹
پ

بازداشت قاتل هنگام خريد دلار!

مرد جنايتکار که پس از قتل راننده اي در حوالي تبريز، قصد داشت با خريد ارز از کشور فرار کند، با تيزهوشي ماموران پليس به دام افتاد.

روزنامه مردم سالاری: مرد جنايتکار که پس از قتل راننده اي در حوالي تبريز، قصد داشت با خريد ارز از کشور فرار کند، با تيزهوشي ماموران پليس به دام افتاد. در ساعت ۱۴ روز بيستم آذر ۹۱ مأموران يگان امداد فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در تقاطع جمهوري ـ خيابان فردوسي به فردي به هويت «موسي . ل» (۳۲ساله) مظنون شده كه در بازرسي از وي يك قبضه سلاح كلت كمري كشف شد .

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «حمل غيرمجاز سلاح گرم « و احتمال ارتکاب ديگر جرايم، به دستور شعبه هفتم بازپرسي دادسراي ناحيه ۲۰ تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

با انتقال متهم به اداره يکم، کارآگاهان اداره يکم در بازرسي دقيق اموال و وسايل همراه متهم موفق به شناسايي محل اختفا و نگهداري برگه قبض يک پارکينگ عمومي در شهر اروميه شدند که بلافاصله پس از بدست آمدن برگه قبض پارکينگ که به صورت ماهرانه‌اي در داخل کيف جيبي متهم جاساز شده بود، حالت روحي متهم دگرگون شد که با توجه به تناقضات متعدد متهم در خصوص قبض پارکينگ، کارآگاهان بلافاصله به بررسي قبض بدست آمده از کيف متهم پرداختند .

با بررسي برگه ي قبض پارکينگ و استعلام شماره پلاک خودرو ثبت شده داخل قبض، کارآگاهان اداره يکم اطلاع پيدا کردند که شماره پلاک درج شده در داخل قبض پارکينگ، متعلق به يک دستگاه خودرو پرايد است که دستور توقيف خودرو و همچنين دستگيري سرنشينان آن از سوي معاونت جرائم جنايي پليس آگاهي تبريز، در سيستم جامع پليس ثبت شده است.

بلافاصله هماهنگي لازم با پليس آگاهي تبريز انجام و مشخص شد که مالک خودرو به هويت «کمال . هـ»، در روز دهم مهر در جاده سراب به بستان آباد به ضرب شليک دو گلوله به قتل رسيده و خودرو وي نيز سرقت شده است . در ادامه رسيدگي به پرونده، متهم در اظهارات اوليه منکر هرگونه ارتکاب جنايت شده اما با توجه به کشف سلاح گرم و ديگر دلايل غير قابل انکار، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات اوليه به ارتکاب جنايت اعتراف کرد .

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان کرد: « قصد داشتم تا به صورت غير قانوني از کشور خارج شوم؛ به همين علت ساعت ۴ صبح دهم مهر از تبريز و به عنوان مسافر سوار يک دستگاه خودرو پرايد نقره اي با دو نفر سرنشين شدم تا به اروميه و از آنجا به شهر بازرگان بروم که در بين راه راننده و سرنشين پرايد با تهديد اسلحه قصد زورگيري از مرا داشتند که من نيز با چاقويي که همراهم بود ضربه اي به دست راننده زده و پس از گرفتن اسلحه، با شليک دو گلوله به سر راننده وي را به قتل رساندم و سرنشين خودرو نيز از محل متواري شد .

سپس ماشين را در پارکينگ ... در شهرستان اروميه گذاشته و با تهيه غيرمجاز يک جلد گذرنامه، جهت تهيه ارز به تهران آمدم که توسط مأموران دستگير شدم و با کشف اسلحه به پليس آگاهي منتقل شدم « . سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر گفت: « در ادامه تحقيقات و با هماهنگي هاي بعمل آمده با پليس آگاهي شهرستان تبريز، برخي اظهارات ضد و نقيض در اعترافات متهم پرونده بدست آمد که موضوع جهت بررسي صحت و سقم آنها و مشخص شدن واقعيت در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است؛ به عنوان مثال متهم در اعترافات خود عنوان داشته که در زمان سوار شدن به خودرو پرايد، مقتول به همراه فرد ديگري سوار بر ماشين بوده در حاليکه بنا بر تحقيقات انجام شده از سوي پليس آگاهي تبريز، متهم اقدام به کرايه دربست ماشين از محل اقامت خود در يکي از هتل هاي شهر تبريز کرده و به احتمال فراوان، سرنشين دوم پرايد وجود خارجي نداشته است.

از سوي ديگر در بررسي سوابق متهم مشخص شد که وي پيش از اين داراي سابقه دستگيري بوده و پيش از اين نيز به اتهام حمل غيرمجاز سلاح گرم دستگير و روانه زندان شده است؛ ضمن آنکه متهم مدعي شده که راننده پرايد قصد زورگيري و سرقت اموال وي را داشته در حاليکه با توجه به سن بالاي مقتول ( حدودا ۶۰ ساله ) و همچنين ديگر اطلاعات بدست آمده در خصوص هويت مقتول، اين احتمال وجود دارد که متهم تلاش دارد تا به گمان خود در مسير تحقيقات پليسي ايجاد انحراف کند « . سرهنگ آريا حاجي زاده در پايان اين خبر گفت: « با توجه به اعتراف اوليه متهم به ارتکاب جنايت، متهم جهت انجام تحقيقات در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و صبح روز سه‌شنبه بيست و يکم آذر جهت صدور قرار قانوني به دادسراي امور جنايي اعزام شد » .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رنگارنگ

      قاتل خودشه بکشید نامردو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج