جاباما
۳۸۰۶۷۴
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

جایگاه ایران در رنکینگ جهانی کیفیت خودرو

نتایج ارزیابی‌ها نشان‌دهنده جایگاه پایین ایران در رنکینگ جهانی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی در جهان است. صنعت خودروی ایران حتی جایگاهی پایین‌تر از صنعت خودروی نوپای چین دارد.

خبرگزاری ایسنا: نتایج ارزیابی‌ها نشان‌دهنده جایگاه پایین ایران در رنکینگ جهانی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی در جهان است. صنعت خودروی ایران حتی جایگاهی پایین‌تر از صنعت خودروی نوپای چین دارد.

شاخص IQS به بررسی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی از دیدگاه مشتریان پرداخته و به عبارتی تعداد عیوب مشاهده شده در هر ۱۰۰ خودروی تولیدی در سه ماهه اول مالکیت آن را از نظر مشتریان، بررسی می‌کند.

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در میان شش کشور مورد بررسی، ایران جایگاه آخر را از نظر میانگین کیفیت اولیه خودروهای تولیدی به دست آورده است.

در این زمینه وضعیت شاخص IQS در شش کشور آلمان، ژاپن، کره جنوبی، چین، فرانسه و ایران بررسی شده است. در این بررسی شاخص IQS در آلمان معادل با ۸۰ (۰.۸ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، در ژاپن ۱۶۵ (۱.۶ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، کره جنوبی ۱۸۵ (۱.۸ ایراد در سه ماهه اولیه مالکیت هر خودرو)، چین ۳۱۸ (۳.۱ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، فرانسه ۴۲۰ (۴.۲ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) و ایران ۴۷۸ (۴.۷ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) بوده است.

نتایج این ارزیابی در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت چندین بار از خراب شدن خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل انتقاد کرده است. در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده بود:" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟ ".

وی خاطرنشان کرده بود:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است. مصرف‌کنندگان ایرانی خودروهایی جدید، با کیفیت و آپشن‌های بالا می‌خواهند و در این زمینه کیفیت خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی مقایسه می‌کنند".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      کاش معضل این دوتا شرکت ایرانخودرو و سایپا یه جوری حل میشد که واقعا محصولات بی کیفیت و گرونی دارن

    • مصطفی

      صنعت خودرو سازی نگو،لگن سازی درسته

    • بدون نام

      نمی دونم اصلا چطور وارد جدول قرار گرفت.

    • بدون نام

      من حدود پنج ساله که خودروی چینی دارم و 80 درصد کشور رو سفر کردم و هر روز در بدترین شرایط آب و هوایی ایران در حال تردد هستم و هیچ ایراد اساسی رو مشاهده نکردم.

    • بدون نام

      مگه خودروي ايران جايگاهيم داره جلل خالق

    • بدون نام

      به جای این لگن ها الاغ سوار بشیم

    • بدون نام

      ارزش خودروهای اون ۵ کشور دیگه اومد پایین،وقتی با لگن های ایرانی مقایسه شدن

    • سعید

      تقصیر خودمونه که از این لگن میخریم خودمون کردیم که لعنت بر خودمون بخدا کافیه یه چند ماهی نخریم ببینیم چطور درش تخته میشه

    • بدون نام

      ایران نباید جزو تولید کنندگان باشه ایران مونتاژ کننده بی کیفیت خودرو است

    • بدون نام

      با وام های الکی مردمو ب طمع انداختن

    • حسام

      تفکری که مدیر چندسال ایران‌خودرو می‌گفت تا وقتی مردم پیکان می‌خرند ما تولید می‌کنیم نهفته در صنعت ماست. صنعتی که همگام با صنعت کره افتتاح شد ولی ما کجا و کره کجا؟
      راه‌حل‌ها:
      1. سود و رانت‌ها شفاف شود که نمی‌شود
      2. پرداخت عوارض برداشته شود و در عین حال بدون قرارداد پشتیبانی کامل خدمات خودرو وارد نشود
      3. قراردادهای قطعه‌سازی با شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای یا آلمانی برای شدن قطب قطعه‌سازی در منطقه‌ انجام شود. همچون کاری که در چین می‌کنند.
      4. سازمان استاندارد از حالت دولتی خارج و خصوصی شود و در عین حال یک سازمان ناظر دولتی و نیمه دولتی متشکل از دو قطب دولت و ملت با انتخابات درست و مدیریتی نه سیاسی فعال شود
      5. وضعیت خودروسازی فعلاً شاید یکی از دلایل آن ورود قطعات ممنوعه دفاعی در قالب خودروسازی باشد که باعث چشم‌پوشی برخی در خصوص فساد موجود در آن باشد...
      6. مدیران صنعت برگرفته از خود صنعت باشد.
      7. بخش توسعه با نگاه بومی به جوانان و ایده‌های ناب و خلاق آنها باشد نه صرفاً کپی‌کاری و مونتاژکاری محصولات حتی محصولات درجه 2 چینی؟!!!
      8. تعیین‌کننده قیمت دولت نمی‌تواند باشد بلکه سیستم اقتصادی
      9. خودرو لوکس با تعرفه بالا و خودروهای کم‌مصرف، با قیمت متعادل زیر 100 میلیون وارد شود.
      10. به جای خودروسازی، صنعت قطعه‌سازی فعال شود و به‌جای آن به صنایع خودروسازی کشاورزی و صنعتی وارد شویم نه خودروی مردمی
      11. خودروی ملی چیزی جز شوخی نیست به جای آن صنعت قطعه‌سازی منطقه را در دست بگیریم به‌نحوی که ما تولیدکننده قطعات خودروهای خارجی باشیم با صرفه‌تر و به هزینه کمتر حمل و نقل
      12. خودروهای دوگانه (گازسوز) با همه خطرات و حجم زیاد مصرف و مشکلات عدیده زیست‌محیطی آن جمع‌آوری و بجای آن خودروهای هیبریدی در کشور تقویت شود.
      13. خدمات عمومی افزوده شود و...
      14. مناطق آزاد فقط شده وسیله دلالی یک عده و مشغول کردن مردم آن دیار به شغل مبارک دلالی... سری به بازارهای کلیه شهرهای خودمان بزنیم همه حتی قشر تحصیل‌کرده تبدیل به دلالانی شده که جنسی را (قاچاق و غیرقاچاق) خریده و به چند برابر قیمت یا درصد سودی به دیگری می‌فروشند.... بازاری که ارزشی تولید ندارد... حتی خود بانک نیز نوعی دلال است اما از نوع محترمانه آن... کار نزول‌خوری(نامش شده بهره) به نظر شما نسبت درصد ورود بانک‌ها در کار تولید و صنعت با مشاغل دلالی(با عناوین عقود اسلامی و...) چند به چند است؟! پاسخ را پیدا کنید علت را یافته‌اید...
      همه این‌ها همچون حلقه‌های زنجیرند. یکی غلط باشد بر دیگری اثر منفی خواهد گذاشت.
      در آخر سیستمی که بر اساس نظام بانکی غرب و بورس(قمار دولتی) فعال باشد و یا بر اساس دلال محور بودن فعال باشد همین آش و همین کاسه است. فقط آنهایی که دست‌شان به دهنشان می‌رسد هزینه گزاف گمرکات و عوارض را می‌دهند ... همچون خود مدیران خودروسازمان و مسئولان ما... اگر هند در صنعت پارچه و... پیشرفت کرد از گاندی شروع کرد نه خیابان گاندی....

    • حسام2

      به جای خودرو لوکس، خودروهای کشاورزی و حمل و نقل ایمن وارد سیستم کنید و صادرات را مهم ....

    • ناشناس

      این همان جایی که میگن این فردامی خنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج