جاباما
۳۸۰۷۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اسکار افتخاری برای «جکی چان»

«جکی چان» و چند سینماگر دیگر به عنوان برندگان جوایز افتخاری آکادمی علوم و هنرهای اسکار معرفی شدند.

خبرگزاری ایسنا: «جکی چان» و چند سینماگر دیگر به عنوان برندگان جوایز افتخاری آکادمی علوم و هنرهای اسکار معرفی شدند.

«ورایتی» نوشت: هیات دواران جوایز «گاورنرز» آکادمی اسکار در این دوره به «جکی چان» بازیگر معروف اهل هنگ‌ کنگ، «آنه وی. کوتس» تدوین‌گر، «لین استال‌مستر» بازیگردان و «فردریک وایزمن» تصویربردار آثار مستند،ورد منتخبان امسال گفت: جوایز افتخاری اسکار برای هنرمندانی همچون «جکی چان»، «آنه اسکار افتخاری اعطا می‌کند.

رییس هیات داوران این جایزه سالانه در مکوتس»، «لین استال‌مستر» و «فردریک وایزمن» ایجاد شده، ‌افرادی که در حرفه خود پیشگامان واقعی و چهره‌های افسانه‌ای هستند. هیات داوران این افتخار را دارد که دستاوردهای فوق‌العاده آن‌ها را ارج نهد.

اسکار افتخاری برای «جکی چان»

جوایز اسکار «گاورنرز» روز ۱۲ ماه نوامبر در تالار «ری دالبی» هالیوود به برندگانش اعطا خواهد شد. این جوایز معمولا به سینماگران بالای ۶۰ سال تعلق می گیرد؛‌ «کوتس» ۹۰ سال دارد، «استال‌مستر» ۸۷ ساله است، «‌وایزمن» ۸۶ سال و «چان» ۶۲ سال دارد.

از این چهار برگزیده،‌ تنها «وایزمن» بوده که چهار بار نامزد جایزه اسکار و یک‌ بار موفق به دریافت آن (برای فیلم «لارنس عربستان») شده است. این تدوین‌گر در ۸۶ سالگی هم همچنان فعال است و روی فیلمی از مجموعه «۵۰ طیف خاکستری» کار می‌کند.

امسال آکادمی اسکار توجه بیشتری به شاخه‌هایی غیر از بازیگری نشان داده؛‌ رشته بازیگردانی چند سالی است وارد شاخه های جوایز «گاورنرز» شده و در این دوره به «لین استال‌مستر» تعلق گرفته است. طی سال‌های گذشته چهره‌های شناخته‌شده‌تری همچون «اسپایک لی»، «دبی رینولدز»،‌ «آنجلینا جولی» و «اپرا وینفری» موفق به کسب این جایزه افتخاری شدند.

بر اساس آمار مجله «فوربز»، «جکی چان» دومین بازیگر پردرآمد جهان است. او علاوه بر بازیگری، تهیه‌کنندگی، ‌کارگردانی و ‌فیلمنامه‌نویسی‌ بیش از ۳۰ دفیلم رزمی در هنگ کنگ را بر عهده داشته است. «ساعت شلوغی»، «ظهر شانگهای»،‌ »شوالیه‌های شانگهای»، «دور دونیا در ۸۰ روز»،‌ «بچه کاراته‌کار» و انیمیشن «پاندای کونگ‌فوکار» از جمله مشهورترین کارهای او هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج