۳۸۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

گربه‌ های پایتخت تنبل شده‌ اند!

به دلیل پر هزینه بودن عمل عقیم‌سازی موش‌های تهران، تاکنون اقدامی در این زمینه توسط مدیریت شهری صورت نگرفته است.

خبرگز اری ایسنا : مدیر کمیته مدیریت پسماند و کنترل جمعیت جانوران موذی شهری ستاد محیط زیست شهرداری تهران گفت: به دلیل پر هزینه بودن عمل عقیم‌سازی موش‌های تهران، تاکنون اقدامی در این زمینه توسط مدیریت شهری صورت نگرفته است.

علی باقرپور با رد هرگونه جهش ژنتیکی موش‌های تهران، توضیح داد: موش‌های سطح شهر تهران نوعی جانور جونده به نام رت (Rat) هستند که ماهیت آنها با موش خانگی متفاوت است. با وجود اینکه رت از نظر جثه درشت‌تر از موش‌خانگی است، اما با توجه به شباهت ظاهری این دو، مردم «رت» را هم که در برخی جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر دیده می‌شود، به عنوان موش می‌شناسند.

وی در ادامه، با بیان این که شهرداری برای مقابله با این جانوران موذی از روش‌های تلفیقی استفاده می‌کند، به ایسنا گفت: روش‌هایی همچون استفاده از تفنگ بادی، ارسال دود، پاکسازی محیط و آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان برای مقابله با افزایش جمعیت موش در سطح شهر به‌کار گرفته می‌شود.

آمار درستی از لاشه‌های جمع‌آوری شده وجود ندارد

این مقام مسوول در شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره آمار لاشه‌های جمع‌آوری شده، گفت: به دلیل عدم ارائه آمار هفتگی از سوی مناطق ۲۲گانه، آمار درستی از لاشه‌های جمع‌آوری شده وجود ندارد.

باقرپور با بیان اینکه سه عامل آب، غذا و پناهگاه در ازدیاد جمعیت موش نقش دارد، اظهار کرد: حذف هر یک از این عوامل موجب کاهش جمعیت موش‌ها می‌شود. بنابراین شهروندان با خودداری از ریختن زباله در جوی‌ها نقش مهمی در امر کاهش جمعیت این جانور موذی دارند.

سموم استفاده شده مورد تایید وزارت بهداشت است
وی در خصوص سمومی که شهرداری تهران برای مقابله با موش استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: سموم به کار گرفته شده توسط شهردرای تهران مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان حفظ نباتات کشور است و در اغلب کشورهای جهان هم استفاده می‌شود.

باقرپور اعتقاد دارد که اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران برای مقابله با افزایش جمعیت موش، مستلزم مشارکت همگانی است و در صورت عدم همکاری شهروندان، سموم استفاده شده و دیگر روش‌های کنترل جمعیت این جانور موذی موثر نخواهد بود.

در هیچ کشوری چیزی به عنوان «حذف موش» وجود ندارد

اجرای طرح‌های ویژه کنترل جمعیت موش در محور ولیعصر (عج) و شریعتی

مدیر کمیته مدیریت پسماند و کنترل جمعیت جانوران موذی شهری ستاد محیط زیست شهرداری تهران یادآور شد: موش‌ها موجوداتی باهوش هستند که در صورت فراهم بودن امکانات شروع به ازدیاد جمعیت می‌کنند. بنابراین در همه جای دنیا چیزی به عنوان «حذف موش» وجود ندارد، بلکه تنها برای کنترل جمعیت این جانور اقدام می‌کنند.

باقرپور از اجرای طرح کنترل جمعیت موش ویژه محور خیابان ولیعصر (عج) و شریعتی از 15 مهرماه امسال خبر داد و افزود: برای این محورهای پر تردد طرح ویژه کنترل جمعیت جانوران موذی پیش‌بینی شده است که در دو فاز شب و روز اجرا می‌شود.

چندی پیش هم اخباری مبنی بر استفاده از شوک الکتریکی در منطقه 22 برای کنترل جمعیت موش به عنوان یک طرح پایلوت منتشر شد. با این وجود خبری از کاهش جمعیت موش در جوی‌ها و کانال‌های تهران نیست و این روزها پایتخت‌نشینان دیگر از دیدن موش در حاشیه پیاده‌روها حیرت نمی‌کنند.

هم گربه‌های پایتخت تنبل شده‌اند و هم سم و شوک الکترونیک و تفنگ‌ بادی‌های شهرداری حریف موش‌های عظیم‌الجثه سطح شهر نمی‌شوند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طناز

      مثل اینکه به موشهای تهران دقت نکردین یا کمتر ملاقاتشون کردین...گربه ها تنبل نشدن...موشها اونقدر بزرگ و ترسناک شدن که حالا این گربه های بیچاره هستن که باید برن توی سوراخ موش قایم بشن... شایدم..چون جای گربه ها با موشها عوض شده... سم و .... روی گربه ها اثر گذاشته. :D

      پاسخ ها

      • مجتبی

        +++++++++

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج