۳۸۰۲۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

والیبال در آستانه تغییرات مهم

تیم‌ملی والیبال ایران که یک‌سال سخت و فشرده را سپری کرد، در المپیک ٢٠١٦ به نتیجه‌ای که دلخواه مردم بود، نرسید و فقط ٢ پیروزی مقابل مصر و کوبا کسب کرد تا حالا ادامه همکاری سرمربی آرژانتینی با فدراسیون در‌هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

روزنامه شهروند: تیم‌ملی والیبال ایران که یک‌سال سخت و فشرده را سپری کرد، در المپیک ٢٠١٦ به نتیجه‌ای که دلخواه مردم بود، نرسید و فقط ٢ پیروزی مقابل مصر و کوبا کسب کرد تا حالا ادامه همکاری سرمربی آرژانتینی با فدراسیون در‌هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. در همین راستا و در روزهایی که رئیس فدراسیون والیبال موضع سکوت در پیش گرفته، با دبیر فدراسیون همکلام شدیم، اگرچه هنوز فدراسیون هم تصمیم مشخصی نگرفته است.

سکوت فدراسیون بعد از المپیک

با این‌که ایران اولین حضور خود در رقابت‌های والیبال المپیک را تجربه می‌کرد و توانست به مرحله یک چهارم نهایی هم صعود کند، علاقه‌مندان به این رشته به دلیل شکست در برابر تیم‌های بزرگ دنیا رضایت چندانی از عملکرد والیبالیست‌ها در ریو نداشتند. با این حال بازیکنان در سکوت کامل به ایران بازگشتند و لوزانو نیز راهی کشورش شد. در فاصله ٢٤ ساعت خیلی از ملی‌پوشان برای همراهی تیم بانک سرمایه به میانمار رفتند و رئیس فدراسیون نیز موضع سکوت در پیش گرفت تا آینده این رشته پرمخاطب در‌هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

زمزمه‌های پوست‌اندازی

در چند روز اخیر شاهد اظهارنظر برخی از بازیکنان تیم‌ملی مبنی بر خداحافظی‌شان از رده ملی بوده‌ایم. نسلی که در المپیک شرکت کرد، در چند‌سال اخیر موفقیت‌های زیادی را در عرصه‌های بین‌المللی کسب کرده و برای همین مورد توجه قرار گرفته اما به نظر می‌رسد خیلی از بازیکنان حاضر در تیم فعلی انگیزه لازم را برای ادامه کار در رده ملی ندارند. همین موضوع پوست‌اندازی در تیم‌ملی را بر سر زبان‌ها انداخته و باید دید برنامه فدراسیون برای انتخاب نسل بعدی چیست.

کارنامه متوسط لوزانو

بعد از برکناری اسلوبودان کواچ سرمربی صربستانی تیم‌ملی والیبال،‌ از اواخر پاییز‌سال گذشته فدراسیون والیبال با رائول لوزانو به توافق رسید. این مربی آرژانتینی به دلیل فعالیتی که در یکی از باشگاه‌های لهستان داشت،‌ درنهایت اواخر فروردین به تیم‌ملی اضافه شد تا فرصت کمی برای شناخت شاگردان جدیدش داشته باشد. با این حال اولین آزمون بزرگ لوزانو در انتخابی المپیک بود که با موفقیت همراه شد و ایران توانست صعود تاریخی خود را جشن بگیرد. سپس لیگ جهانی ٢٠١٦ خاطره جالبی را در ذهن هواداران والیبال ایران به جای نگذاشت و تیم کشورمان مثل‌سال گذشته به دور نهایی نرسید. درنهایت هم المپیک ریو با ٢ برد مقابل مصر و کوبا و ٤ شکست مقابل تیم‌های لهستان، آرژانتین، ایتالیا و روسیه برای تیم لوزانو همراه شد تا شاهد ثبت یک کارنامه متوسط در مدت ٤ ماه حضور لوزانو روی نیمکت تیم‌ملی باشیم.

افشاردوست: از عملکرد لوزانو رضایت داریم

محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال درباره این‌که سرنوشت لوزانو در ایران به کجا می‌انجامد، به «شهروند» می‌گوید: «ما بدون بررسی نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم و باید ابتدا جلسات کارشناسی برای بررسی کارنامه لوزانو برگزار شود. اگر من الان بگویم که لوزانو سرمربی تیم‌ملی می‌ماند یا نه، بدون حساب و کتاب است و نمی‌توان به آن استناد کرد. فعلا لوزانو استراحت می‌کند و هر زمان که نیاز باشد ما صحبت‌های او را هم می‌شنویم. این احتمال وجود دارد که مثل‌سال گذشته از مربیان و کارشناسان دعوت کنیم و جلسات آسیب‌شناسی در فدراسیون برگزار کنیم.» وی در رابطه با این‌که ارزیابی‌اش از عملکرد لوزانو چه بوده، خاطرنشان می‌کند: «از نظر من لوزانو ماموریتش را به خوبی انجام داد. درواقع آن چیزی که ما توقع داشتیم، صعود به المپیک و قرار گرفتن در بین ٨ تیم برتر بود که میسر شد. الان هم اگر قاطعانه درباره آینده او صحبت نمی‌کنم،‌ به خاطر این است که باید برنامه‌های آینده او را بررسی کنیم و ببینیم که برای المپیک بعدی چه می‌خواهد. به‌هرحال سابقه این مربی نشان می‌دهد که در چه سطحی است و ما هم از او رضایت داریم.» دبیر فدراسیون والیبال با اشاره به احتمال کناره‌گیری تعدادی از ملی‌پوشان می‌افزاید: «صحبت‌هایی چند تن از بازیکنان تیم‌ملی را خواندم. به نظر من پوشیدن پیراهن تیم‌ملی برای هر کسی افتخار است. شاید به این بازیکنان در سال‌های اخیر به خاطر سفرهای زیاد و مسابقات فشرده، فشار آمده باشد و به همین خاطر ممکن است استراحت کنند اما اینطور نیست که بازیکن ٢٧، ٢٨ ساله حرف از خداحافظی بزند. فدراسیون برای این بازیکنان هزینه کرده و الان زمان بهره‌برداری از آن‌هاست.»

در انتظار تعیین تکلیف والیبال

با این‌که تیم‌ملی والیبال ایران تا قبل از مسابقات لیگ جهانی ٢٠١٧ در هیچ رقابت رسمی شرکت نخواهد کرد اما نیاز است که هر چه سریع‌تر تکلیف نیمکت تیم‌ملی مشخص شود. مسابقات لیگ به‌زودی آغاز خواهد شد و سرمربی تیم‌ملی قطعا باید بازیکنان جدید را زیر نظر بگیرد تا از آنها در تیمش استفاده کند. باید امیدوار بود که داورزنی و همکارانش در فدراسیون والیبال تصمیمی بگیرند که این رشته را به روزهای اوجش بازگردانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      بنظرم عوض کردم کواچ کاره اشتباهی
      الان میشه متوجه شد ک هیچ فرقی بین کواچ و لوزانو نیست
      .. از تاکتیک گرفته تا روحیه و تعویض و بازیکن ها تو زمین..
      مربی کلاس اول ولاسکو بود .. ک جون تازه ای داد
      بازیکن ها هم انگار ب اشباع رسیدن دیگه اون ذوق 2 سال پیش رو ندارن
      حتما باید این رو در نظر گرفت ک بازیکنا نقش بسیاری دارن
      باید تغییر بازیکن رو هم در نظر داشته باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج