جاباما
۳۸۰۷۸۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اردوغان: اروپا به وعده‌هایش عمل نکرد

رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر اتحادیه اروپا را به خلف وعده درباره توافق مربوط به جلوگیری از ورود مهاجران به اروپا متهم کرد.

خبرگزاری ایرنا: رجب طیب اردوغان امروز (جمعه) گفت که اتحادیه اروپا وعده داده بود ۶ میلیارد یورو (معادل ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار) به منظور کمک به اسکان حدود ۳ میلیون پناهجویی که در ترکیه حضور دارند، به آنکارا بدهد.

وی افزود: خب چه شد؟ تنها حمایتی که تاکنون صورت گرفته مبلغ ۱۸۳ میلیون یورو است که آن هم به دست ما نرسیده، بلکه به یونیسف داده اند.

اردوغان تصریح کرد: هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند در این بحران دوام بیاورد. متاسفانه وعده هایی که در این زمینه به ما داده اند، عملی نشده است.

وی در مرداد ماه نیز اتحادیه اروپا را به نقض تعهداتش در توافقنامه مربوط به مهاجران غیرقانونی متهم کرد.

آسوشیتدپرس افزود: تشدید گلایه های آنکارا درباره خلف وعده اروپا، باعث ایجاد نگرانی شده است مبنی بر این که توافق ترکیه با اتحادیه اروپا که در ماه مارس (اسفند ۹۴) منعقد شد و به میزان چشمگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به یونان کاست، فرو بپاشد.

توافق مذکور در ۱۸ مارس منعقد شد و به موجب آن آنکارا متعهد شد که مانع مهاجرت غیرقانونی پناهجویان از طریق دریای اژه به اروپا شود. ترکیه همچنین تعهد کرد که شرایط ۳ میلیون سوری پناهجو در خاک خود را بهبود ببخشد. اتحادیه اروپا نیز وعده داد که در ازای این اقدام بسته کمکی به آنکارا ارائه خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج