جاباما
۳۸۰۶۶۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فعالیت بی‌ سابقه خارجی‌ ها در کیش

سازمان منطقه آزاد کیش از فعالیت بی‌سابقه خارجی‌ها در این جزیره خبرداد و اعلام کرد: ثبت سرمایه‌گذاری ۶۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی از دیگر دستاوردها است.

خبرگزاری مهر: سازمان منطقه آزاد کیش از فعالیت بی‌سابقه خارجی‌ها در این جزیره خبرداد و اعلام کرد: ثبت سرمایه‌گذاری ۶۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی از دیگر دستاوردها است.

تعریض، بهسازی و روکش باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش به طول تقریبی ۴ کیلومتر که با هدف ساخت و آماده سازی نخستین باند استاندارد کشور برای فرود هواپیماهای پهن پیکر ایرباس A۳۸۰ اجرایی شده، این جزیره را در بین سایر مقاصد گردشگری منطقه متمایز کرده است.

همچنین رشد ارزش صادرات محصولات تولید شده در جزیره کیش، دستاوردی ارزشمندی است که این جزیره را در مسیر دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده برای مناطق آزاد در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده است؛ همچنین رشد ۱۱۷ درصدی ارزش صادرات جزیره کیش شاهدی بر این ادعا است که در طول سه سال گذشته، ارزش صادرات محصولات تولیدی جزیره کیش از ۴۸.۴ میلیون دلار در سال ۹۱، به ۱۰۵ میلیون دلار در سال ۹۴ رسیده است.

مقایسه آمار صادرات کیش در سال ۹۴ که رقم ۱۰۵ میلیون دلاری بوده، با آمار ۴۵۲ میلیون دلاری واردات در همین سال، نشان می‌دهد ارزش واردات کیش ۴ برابر ارزش صادرات محصولات تولیدی در سال گذشته است؛ در حالی که در سال ۹۲ این اختلاف بین ارزش واردات نسبت به صادرات ۱۰ برابر به ثبت رسیده است. رسیدن به تراز مثبت تجاری برنامه‌ای است که سازمان منطقه آزاد کیش در طول سه سال گذشته با تمرکز بر جذب سرمایه‌های صنعتی و تولیدی در پیش گرفت و گام بزرگی در این راستا برداشت.

در حال حاضر، سهم کاربری‌های تفریحی و ‌گردشگری در سبد واگذاری اراضی در سه سال گذشته، به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته که این سیاست هوشمندانه باعث شده انگیزه کار برای سرمایه‌گذاران صنعتی، تولیدی، خدماتی وگردشگری افزایش یابد.

با پشتوانه حمایت مسئولان در طول سه سال گذشته، حجم سرمایه‌گذاری‌های غیرصنعتی کیش با اجرای ۶۲ پروژه به رقم ۶۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسید و سبد سرمایه‌گذاری کیش با تحولی بزرگ روبرو شده که بر این اساس، سهم سرمایه‌گذاری های گردشگری در جزیره کیش ۵۱ درصد و سرمایه‌گذاری در حوزه مسکونی ۲۷ درصد شد.

با اجرای طرح واگذاری اراضی کیش به سه صورت استیجاری، مشارکتی و قطعی، میزان واگذاری قطعی زمین در سبد سرمایه‌گذاری های سازمان از ۸۰ درصد به ۳۶ درصد کاهش یافت و مشارکت با سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌ها و کسب درآمد از ارزش افزوده ناشی از آن، جایگزین درآمد حاصل از فروش زمین خام برای این منطقه آزاد شد.

در عین حال، با اجرای این سیاست‌ها، ۶۵ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۹۴۰۰ میلیارد ریال در سه سال گذشته جذب شده که رشد ۱۷.۶ درصدی را برای جزیره کیش به همراه داشته است. همچنین درطول سه سال گذشته ۷۲ واحد تولیدی و خدمات صنعتی به بهره برداری رسیده و یا فعال شده است.

در این میان، از ابتدای آغاز فعالیت اداره ثبت شرکت‌ها در منطقه آزاد کیش تا کنون، حدود ١٠ هزار و۹۰۰ شرکت در کیش ثبت شده‌اند؛ ضمن اینکه در سه سال گذشته ٢٦٤٧ شرکت در کیش ثبت شده‌اند که از این تعداد، ٢٥١٩ شرکت ایرانی، ٥٢ شرکت خارجی و ٧٦ شرکت مالکیت مشترک ایرانی- خارجی دارند. در این میان، افزایش ثبت شرکت‌های خارجی از هشت شرکت در سال ٩٢ به ٢٧ شرکت در سال ٩٤ و ثبت ١٠ شرکت در سه ماهه نخست امسال بیانگر بهبود فضای کسب وکار و رونق در بخش بین الملل در این جزیره است.

پس از تکمیل اسکله ۱۲ هزار تنی سازمان منطقه آزاد کیش عملیات ساخت اسکله ۳۵ تنی را در شهریور سال ۹۳ آغاز کرد تا پس از تکمیل این طرح، امکان پهلوگیری شناورهای تا ۳۵ هزار تن در بندرگاه کیش میسر شود. اسکله ۳۵ هزار تنی به طول ۳۵۰ متر در ضلع غربی حوضچه شرقی واقع شده و برای ساخت آن حوضچه، تا منفی ۱۳ متر لایروبی می‌شود. این اسکله تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین گردشگری کیش از سال ۹۲ تاکنون رشد هشت درصدی داشته است. این درحالی است که فضای گردشگری کشور متاثر از فضای اقتصادی است و در شرایطی که برخی نقاط گردشگری کشور رشد منفی داشتند، جزیره کیش شاهد رشد ۸ درصدی آمارهای گردشگری بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج