۳۸۰۱۹۳
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

آمار تراکنش‌های بانکی بیشتر از جمعیت کشور

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: تعداد تراکنش‌های بانکی روزانه کشور از کل جمعیت ۷۵ میلیون نفری کشور بیشتر است و این نشان از حجم عظیم عملیات بانکی دارد.

روزنامه دنیای اقتصاد: رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: تعداد تراکنش‌های بانکی روزانه کشور از کل جمعیت ۷۵ میلیون نفری کشور بیشتر است و این نشان از حجم عظیم عملیات بانکی دارد.

علی‌دیواندری در نخستین اجلاس رهبران کسب و کار ایران، با بیان اینکه بانک‌های مهم دنیا در زمینه بانکداری اجتماعی فعال هستند، اظهار کرد: این نوع بانکداری نوعی شکستن پوسته‌های بانکداری سنتی در دنیا است و نوعی استفاده از ابزارهای جدیدی به حساب می‌آید که در گذشته وجود نداشت.

وی با تاکید بر اینکه گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی منجر به ارائه خدمات بانکی شده است، تصریح کرد‌: یکی از اقدامات جدید این است که می‌توان در زمینه بانکداری اجتماعی که فرصت محسوب می‌شود، فعالیت داشت و امروز دیگر زمان مراجعه شعب فیزیکی بانک‌ها به سر رسیده و از صف‌های طولانی خبری نیست. دیواندری ادامه داد: امروزه در ایران ۹۵ درصد دارندگان کارت‌های بانکی از خدمات مدیا و سامانه‌های غیر‌حضوری استفاده کرده و تنها ۵ درصد از مشتریان به شعب مراجعه می‌کنند.

وی به نفوذ عظیم شبکه‌های اجتماعی در ۴۲ درصد جمعیت جهان اشاره کرد و با بیان اینکه بسیاری از سازمان‌های اقتصادی از خدمات شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، گفت: بانک‌ها نهاد اجتماعی بزرگ هستند که مردم به بهانه‌های مختلف به آنها مراجعه دارند. رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه انجام ۳۵ درصد فعالیت‌های ارتباطی جهان از طریق اینترنت حجم بالایی است، افزود: بانک‌ها باید در اولین فرصت استفاده از شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دهند و پوسته بانکداری سنتی شکسته شود، زیرا بانک‌های کشور در ابتدای راه قرار دارند.

دیواندری به انواع شبکه‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای نظام بانکی یک فرصت است و اغلب بانک‌های خارجی به بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۱۶ درصد این بانک‌ها از شبکه‌ها استفاده کرده، ۲۸ درصد حداقل یک کانال دارند و ۴۱ درصد در حال ایجاد بوده و ۱۳درصد هنوز شروع نکرده‌اند و تنها سه درصد بانک‌ها اعلام کرده‌اند که برنامه‌هایی برای استفاده از شبکه اجتماعی و ابزار‌های آنلاین برای امور بانکی ندارند.

وی با بیان اینکه نتایج یک نظرسنجی دیگر نشان می‌دهد که بیش از ۷۵ درصد بانک‌ها از شبکه‌های اجتماعی در زمینه معرفی محصول، ارتباطات و بازاریابی استفاده می‌کنند، گفت: همچنین برای استفاده از مشاوره‌های مالی، طرح شکایت، سوالات و... استفاده می‌کنند. به گفته وی، تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان با بازار بزرگی در شبکه‌های اجتماعی مواجهند که غفلت از این ظرفیت‌ها می‌تواند تاثیرات منفی شدیدی در فروش آنها داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا زمانیکه دیدگاه امنیتی و نظامی وجود داشته باشد پیشرفت اجتماعی به کندی حاصل می شود در ایران به همه مسایل بشری با عینک امنیتی و نظامی توجه می شود ........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج