۳۸۰۵۳۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برنامه ۵ ساله برای محرومیت زدایی از مکران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای محرومیت زدایی از "مکران" برنامه ۵ ساله دارد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای محرومیت زدایی از "مکران" برنامه ۵ ساله دارد.

علاءالدین بروجردی در دومین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی در نوشهر اظهار کرد: تروریسم دریایی و دزدان دریایی امروز یک دغدغه است و قوی ترین نیروی دریایی که در مقابل تروریست های دریایی ایستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی که در شمال و جنوب آن دریا وجود دارد، افزود: بسیاری از کشورها در خشکی محصور هستند و این موقعیت مهمی است که ایران کریدور اقتصادی و حمل و نقل محسوب می شود.

بروجردی با اشاره به اینکه نقشی که نیروی دریایی ارتش ایران با تدبیر رهبری با این محاصره سیاسی و اقتصادی ایفا کرد از این نیرو یک نیروی راهبردی ساخت، گفت: از نظر زیرساخت راه درازی پیش رو داریم، اما بر اساس سیاست های کلی ابلاغ رهبری در برنامه ششم توسعه تقویت سواحل مکران انجام شده و این فرصت برای اولین بار به وجود آمده و با بازدیدهایی که داشتیم شاهد تحولات مهمی در تغییر سبک زندگی مردم در این مناطق محروم بودیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه امروز نیروی دریایی در عرصه جهانی افتخارآفرین بوده و هرگز سیاست های ما در امر نظامی تعرض به کشوری نیست و نماد صلح طلبی در دنیا هستیم، افزود: ولی اگر بخواهند به ما تعرض کنند با تمام قدرت آنها را سرجای‌شان می نشانیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه خاصیت ما بازدارندگی است و با مقایسه وضعیت کشور در دوران گذشته و امروز در می یابیم که قبلا نماد ذلت بر ما حاکم بود و حتی در عباس آباد مازندران پایگاه اطلاعاتی امریکایی شنود وجود داشت، یادآور شد: در گذشته امکان دفاع و بازدارندگی در ایران وجود نداشت، اما امروز جزو چند قدرت موشکی نخست دنیا است و این همان خاصیت بازدارندگی است که دشمن جرات ندارد به ایران نگاه چپ کند.

این نماینده مجلس افزود: نیروهای مسلح ایران امروز بعد جهانی دارد.

وی با اعلام اینکه امروز ارتش ایران در دریای عمان مستقر است و سپاه نیز با کشوری مانند پاکستان به میزانی که ارتباطمان تقویت شود و آمریکا به عنوان مهمان ناخوانده وارد نشود فعالیت دارد، گفت: امروز در زمینه تسلیحات قابل مقایسه با منطقه نیستیم.

بروجردی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم هیچ کشوری جرات تعرض به ایران را نداشته باشد، گفت: مجلس آمادگی خود را برای تقویت سواحل مکران با برنامه ای برای ۵ سال آینده اعلام کرده است. رهبری نسبت به مکران دستورالعمل ویژه ای دارند تا بتوانیم شاهد تحول مهمی در این عرصه باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج