۳۸۰۱۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

پرسش و پاسخ احمقانه با مهراب قاسم خانی!

«مهراب» مثل همسرش «شقایق دهقان» حسابی گرم می گیرد و ساعت دو و نیم شب می نشیند پای جواب دادن به سوالات این صفحه. جواب هایی که باید به زبان عامیانه خودش بخوانید تا صداقت آقای نویسنده دستتان بیاید.

پرسش و پاسخ احمقانه با مهراب قاسم خانی!

همشهری جوان: «مهراب» در شاهنامه جد مادری رستم است و شاه کابلستان. البته پدر و مادر نسخه «قاسم خانی»اش، از آنجایی که پرسپولیسی دو آتشه بوده اند، نامش را از «مهراب شاهرخی» برداشته اند.

پسر کوچکتر آنها از آن اخلاقیات شاهانه افسانه ها، تنبلی را به ارث برده. وقتی ایده ای در ذهنش جرقه می زنند، روی مبل خانه دنجشان لم می دهد، گوشی همراهش را خاموش می کند و شروع می کند به نوشتن. مهراب از برادر طناز نویسنده اش خیلی آرامتر است. آرامشی که در تابلوهایی که خودش کشیده و بر در و دیوار خانه چهار نفره شان آویزان کرده، پیداست.

خانه ای که دور تا دورش را قفسه دی وی دی های فیلم های سینمایی پر کرده و جایی است برای خلوت کردن خودش با سینما. روی طبقه های این قفسه ها و روی دیوارها هم ماکت شخصیت های معروف فیلم های مهم تاریخ سینما و پوسترهای فیلم های دوست داشتنی اش جا خوش کرده. او نه سینما می رود. نه تئاتر و نه سریال های تلویزیونی را دنبال می کند. از «پیمان» که بپرسی، می گوید برادر 41 ساله اش خیلی جاه طلب نیست وگرنه هر کس جای او بود که سال ها کام مردمان شهرش را با «پاورچین»، «شب های برره» و «دزد و پلیس»اش شیرین کرده، الان خودش را می گرفت.

پرسش و پاسخ احمقانه با مهراب قاسم خانی!

«مهراب» اما مثل همسرش «شقایق دهقان» حسابی گرم می گیرد و ساعت دو و نیم شب می نشیند پای جواب دادن به سوالات این صفحه. جواب هایی که باید به زبان عامیانه خودش بخوانید تا صداقت آقای نویسنده دستتان بیاید.

نزدیکترین دوستتان تا فردا می میرد، چه کار می کنید؟

- از اونجایی که من به حد مرگ از مرگ می ترسم، تا جایی که می شه سعی می کنم بهش فکر نکنم. از طرف دیگه هم هر وقت که یه اتفاق ناگوار (هرچند کوچیک) برای یکی از اطرافیانم می افته، کاملا فلج می شم و هیچ عکس العمل به درد بخوری نمی تونم انجام بدم. در نتیجه اگه من همچین خبری بهم برسه، احتمالا یه گوشه می افتم و تا فرداش که دوستم بمیره، فقط زار می زنم. اینم بگم که من کلا دو، سه تا دوست صمیمی بیشتر ندارم که خیلی زیاد بهشون وابسته ام.

اگر روباه بودید به جای لک لک دوست داشتید کی را به مهمانی تان دعوت کنید و بهش آنطور غذا بدهید؟ چرا؟

- من اگه روباه بودم کلا لک لک رو به خونه ام دعوت نمی کردم. نه به این دلیل که آدم کینه ای نیستم یا دلم نمی خواد بدبختی کسی رو که ازش بدم می آد ببینم. به این دلیل که دوست ندارم همچین کسی پاش رو توی خونه ام بذاره. ترجیح می دم این لک لک تو خونه خودش بیچاره بشه و خبرش به من برسه و من کلی کیف کنم. با کمال شرمندگی آدم هایی که دلم می خواد به خاک سیاه بشینن کم هم نیستن ولی قطعا اینجا نمی تونم از شون اسم ببرم.

در مورد ویژگی این آدم ها هم نمی تونم به نکات مشخصی اشاره کنم. بعضی ها در حق خودم کار بدی کردن و بعضی ها در حق دیگران. شکل این بدی ها هم فرق دارن با هم ولی همه از او تعاریفی که من از انسانی دارم به نسبت های مختلف دورن.

طولانی ترین روز زندگی تان کی بود؟ چرا به نظرتان اینقدر طولانی آمد؟

- طولانی ترین روز زندگیم رو دقیقا می دوم کی بود ولی نمی تونم بگم چون خیلی شخصیه. در نتیجه نمی تونم بگم که چرا این روز طولانی بوده و به همین دلیل هم نمی تونم بگم که در چه مورد داشتم تصمیم می گرفتم و قاعدتا نمی تونم بگم که در چه مورد داشتم تصمیم می گرفتم و قاعدتا نمی تونم اینم بگم که چه اتفاقی برام افتاده بوده. ولی برای من هیچ چیزی مهمتر از خانواده ام نیست و همیشه خانواده برام در اولویته.

پرسش و پاسخ احمقانه با مهراب قاسم خانی!

اگر آخرین بازمانده زمین باشید چه کار می کنید؟

- این سوالتون به این بستگی داره که شرایط زمین اون موقع چه جوری باشه. علاوه بر آدم ها همه چیز هم نابود شده یا نه؟ بر فرض که نابود نشده باشه. احتمالا همون کارهایی رو می کنم که الانم دارم می کنم. می خوابم، فیلم می بینم، کتاب می خونم، گیم بازی می کنم ... تنها بودن به صورت موقت و یه ساعت هایی در روز خوبه ولی کلا تنها موندن خیلی برام ترسناکه و نمی تونم تصورشو بکنم.

دوست دارید جای کدام کاراکتر داستان / فیلم های عاشقانه باشید؟ یا دوست دارید کدام فیلم را دو نفره ببینید؟

- راستش من هیچ وقت خودم رو جای هیچ شخصیت دیگه و توی هیچ داستان عاشقانه دیگه ای ندیدم اما دیدن همه فیلم ها و کلا انجام همه کارها رو دو نفره ترجیح می دم. در مورد اینکه دوست دارم عاشقانه ام چه فیلمی باشه هم می تونم از چند تا فیلم اسم ببرم مثل جنگ ستارگان، پارک ژوراسیک، آرواره های کوسه، ایندیانا جونز و از این دست فیلم های عاشقانه دیگه.

یک بلک لیست پنج نفره بنویسید.

- فقط پنج نفر؟ من کلا از تمام لیست تلفنم ترجیح می دهم جواب پنج نفر را بدهم و بقیه بلک لیست محسوب می شوند.

پرسش و پاسخ احمقانه با مهراب قاسم خانی!

فرض کنید همسرتان مریض است و یک دارو هست که حکم معجزه را برای زنده ماندنش دارد و این دارو را فقط یک فروشنده می فروشد که او هم طمع کرده و می خواهد دارو را با قیمتی خیلی بالاتر از آنی که واقعا هست بفروشد. شما هم پول ندارید. می دزدیش یا نه؟

- نه تنها به راحتی دارو را می دزدم بلکه در صورت لزوم داروخانه چی را هم می کشم. من توی همچین شرایطی هر کار احمقانه ای که لازم باشه می کنم.

می توانید جایی / کسی / چیزی را نام ببرید که زندگیتان را به دو قسمت قبل و بعد تقسیم کرده باشد؟ (جواب هایی مثل ازدواج و تولد بچه قبول نیست مگر اینکه دلایل قانع کننده ای برایشان وجود داشته باشد)

- کی گفته قبل و بعد از ازدواج قبول نیست؟ اصلا کی گفته من برای جواب دادن به این سوال حتما باید شما رو قانع کنم؟ می خواهید قانع بشید نمی خواهید هم نشید. به هر حال اگه اتفاقی زندگی من رو به دو قسمت تقسیم کرده باشه اون اتفاق ازدواج بوده. احتمالا اونی که این س
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن71

      با این جمله خیلی حال کردم
      طولانی ترین روز زندگی تان کی بود؟ چرا به نظرتان اینقدر طولانی آمد؟

    • شمیم

      کلاً از خانوادشون خوشم میاد این مصاحبه اش هم بامزه بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج